Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Acționarii a două dintre cele mai mari companii feroviare din Statele Unite le cer acestora să implementeze concediul medical plătit ca un beneficiu standard. Printre cele două companii feroviare implicate sunt Union Pacific și Norfolk Southern.

Situația privind industria feroviară din SUA este încă destul de haotică. Muncitorii și-au văzut cererile respinse atât de angajatori, cât și de guvern. Cu toate acestea, se pare că acționarii companiilor i-au atitudine pentru a-i apăra pe aceștia.

Reprezentanții ambelor grupuri de investitori au avut ocazia de a face observații în cadrul unei reuniuni al Centrului Interfaith pentru responsabilitate corporativă (ICCR), care a avut loc pe 2 și 5 decembrie. ICCR este o coaliție de susținători ai acționarilor cu peste 300 de membri.

Kate Monahan, directorul departamentului de Advocacy pentru acționari al TAM, a declarat că asigurarea unei protecții de bază pentru lucrătorii feroviari nu este o cerere insurmontabilă. Monahan a evidențiat faptul că firmele feroviare ar fi plătit 196 de miliarde de dolari către acționari pentru a cumpăra acțiuni și dividende începând cu 2010.

Marvin Owens, Chief Engagement Officer la Impact Shares, a subliniat că nu ar trebui să fie văzut de companii ca o cheltuială, ci ca o investiție prudentă acest concediu medical plătit. Deocamdată, solicitarea acționarilor rămâne de văzut, dacă va avea sau nu impact și va determina un răspuns din partea Union Pacific și Norfolk Southern.

Negocierile pentru un nou contract colectiv de muncă între industria feroviară și sindicatele acestora au început în 2019. Cu toate acestea, începând cu luna septembrie, situația s-a precipitat și a dus la blocarea de către guvernul SUA a unei greve la nivel național. De fapt, la 15 septembrie, președintele american Joe Biden a propus un nou acord, care includea o creștere salarială de 24% în următorii cinci ani. Pe de altă parte, muncitorii cereau 15 zile plătite de concediu medical pe an.

Patru sindicate din douăsprezece au respins propunerea lui Biden și amenințau cu greve pe termen nelimitat între 5 și 9 decembrie. Negocierile au continuat să meargă prost și o grevă apărea după colț până când instituțiile americane au intervenit pentru prima dată din 1991 încoace. Camera Reprezentanților a aprobat un proiect de lege pentru a bloca greva la 1 decembrie. Chiar a doua zi, proiectul de lege a fost semnat de Senat și transformat în lege de către președintele Biden. Senatorul Bernie Sanders a încercat să intervină, prezentând un amendament care includea șapte zile de concediu medical plătit. Amendamentul a fost aprobat de Cameră, dar nu a obținut majoritatea voturilor necesare în Senat.

În urma zvonurilor apărute în presa americană, Amazon a confirmat că are un plan de reducere a 10.000 de locuri de muncă în Statele Unite, ceea ce ar fi cea mai mare reducere de personal din istoria sa, reprezentând aproximativ 3% din angajați. Faptul că anunțul vine în ajunul perioadei de vârf, adică de la Black Friday până la sărbători, această reducere de personal cântărește și mai mult. Cauza constă în contracția economiei globale, care afectează și comerțul electronic.

The New York Times, care a anticipat știrea, scrie că reducerile de personal vor fi concentrate în diviziile care se ocupă de dispozitive tehnologice, retail și resurse umane. Logistica ar părea să fie afectată de acest program, dar trebuie ținut cont de faptul că, în ultimele luni, gigantul comerțului electronic și-a redus planurile de extindere a platformelor sale în SUA, amânând unele construcții și anulând altele. Până în prezent, nu există rapoarte de reducere a activității în Europa.

În timp ce circulau știrile despre concedieri, au apărut altele care arată o accelerare a automatizarii depozitelor Amazon. În cadrul evenimentului „Delivering the Future”, au fost prezentati 2 noi roboți intralogistici dezvoltați de Amazon Robotics, pe care îi testează deja în unele fabrici. Primul se numește Proteus și este un cărucior orizontal care se conduce singur și care poate deplasa încărcături grele de până la 360 kg pe o distanță de până la 500 m. Cel de-al doilea, numit Sparrow, este un braț robotizat staționar care extinde posibilitățile celor deja în funcțiune de sortare a coletelor între containere (Robin și Cardinal). Sparrow poate gestiona acum articole individuale și poate face acest lucru cu 65% din inventarul Amazon (care constă în peste 100 de milioane de articole).