Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Alături de alți 66 de europarlamentari, Marian-Jean Marinescu a semnat o scrisoarea deschisă adresată vice-președintelui Comisiei, Frans Timmermans, și Comisarului European de Transport, Adina Ioana Vălean, prin care solicită transparență, dialog și obiectivitate referitor la ce urmează să facă Comisia cu rezultatele studiului privind Pachetul Mobilitate 1 din februarie 2021.

„După cum știți, mulți membri ai Parlamentului European, în continuare nu sunt de acord cu unele prevederi ale Pachetului Mobilitate I.  Deși nu am reușit să îl respingem la vot, încă nu este totul pierdut. Dar pentru a remedia marile probleme din acest pachet avem nevoie de obiectivitate și transparență din partea vice-președintelui Frans Timmermans și a Comisiei în general.

Alături de  66 de colegi parlamentari, am semnat scrisoarea deschisă adresată vice-președintelui Timmermans și Comisarului Adina Ioana Vălean prin care solicităm transparență, dialog și obiectivitate referitor la ce urmează să facă Comisia cu rezultatele studiului din februarie 2021.

Pentru că îmi este foarte greu să cred că un studiu care arată negru pe alb că măsura privind întoarcerea camioanelor în țara de origine la fiecare 8 săptămâni va produce 2.9 milioane tone emisii CO2 în plus și va crește cu 4,6% emisiile din transport doar pentru anul 2023 va rămâne doar un studiu într-un sertar. Pentru că tot Comisia a stabilit că până în 2050, emisiile generate de sectorul transport trebuie să scadă cu 90%.

Dacă vice-președintele Frans Timmermans, responsabil cu Pactul ecologic consideră că angajamentul zero emisii poluante nu este doar un slogan, atunci trebuie să anunțe urgent că alături de Comisarul pentru transport va modifica Pachetul Mobilitate I, să anunțe când o va face și ce va cuprinde și, mai ales să îi invite la dialog pe toți cei interesați. 

Altfel, întreaga credibilitate a angajamentelor asumate în Pactul Ecologic, pe care domnul Timmermans îl patronează va fi compromisă.

Costurile aduse de transportul rutier reprezintă, în medie, 40% din totalul costurilor în transportul intermodal, potrivit studiului de impact realizat de firma de consultanță Ricardo la solicitarea Comisei Europene în contextul adoptării Pachetului Mobilitate 1.

De asemenea, studiul face referire la faptul că aceste costuri, care, spre exemplu în transportul fluvial-rutier reprezintă circa 60% din costurile total al transportului combinat, sunt în directă legătură cu șoferii. În opinia a 52% dintre respondenți, cheltuielile cu șoferii non-rezidenți (angajați la firme de transport care nu sunt stabilite în țara unde se află terminalul) sunt, în medie, cu 16% (minim 5% și maxim 20%) mai mici față de cele cu șoferii rezidenți, ceea ce determină alegerea acestor transportatori în detrimentul firmelor locale. Nu în ultimul rând, 26% dintre expeditorii consideră că transportatorii străini oferă un grad mai ridicat de flexibilitate în privința serviciilor oferite la același tarif cu rezidenți.

Citește și: Cifra de afaceri a expeditorilor din intermodal se va reduce cu 8,5% în urma implementării restricțiilor de cabotaj. O parte dintre ei ar urma să intre în faliment

Rezultatele studiului arată că aplicarea cotelor de cabotaj în transportul intermodal va afecta circa 32% din volume, ceea ce înseamnă că circa o treime din expeditorii și operatorii de terminale intermodale vor trebui să își regândească activitățile de transport. Totodată, așa cum au dorit statele vestice și promotorii noilor reguli încă de la început, jumătate din operațiunile de transport rutier în totalul transportului intermodal vor trece de la transportatorii non-rezidenți la cei locali, care fie vor angaja șoferi pe firma din țara respectivă, fie vor subcontracta serviciile.