Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Societatea de Transport Bucureşti (STB) a anunţat recepţionarea a 15 tramvaie Imperio noi, care vor circula, începând de sâmbătă, 10 decembrie, pe linia 41. Până la ieșirea acestora în traseu, STB s-a ocupat de instruirea vatmanilor care vor conduce acest nou model de tramvai și de asemenea, de redistribuirea parcului de vehicule, astfel încât, din 2023, linia 41 să aibă integral tramvaie cu accesibilitate sporită.

Ca măsură de prevenire a actelor de vandalism și pentru a încuraja plata călătoriei, fiecare tramvai va avea controlor dedicat, responsabil cu monitorizarea activităților pe parcursul întregii zile.

„Odată cu venirea acestor tramvaie, ne dorim să oferim publicului călător condiții mai bune de deplasare, care să-i determine să utilizeze din ce în ce mai mult transportul public. Ca orice nouă investiție, aceasta trebuie păstrată, ea fiind un bun comun”, a declarat Adrian Criț, Director General STB SA.

Achiziția celor 100 de tramvaie noi aduce o serie de avantaje și premiere, atât pentru STB SA, cât și pentru călători:

Valoarea activelor totale deţinute de operatorii de transport urban a scăzut în 2021, de la 586,92 de milioane de euro (în 2020) la 576,31 milioane de euro, potrivit unei analize făcute de revista Tranzit. Principalul motiv îl reprezintă scoaterea din uz a mai multor autobuze vechi, aflate în proprietatea companiilor, pe măsură ce flotele au fost înnoite cu vehicule noi, ecologice, achiziţionate de către municipalităţi.

Ponderea cea mai mare a activelor o are STB SA, valoarea totală a acestora ridicându-se la 294,97 milioane de euro, adică 51,2% din total. Compania bucureşteană şi-a crescut portofoliul cu 1,82% faţă de 2020. Următoarele patru poziţii sunt ocupate în ordine de CTP Cluj, cu 58,03 milioane de euro (-6%), RATBV, cu 23,64 milioane de euro (-4,54%), STP Timişoara – 21,56 milioane de euro (+40%) şi Tursib, cu 19,85 milioane de euro (-21%).

După ce mai mulţi ani la rând balanţa dintre datoriile cumulate şi creanţele cumulate a înclinat tot mai greu în favoarea primelor, 2021 reprezintă încă un an de optimizare. Astfel, la finele anului trecut, balanţa cumulată era de -72 milioane de euro faţă -83,89 milioane de euro în 2020, păstrându-se astfel ritmul de reducere a datoriilor cu aproximativ 10 milioane de euro per total per an. Opt operatori au avut o balanţă pozitivă între creanţe şi datorii anul trecut, la fel ca în 2020. Este vorba despre STB, ETA Râmnicu Vâlcea, Ali Trans Com Călăraşi, Microbuzul Botoşani, Urbis Baia Mare, Meditur, Transloc Târgu Jiu şi Transport Public Urban Drobeta, ultimul intrat pe plus în 2021.