Ad
Ad
Ad
Ad

Au fost anunțați câștigătorii premiului IFOY AWARD 2024. Reprezentanții Brightpick, Jungheinrich, RAVAS EUROPE, SAFELOG with Mercedes, SSI Schäfer și STILL au primit premiul internațional de intralogistică din partea lăutarilor la Noaptea Premiilor de la Centrul de Congrese Baden de lângă Viena.

Premiul Internațional pentru Intralogistică și Stivuitorul Anului (IFOY), care se află sub patronajul Dr. Robert Habeck, ministrul federal pentru Afaceri Economice și Protecția Climei, este una dintre cele mai mari competiții tehnologice din domeniul intralogisticii la nivel mondial. 15 companii cu 16 produse și soluții au ajuns la finala din 2024. „Cei mai buni dintre cei mai buni au ajuns în finală și rareori până acum echipele de testare și juriul au discutat atât de intens și s-au luptat pentru a face cea mai bună alegere. Pe lângă valoarea noutății, beneficiile pentru clienți și caracterul practic au fost, în cele din urmă, factorii decisivi în finală”, spune Anita Würmser, președintele executiv al juriului IFOY.

Câștigătorul la categoria Warehouse Truck highlifter este EJC 112i de la Jungheinrich. Stivuitorul compact, care poate fi încărcat la orice priză de curent, a obținut o performanță impresionantă în cadrul auditului IFOY, dovedindu-și poziția de nou punct de referință în segmentul entry-level pentru stivuitoarele cu platformă pietonală Juriul a fost impresionat în special de operarea intuitivă, de cercul de întoarcere mic și de vitezele de ridicare și coborâre excepțional de mari. Capacitatea de încărcare reziduală de 650 kg la o înălțime de 4,7 m este noul punct de referință în această clasă.

EJC 112i

După un final interesant la categoria „Special of the Year”, RAVAS EUROPE câștigă cu cântarul cu placă de cărucior iCP cu tehnologie Weighing-in-Motion pentru cântărirea calibrată a încărcăturii în timpul transportului. Baza pentru iCP este un sistem de cântărire existent. Inteligența se află într-o cutie inteligentă și în algoritmii dezvoltați de RAVAS, care asigură măsurători fiabile chiar și pe terenuri accidentate. Factorul decisiv pentru votul juriului a fost faptul că clienții Legal for Trade pot factura pe baza greutății cu ajutorul sistemului certificat de OIML.

Categoria extrem de competitivă „Robot mobil” a fost câștigată de EXV iGo de la STILL, bazat pe seria EXV iGo. Stivuitorul automatizat pentru aprovizionarea producției și zona de pre-stocare poate fi operată atât manual, cât și automat. Acesta oferă o capacitate de încărcare reziduală ridicată de până la 1.600 kg, poate ridica mărfuri de până la 3,8 m și atinge o viteză remarcabilă de până la 2 m/sec. Potrivit juriului, punerea rapidă în funcțiune, în combinație cu o nouă interfață de utilizator intuitivă, face din robotul mobil de serie un deschizător de uși inteligent în lumea proceselor automatizate de depozitare, în special pentru IMM-uri.

La categoria Stationary Robot”, modulul SSI Piece Picking de la SSI SCHAEFER s-a clasat pe primul loc după un final palpitant. Celula robotizată în format container pentru preluarea pieselor se ocupă de alimentarea, îndepărtarea și tehnologia de siguranță. SSI SCHAEFER a găsit soluții pentru erorile tipice de prindere, pentru preluările duble sau pentru depunerea incorectă. Forțele centrifuge, care apar în cazul roboților articulați, sunt, de asemenea, de domeniul trecutului; acest lucru este asigurat de un robot gantry miniatural cu ventuze, care deplasează dispozitivul de prindere în orice poziție pe containerele sursă și țintă și manipulează în siguranță chiar și bunurile sensibile. Juriul a fost deosebit de impresionat de timpul scurt de instalare, de doar o zi.

SAFELOG a câștigat premiul IFOY AWARD 2024 la categoria de top „Soluție integrată pentru clienți” pentru roiurile de AGV-uri din Fabrica Mercedes 46. Juriul a ales viziunea viitoare a sistemului de producție Mercedes-Benz, care a fost dezvoltat și implementat în strânsă cooperare între SAFELOG și producătorul auto, ca fiind cea mai bună soluție pentru clienți a anului. Mercedes-Benz este responsabil pentru software, în timp ce SAFELOG este responsabil pentru hardware, inclusiv pentru aproximativ 350 de AGV-uri, și pentru implementarea proiectului. Juriul a subliniat în mod deosebit beneficiul ridicat pentru client: acesta începe cu prețul scăzut și implementarea robustă, se extinde la ecosistemul de software dezvoltat împreună cu Mercedes și se încheie cu o disponibilitate de 99,7 până la 99,9 %, ceea ce în practică înseamnă 40 de ore de întrerupere mai puțin.

În total, patru companii tinere au concurat pentru a câștiga premiul IFOY Start-up of the Year. Brightpick, vedeta de la Intralogistics, a câștigat cursa cu primul robot mobil de colectare autonom din lume, Brightpick Autopicker. Robotul 2 în 1 bazat pe inteligență artificială, fondată la Bratislava în 2021, colectează în timp ce conduce pe culoarul rafturilor, fără ca robotul să fie nevoit să se întoarcă la o stație de bază. De asemenea, poate fi utilizat și pentru alte sarcini, cum ar fi prelevarea de paleți, reaprovizionarea depozitului, depozitarea dinamică sau prelevarea normală a mărfurilor de la o persoană la alta. Juriul a evidențiat în mod deosebit această versatilitate, precum și reducerea cu 50% a costurilor de picking.

Premiul IFOY AWARD recompensează cele mai inovatoare produse și soluții intralogistice ale anului. Acesta s-a impus ca un indicator de eficiență și inovație și este considerat un premiu internațional excepțional pentru inovație în domeniul intralogisticii datorită expertizei sale tehnice. Decizia se bazează pe auditul în trei etape – constând în protocolul de testare IFOY care cuprinde aproximativ 80 de criterii, verificarea științifică IFOY Innovation Check și testul juriului. Factorul decisiv este faptul că cei nominalizați nu sunt comparați între ei, ci cu concurenții lor de pe piață. În timpul IFOY TEST DAYS, cu ocazia TEST CAMP INTRALOGISTICS din aprilie de la Dortmund, toți candidații nominalizați au fost supuși auditului IFOY.

Câștigătorii premiului IFOY AWARD sunt selectați anual de un juriu internațional de jurnaliști de specialitate. Premiul IFOY AWARD este sponsorizat de Materials Handling and Intralogistics Association și de Robotics + Automation Association of the VDMA. Partenerii IFOY sunt Messe Dortmund și Cascade, cel mai important producător mondial de accesorii pentru stivuitoare. Partenerul pentru paleți al IFOY AWARD este CHEP, liderul mondial în domeniul punerii în comun a paleților și containerelor. Partenerul logistic este LTG. Partenerul evenimentului este HERMES.Wirtschafts.Forum. Organizația IFOY are sediul în Ismaning, lângă München.

Faza de înscriere pentru IFOY AWARD 2024 începe la 1 august 2024.

Pentru a afla dacă are sens să alegeți un stivuitor cu hidrogen, trebuie să răspundeți mai întâi la o serie de întrebări: Echipamentul va fi folosit intens? Cât de mare este flota? Există vreo modalitate de a folosi hidrogenul în alte scopuri? Și, desigur, se pune problema disponibilității hidrogenului.

Faza experimentală a stivuitoarelor cu hidrogen s-a încheiat și acestea au intrat deja în operare, chiar dacă reprezintă încă un produs de nișă.

Abordarea operatorilor logistici în ceea ce privește tehnologia pe hidrogen diferă în funcție de aplicație și, desigur, în funcție de țară.

„Hidrogenul va rămâne o piață de nișă în intralogistică”, a explicat Michael von Forstner, Program Manager Energy and Support Systems la Jungheinrich în luna martie a acestui an, pe site-ul de specialitate logisistiek.nl. „În Europa, nicio flotă de vehicule cu propulsie cu pilă de combustie pe hidrogen nu poate funcționa fără subvenții.

Infrastructura este scumpă, iar hidrogenul este chiar mai scump decât alte alternative curate. În plus, eficiența energetică este considerabil mai mică, deoarece aproximativ jumătate din energia produsă se pierde sub formă de căldură.“ STILL a început producția propriului sistem cu pilă de combustie de 24 V la fabrica sa din Hamburg în aprilie a.c., iar pentru anul viitor este planificată începerea producției la unitatea mai mre, de 48 V. În plus, a fost încheiat un joint-venture pentru dezvoltarea și fabricarea sistemului cu pilă de combustie de 80 V.

Toyota Material Handling colaborează cu Plug Power pentru sistemele furnizate în Europa. „Facem o distincție între piața japoneză și restul lumii, inclusiv piețele americane și europene”, a explicat Jimmy Henrard, responsabil vânzări la Toyota Material Handling Belgium. „În Japonia, totul se realizează pe plan intern; aici, în Europa, colaborăm cu Plug Power, lider la nivel mondial în producția pilelor de combustie.“

Transformarea unui electrostivuitor convențional cu baterie pe plumb-acid sau litiu-ion în echipament pe hidrogen este posibilă cu câteva ajustări minore, deși, într-adevăr, se pune problema rentabilității, în funcție de model și de vârstă. Adesea, opțiunea există și pentru modelele cu motor cu combustie. Nu există nicio diferență vizibilă în ceea ce privește puterea și capacitatea de operare, iar marele avantaj este, fără îndoială, realimentarea, a explicat Thierry Morreel, specialist în energie la STILL, pentru că umplerea rezervorului de hidrogen durează doar câteva minute, mult mai rapid decât încărcarea bateriei.

Există însă și un „dar”, sau chiar mai multe. Dacă utilizarea stivuitoarelor cu hidrogen este foarte ecologică, deoarece nu emit CO2, nu același lucru este valabil și pentru producția și transportul hidrogenului. În ceea ce privește impactul asupra mediului, trebuie să facem distincție între diferitele tipuri de hidrogen, în funcție de modul în care are loc producerea acestuia. „În general, facem distincție între hidrogenul verde, albastru și gri”, a declarat Thierry Morreel.

„Dacă producția sa se bazează pe energii regenerabile (de exemplu, panouri solare care furnizează energie electrică pentru electroliză), suntem în categoria verde. Producția de hidrogen gri se bazează pe utilizarea combustibililor fosili, iar albastrul este o categorie

intermediară: este un hidrogen gri produs în combinație cu captarea și stocarea CO2.“ Principala provocare în cazul hidrogenului o reprezintă costul total al investiției. Oricare ar fi formula aleasă, prețul îi sperie pe mulți logisticieni. Puteți alege să produceți singuri hidrogen sau să cooperați cu un partener extern, dar acest lucru vine întotdeauna cu o investiție considerabilă. Oricum, este necesar un calcul precis, iar pentru asta trebuie examinate două criterii importante: dimensiunea flotei și utilizarea acesteia. Fiecare caz este diferit, desigur, dar, în general, pragul este stabilit la câteva zeci de echipamente grele și aproximativ 1.500 de ore de funcționare pe an.