Pentru a-si completa flota din Germania, operatorul Verbio Logistik a achizitionat cinci Stralis NP 400, un model neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2, alimentat cu biogaz obtinut din paie. Cu aceste unitati, Iveco atinge 1.000 de vehicule Stralis NP pe gaz natural livrate.
Verbio a comandat versiunea GNC de 400 CP, care incorporeaza doua rezervoare care contin 920 de litri de GNC sau biometan ce pot oferi o autonomie de 570 km.
Cele cinci Iveco Stralis NP vor fi alimentate cu biometan produs in uzina proprie a companiei Verbio din Schwedt, Germania. Acestea ar trebui sa asigure o reducere cu 90% a emisiilor de CO2 si o reducere semnificativa a emisiilor de NOx, in comparatie cu camioanele diesel conventionale. „Verbio este un client cheie in domeniul tractiunilor, deoarece combustibilul provine dintr-o sursa regenerabila. Suntem convinsi ca biogazul este noul azot“, este de parere Pierre Lahutte, presedintele Iveco.
Cea de-a treia editie a testului comparativ European Truck Challenge (ETC) 2012 a aruncat manusa camioanelor cu cuplu maxim de 2.300 Nm, pentru care puterile maxime se situeaza intre 440 si 460 CP, care sunt si cele mai vandute pe piata transporturilor, echipate de regula cu cabine de standard superior pentru transport pe distante lungi. Au raspuns invitatiei ETC patru producatori: Scania, Mercedes-Benz, MAN si DAF. Volvo nu a participat, deoarece la inceputul lui septembrie isi lanseaza noul model FH Euro 6, in timp ce Iveco este in plina mutare a liniei de fabricatie a Stralis de la Ulm (Germania) la Madrid (Spania). In plus, noul Stralis era prea "proaspat" pe piata pentru a intra intr-un test comparativ.
Daca noul Actros este campionul absolut in planul consumului, cu o medie de 33,8 l/100 km, DAF si MAN s-au situat umar la umar – cu 34,9 l/100 km – in timp ce Scania, singurul care a avut curajul sa se prezinte in competitie cu motor Euro 6, a concurat practic, in alta "liga". Totusi, diferenta dintre Scania si cei doi "mijlocii" (DAF si MAN) este de numai 0,07 l/100 km, un rezultat foarte bun tinand cont de poluarea redusa, confortul crescut la rulare si taxele mai mici de autostrada. In schimb, in planul costurilor de leasing si reparatii – un alt factor luat in calcul de testul ETC – MAN s-a plasat cel mai bine, cu 109 euro/zi lucratoare, insa trebuie sa tinem cont de faptul ca preturile MAN se schimba de la o zi la alta, iar testul ETC a luat in calcul costurile din Germania, unde MAN are o retea proprie puternica de service-uri.
Mai putin fluctuante sunt preturile DAF, care, cu 110 euro/zi lucratoare, este aproape la acelasi nivel cu MAN. Mercedes-Benz este ceva mai scump, lucru cauzat atat de propunerea unui model din generatia abia lansata anul trecut, cu o echipare foarte inovativa, care include si Predictive Powertrain Control, un sistem care ajuta transmisia automatizata PowerShift sa "vada" si dincolo de dealurile si vaile pe care circula camionul. Astfel, producatorul din Stuttgart are un cost total de proprietate de 79,1 centi/km, mai mult decat MAN (78,9 centi/km), dar mai putin decat DAF (79,36 centi/km). Cu motor Euro 6, costurile de operare ale Scania nu pot fi comparate cu celelalte modele Euro 5. Pe langa consumul usor mai ridicat, pretul mai mare al tehnologiei Euro 6 duce la un cost fix de 137 de euro/zi lucratoare si la un cost de proprietate de 84,8 centi/km. Pe de alta parte, trebuie tinut cont de faptul ca Scania a oferit preturi pentru cumpararea unui singur camion, in timp ce ceilalti au oferit preturi de achizitie si de service pentru o flota de 40 de camioane cumparate intr-o perioada de patru ani.
DAF XF 105.460 ATe combina detalii inteligente cu un camion echilibrat
DAF s-a inscris cu un autotractor cu pachet ATe ("Advanced Transport Efficiency"), care include o multime de componente noi ale motorului de 12,9 l (pistoane noi, injectie imbunatatita, evacuare complet izolata etc.), menite sa scada consumul de …..
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit