Xpo Logistics a făcut primul pas în strategia sa de reducere a numărului de angajați și de concentrare pe logistică, ceea ce presupune cesionarea diviziilor sale de transport intermodal din SUA și a diviziilor de transport europene. Pe 25 martie a avut loc cesionarea filialei XPO Intermodal, cu sediul în SUA, către Stg Logistics, pentru 710 milioane de dolari, ceea ce a plasat cumpărătorul în fruntea transportului de containere din America de Nord, cu servicii door-to-door, inclusiv transport last-mile, depozitare și distribuție.
Stg este controlată din 2016 de Wind Point Partners și a fost, de asemenea, recapitalizată pentru această tranzacție de fondurile administrate de Oaktree Capital Management, inclusiv Transportation Infrastructure Investing și Global Opportunities Group.
“Combinăm poziția de lider a Stg în logistica containerelor bazată pe active fixe cu poziția XPO Intermodal în transportul de containere, creând o platformă cu capacități fără precedent”, explică Paul Svindland, CEO al Stg. “Odată ce această integrare va fi finalizată, rețeaua Stg va fi capabilă să gestioneze un container din momentul în care acesta este gata în portul sau în instalația unui client și până în momentul în care fiecare încărcătură individuală ajunge la destinația finală, oferind în același timp clienților o vizibilitate completă și o singură sursă de responsabilitate.”
Stg operează o rețea de 28 de instalații portuare pentru consolidarea containerelor, transbordarea și depozitarea mărfurilor, completată de peste 65 de angajați din SUA care desfășoară activități de livrare pe ultimul kilometru. De când a fost achiziționată de West Point, compania a realizat deja 10 achiziții. Xpo Intermodal aduce 48 de facilități suplimentare și o flotă de 2.200 de autotractoare, 5.200 de semiremorci și 11.000 de containere. Integrându-și veniturile, Stg va ajunge la o cifră de afaceri de 2,2 miliarde de dolari în 2022.
Compania daneză de transport maritim Maersk plănuiește să își mărească capacitatea de transport rutier gestionat direct în Statele Unite folosind vehicule comerciale electrice. Maersk a comandat 300 de astfel de vehicule de la compania suedeză Einride până în martie 2022.
Este vorba de camioane de capacitate medie și mare care vor fi utilizate pentru distribuție în anumite orașe din SUA între 2023 și 2025, pentru a gestiona 1 milion de transporturi pe o perioadă de 5 ani, conform contractului. Contractul include utilizarea de către Maersk a platformei digitale Einride și accesul la 150 de stații de încărcare.
Einride electrifică modelele producătorilor tradiționali de autocamioane diesel, iar cele furnizate către Maersk vor fi fabricate în SUA. Prima livrare va avea loc în California. În 2021, Maersk a intrat în capitalul Einride prin intermediul filialei sale Maersk Growth, iar colaborarea se va extinde în afara SUA.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit