Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pe lângă investiţiile susţinute în creşterea şi modernizarea parcului auto de autobuze, foarte important în contextul extinderii liniilor de transport public din Capitală şi din zona metropolitană, Societatea de Transport Bucureşti pregăteşte şi înnoirea flotei de tramvaie. Astfel, Primăria Capitalei a demarat o procedură de licitaţie pentru achiziţia a 100 de tramvaie de 36 m lungime, iar STB a iniţiat separat o altă licitaţie pentru 100 de tramvaie de 18 m. Ambele proceduri sunt deja în stadiul final, iar contractele de furnizare urmează să fie semnate în scurt timp, astfel ca, la începutul lui 2021, primele unităţi să fie deja în operare.

Operatorul bucureştean mai are în derulare modernizarea a 18 tramvaie la uzina de reparaţii URAC şi adaptarea lor pentru ca zona de îmbarcare a pasagerilor să fie la nivelul peronului.

În paralel cu înnoirea parcului de tramvaie se continuă modernizarea căii de rulare, mai ales că din cei 120 de km de cale de rulare dublă, aproximativ 30% necesită modernizare. Finanţarea proiectului se face prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020 şi a suferit, din păcate, întârzieri, din cauza pandemiei.

Societatea de Transport Bucureşti SA (STB) va ecologiza 500 de autobuze Mercedes-Benz Citaro Euro 3 din flotă, înlocuind propulsia diesel cu sistem pe gaz natural comprimat (CNG).

Există fonduri ce pot fi accesate special în acest sens, iar proiectul este aprobat şi se află într-un stadiu avansat de implementare. „Energia electrică este la modă, însă nu e neapărat şi cea mai economică soluţie, mai ales din perspectiva infrastructurii de alimentare necesară. Apoi, în funcţie de sursa de provenienţă, energia nu vine întotdeauna cu zero emisii. CNG este o alternativă foarte bună, mult mai ieftină şi ecologică, pe care ne dorim să o folosim pentru a putea păstra în exploatare flota de 500 de Citaro Euro 3, achiziţionată în 2005. Finanţarea proiectului va fi asigurată de la Fondul de Mediu; există însă şi alte variante alternative pentru reconversie”, a declarat Alexandru-Hazem Kansou, director general STB.

Proiectul CNG face parte dintr-un program amplu de modernizare a parcului auto şi reducere a emisiilor poluante în Bucureşti. Amintim că STB a finalizat, în 2019, recepţia a 400 de autobuze Otokar Kent Euro 6. Înnoirea parcului auto a continuat cu comanda a 130 de autobuze hibrid Mercedes-Benz Citaro, a căror livrare se va finaliza până în noiembrie anul acesta.