Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Symbio, un joint-venture deținut în mod egal de Forvia, Michelin și Stellantis, a inaugurat SymphonHy, cel mai mare sit integrat din Europa, menit să devină un centru de excelență tehnologică și industrială pentru producția de pile de combustie pe bază de hidrogen.

Noul centru este situat în Saint-Fons, în regiunea Auvergne-Rhône-Alpes, și găzduiește sediul central al grupului, o uzină de producție, un centru de inovare de o dimensiune fără egal și Academia Symbio Hydrogen. Cu tehnologia sa de ultimă generație, SymphonHy dispune de un nivel ridicat de automatizare și robotică care sprijină producția industrială la scară largă, la un cost mai competitiv. Aceste dezvoltări sunt esențiale pentru a accelera lansarea unor mijloace de transport competitive și de înaltă performanță, alimentate cu hidrogen, și contribuie la tranziția energetică și la ambițiile Europei de a se îndrepta către un nivel net zero.

În cifre, SymphonHy are o capacitate de producție actuală de 16.000 de unități, urmând ca până în 2026 să ajungă la 50.000 de unități. Totodată, deține o suprafață existentă de 26.000 m2, având în planuri 40.000 m2 până în 2026, cu 7.000 m2 de spațiu dedicat inovării și 8.000 m2 de camere curate certificate ISO 8. Reuniți într-un singur centru de inovare de clasă mondială, SymphonHy are peste 450 de ingineri, dintre care 100 dedicați inovării și aproximativ 20 de doctoranzi ce acoperă o gamă largă de discipline (inginerie electrochimică, chimie, știința materialelor etc.). De asemenea, deține un site self-sufficient din punct de vedere energetic și certificat „Foarte bun” de către BREEAM.

Cu o experiență de peste 30 de ani, cu sprijinul acționarilor săi, lideri în lumea automobilelor, și cu șase milioane de kilometri de testare pe șosea deja la activ, Symbio a dezvoltat o expertiză unică. Grupul oferă un portofoliu larg de soluții care îndeplinesc toate cerințele de putere, durabilitate și autonomie pentru o mobilitate eficientă cu emisii zero, de la vehicule comerciale ușoare și medii pe șosea, camioane, camionete, autobuze și autocare, până la echipamente de ridicare și de manipulare mecanică off-road.

Cu SymphonHy, Symbio își poate sprijini clienții săi, pionieri ai transportului pe bază de hidrogen, în planurile lor de implementare, care se arată deja promițătoare acum, în viața reală.

Stellantis, unul dintre cei mai importanți producători de automobile din lume și coacționar al Symbio, a fost prima companie care a comercializat o soluție pe bază de hidrogen cu emisii zero pentru vehicule comerciale ușoare pentru modelele Peugeot e-Expert, Citroën e-Jumpy și Opel Vivaro-e. Compania își extinde gama pentru a include furgonete mari cu o arhitectură de putere medie, o autonomie de până la 500 km și un timp de reîncărcare în mai puțin de 10 minute. Stellantis a confirmat astăzi planurile sale de a dezvolta o tehnologie pe bază de hidrogen pentru pick-up-urile sale marca Ram, în conformitate cu obiectivul său de electrificare a portofoliului său de vehicule cu o autonomie de 320 mile ALVW sau 200 mile GCWR și o reîncărcare rapidă a rezervorului, fără a face compromisuri în ceea ce privește capacitatea de încărcare utilă. Toate aceste vehicule vor fi echipate cu pile de combustie produse de Symbio.

„SymphonHy este o dovadă a poziției de lider industrial și tehnologic a Europei. Împreună cu întregul ecosistem și cu partenerii noștri publici și privați, suntem pregătiți să ne extindem și să facem din mobilitatea electrică pe bază de hidrogen, o realitate durabilă, performantă și accesibilă. Livrat în mai puțin de doi ani, SymphonHy este o mărturie a capacității Symbio de a-și respecta angajamentele industriale, susținând accelerarea implementării mobilității pe bază de hidrogen cu emisii zero. Primul sistem 100% pe bază de pile de combustie asamblat la SymphonHy a fost produs în octombrie 2023, la doar o lună după ce gigafabrica a devenit operațională.”,

a declarat Philippe ROSIER, CEO SYMBIO.

„La câteva săptămâni după ce am inaugurat două mari locații FORVIA în Franța pentru a accelera decarbonizarea mobilității, sunt încântat să iau parte la această nouă etapă pentru Symbio, care este acum dimensionată pentru a face față provocărilor de pe piața mondială. Această fabrică este o dovadă în plus a angajamentului nostru față de mobilitatea cu emisii zero. FORVIA crede în tehnologia hidrogenului ca fiind singura alternativă complementară credibilă la electrificarea cu baterii. Cu Symbio, acoperim 75% din lanțul valoric al mobilității pe bază de hidrogen, de la pilele de combustie la sistemele de stocare. Lucrăm la dezvoltarea de soluții inovatoare pentru a îmbunătăți autonomia vehiculelor electrice cu pile de combustie ale clienților noștri. În 2022, FORVIA a livrat 10.000 de rezervoare de hidrogen în întreaga lume, un record și o etapă importantă în demersul nostru de a deveni numărul 1.”,

a precizat Patrick KOLLER, CEO FORVIA.

„Michelin a crezut mai devreme în hidrogen și în Symbio, pe care am achiziționat-o înainte de a o transforma într-o societate mixtă cu Forvia în 2019. Intrarea Stellantis în capitală, în acest an, confirmă faptul că hidrogenul răspunde unei preocupări constante pentru a susține viitorul mobilității. Această tehnologie se dovedește a fi acum un plus esențial pentru a satisface nevoia de autonomie mai mare, în special pentru vehiculele comerciale, care încep să fie echipate. Nu este o coincidență faptul că a anunțat Grupul recent o gamă de vehicule alimentate cu hidrogen prin intermediul filialei sale Watèa by Michelin, un operator de mobilitate specializat în tranziția energetică a flotelor de întreprinderi, cu o ofertă de vehicule pe bază de hidrogen.”,

a menționat Florent MENEGAUX, CEO MICHELIN.

„Symbio este dovada că trei companii cu rădăcini franceze și lideri în domeniile lor își pot uni forțele și expertiza pentru a fi în prima linie. Inaugurarea de astăzi marchează un pas important, deoarece hidrogenul face parte din mixul de tehnologii pe care le prezentăm pentru clienții de vehicule comerciale. Această tehnologie este un element constitutiv al puternicului ecosistem de electrificare pe care îl dezvoltăm pentru a susține obiectivul nostru îndrăzneț de a ajunge, până în 2030, la vânzări 100% electrice în Europa și 50% în SUA. Întrucât scopul Stellantis este de a «conduce modul în care se mișcă lumea»,, hidrogenul va contribui la atingerea obiectivului nostru ambițios de carbon net zero până în 2038, devansând concurența în lupta noastră împotriva schimbărilor climatice.”,

a declarat Carlos TAVARES, director general al STELLANTIS.

Mai mult, în parteneriat cu grupul german Schaeffler, Symbio a înființat o societate mixtă 50/50, Innoplate, pentru a produce plăci bipolare (BPP), o componentă strategică pentru pilele de combustie. Cu sediul în Alsacia, Franța, Innoplate va fi operațional în primul trimestru al anului viitor, cu o capacitate inițială de 4 milioane de BPP-uri, urmând să ajungă la aproximativ 50 de milioane de BPP-uri anual și să angajeze peste 120 de persoane până în 2030. Innoplate va contribui la accelerarea producției de BPP-uri de nouă generație pentru piața pilelor de combustie PEM (cu membrană de schimb de protoni), îmbunătățind performanța și competitivitatea și reducând în același timp costurile.

Tehnologia pilelor de combustie completează tehnologia bateriilor pentru o mobilitate electrică durabilă. Este ideală pentru utilizări profesionale intensive și solicitante care presupun sarcini grele, distanțe lungi și timpi de reîncărcare rapidă. Este deosebit de potrivită pentru transportul de afaceri.

HyMotive, un proiect industrial și tehnologic strategic

SymphonHy face parte din HyMotive, un proiect industrial și tehnologic strategic susținut de Uniunea Europeană și de guvernul francez prin intermediul proiectelor importante de interes european comun (IPCEI).

HyMotive reprezintă o investiție multianuală totală de 1 miliard de euro. Acesta intenționează să construiască o a doua gigafabrică, dublându-și capacitatea totală de producție în Franța la 100.000 de sisteme pe an până în 2028. De asemenea, proiectul vizează dezvoltarea unei tehnologii revoluționare pentru a sprijini competitivitatea tehnologiei pilelor de combustie, cu scopul de a atinge paritatea cu mobilitatea electrică alimentată cu baterii și cu tehnologia termică tradițională până în 2030.

De la o forță de muncă de 50 de angajați în 2019, Symbio are în prezent peste 750 de angajați și se așteaptă să creeze 1.000 de locuri de muncă, ca urmare a proiectului HyMotive.

Symbio, un lider mondial în domeniul pilelor de combustie

Grupul își confirmă obiectivul de a deveni un campion industrial de talie mondială în domeniul tehnologiei pilelor de combustie.

De asemenea, Symbio s-a stabilit în Statele Unite din 2021, beneficiind deja de o fabrică pilot în California, care, într-o primă fază, se aprovizionează de la instalațiile europene ale Grupului. În prezent, Symbio caută deja oportunități de extindere și de construire a unei noi gigafabrici de pile de combustie în SUA, pentru a susține dinamica promițătoare a mobilității pe bază de hidrogen în America de Nord.

SymphonHy contribuie la definirea standardelor de producție a pilelor de combustie care vor servi drept model industrial pentru noile sale locații, în conformitate cu obiectivul Symbio de a produce 200.000 de unități la nivel mondial până în 2030.

În cadrul unui eveniment Stellantis desfășurat în Italia, Opel a prezentat noile generații ale vehiculelor sale comerciale ușoare (LCV) compacte (Combo), medii (Vivaro) și mari (Movano), care vor fi lansate în Irlanda la începutul verii anului 2024. Fiecare model va avea un nou stil exterior și un cockpit reproiectat, în timp ce versiunile electrice cu baterii vor continua să ofere autonomii de top în clasa lor. În plus, marca germană a anunțat că noul Movano va fi disponibil și ca vehicul cu pile de combustie pe bază de hidrogen, în viitorul apropiat

Viitoarele modele de vehicule utilitare ușoare ale mărcii cu Blitz vor fi recunoscute imediat datorită noii interpretări specifice vehiculelor utilitare ușoare a feței frontale Opel Vizor, cunoscută deja de la autoturismele Opel. Vizor integrează emblema mărcii Opel Blitz cu iluminarea frontală caracteristică, creând o singură unitate vizuală care se întinde în întregime pe toată suprafața frontală a vehiculului.

În plus față de designul exterior, interioarele noilor Opel Combo, Vivaro și Movano au fost supuse unei dezvoltări intense. Punctele de atracție ale habitaclurilor reîmprospătate vor include noi sisteme de infotainment compatibile cu Apple CarPlay și Android Auto fără fir, cu ecrane tactile color de până la 10 inch.

Versiunile electrice pe baterii ale noilor Opel Combo, Opel Vivaro și Opel Movano vor continua să ofere o utilizare fără compromisuri, similară cu cea a variantelor cu motor termic. Prin urmare, datorită tehnologiilor de ultimă generație pentru baterii și a unor îmbunătățiri, cum ar fi eficiența îmbunătățită în continuare a sistemului de propulsie, toate trei vor continua să ofere o autonomie de top, fără emisii locale. Noua gamă de vehicule utilitare ușoare Opel va prelua toate punctele forte ale predecesorilor lor. Printre acestea se numără o gamă largă de sisteme avansate de asistență a șoferului pentru a face călătoriile și manevrele mai confortabile și, mai presus de toate, mai sigure. În plus, trio-ul va fi disponibil în diferite lungimi, înălțimi și tipuri de caroserie pentru a satisface toate nevoile profesionale și își vor menține volumele de încărcare, sarcinile utile și capacitățile de tractare convingătoare. Opel va dezvălui mai multe detalii despre fiecare linie de vehicule în parte în următoarele săptămâni.