A.P. Moller Holding, compania-mamă a grupului Verity AG (Verity), creatorul primei soluții de succes comercial de urmărire a inventarului cu ajutorul dronelor complet autonome de interior, a anunțat recent finalizarea unei runde de finanțare de serie B de 30 milioane CHF (32 milioane USD).
Investiția a fost condusă de A.P. Moller Holding cu participarea Exor Ventures și a unor investitori existenți și noi. Această finanțare permite companiei Verity să își extindă rapid operațiunile pentru a face față numărului tot mai mare de implementări, sistemele fiind deja instalate în 30 de locații din 13 țări de pe 3 continente.
Sistemele permit utilizatorilor să automatizeze complet procesul de scanare manuală, folosind drone în depozit, acestea zboară singure, chiar și pe întuneric, și nu necesită niciun operator prezent.
Fondatorul și directorul executiv al Verity, Raffaello D’Andrea este un pionier în domeniul sistemelor autonome. De asemenea, el a cofondat Kiva Systems, care a fost achiziționată de Amazon în 2012 și redenumită Amazon Robotics.
„Soluția unică complet automatizată a companiei este populară în rândul clienților și este cu câteva generații înaintea concurenților. Considerăm că societatea este pregătită pentru o expansiune semnificativă în anii următori – în special, având în vedere impulsul semnificativ în direcția automatizării depozitelor și a eficienței lanțului de aprovizionare din întreaga lume.”,
a declarat Chetan Mehta, șeful departamentului de investiții de la A.P. Moller Holding.
Conform unei analize recente a Upply, companiile de transport maritim se confruntă cu o încetinire a cererii de spațiu pentru bunuri care vin din China în Europa, iar nivelul ridicat al stocurilor și lipsa unei perspective clare de viitor paralizează lansarea de noi comenzi de produse. De la începutul lui iulie, tarifele de transport maritim de marfă pe rutele dintre Asia și Europa au scăzut după o perioadă de creșteri puternice, ca urmare a scăderii cererii, care, la rândul ei, are mai multe cauze diferite.
Inflația ridicată afectează cheltuielile gospodăriilor și nivelul de consum, dar volumele mici de comenzi din retail sunt determinate și de stocurile mari pe care le au deja firmele, care nu vor să riște să acumuleze mai multe stocuri, având în vedere costul ridicat și disponibilitatea redusă a spațiului de depozitare.
Consumatorii s-au adaptat situației și și-au redirecționat o parte din achiziții, dar problema a fost cauzată în primul rând de masa comenzilor de urgență plasate de sectorul de retail atunci când economia și-a revenit mai repede decât se aștepta după prima fază a epidemiei de Covid-19. De aceea unii retaileri au acum stocuri uriașe de mărfuri, care nu sunt reînnoite suficient de repede. Deoarece companiile se întreabă ce abordare este cel mai bine să aibă în 2023, analiza Upply evidențiază câțiva factori ce determină sentimentul pieței în această perioadă. Stocurile neutilizate cauzează constrângeri insuportabile legate de costuri și spațiu și au impact negativ asupra produselor de top, care se epuizează și nu sunt înlocuite. Timpii de tranzit mai lungi cresc riscul de penurie de produse și transportul aerian va fi solicitat să furnizeze aprovizionare de urgență. Devine tentant să distrugi marfa pentru a elibera spațiu, iar această practică, în Franța, de exemplu, este acum reglementată de o lege nouă. Scăderea actuală a tarifelor de transport maritim nu a generat comenzi suplimentare. Expeditorii au redus mult estimările privind volumul de mărfuri din 2023, pe care le folosesc pentru a-și negocia contractele cu companiile de transport maritim. Timpul petrecut pe chei de containerele importate este în creștere din cauza lipsei de spațiu de depozitare, ceea ce crește taxele de deținere a containerului. Apelurile portuare au început să fie anulate – deocamdată doar traversările până la jumătatea lui decembrie, dar dacă cererea este scăzută ar putea fi prelungite până la Anul Nou Chinezesc – iar calitatea serviciilor, care s-a îmbunătățit în ultimele luni, ar avea de suferit dacă s-ar întâmpla acest lucru. În plus, este din ce în ce mai dificil pentru expeditori să respecte contractele, iar cererile de renegocieri sunt în creștere: în general, companiile de transport maritim nu oferă nivelul de servicii necesare, iar clienții lor nu își respectă angajamentele privind volumul de mărfuri.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit