Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Grupul de companii AsstrA continua sa-si optimizeze operatiunile si sa imbunatateasca serviciile pe care le ofera in Statele Unite. In iunie a acestui an, AsstrA NY Inc. a acordat vamei Statelor Unite garantii pentru o obligatiune Carrier 3 (C3).
Obligatia C3 garanteaza oficial performanta AsstrA NY Inc. ca transportor NVOCC pentru procedurile si obligatiile vamale la importurile in Statele Unite. Obligatia C3 va ajuta AsstrA sa ofere clientilor servicii mai rapide si mai bune de import.
Codul de activitate 3 Obligatia vamala internationala a transportatorului serveste pentru a asigura obligatia companiei de a furniza declaratii exacte ale marfurilor importate. De regula, detinatorii garantiei vamale sunt importatorii si transportatorii, brokerii, operatorii zonelor de comert exterior si alte parti care lucreaza cu autoritatile vamale si de frontiera din SUA. Beneficiarul este Vama SUA si Protectia Frontierelor. Aceasta garantie se aplica autorizarii navelor, vehiculelor rutiere si aeronavelor care importa marfuri in SUA. Obligatia vamala internationala a transportatorului este cuprinsa intre 25.000 si 250.000 USD.
Codul C3 este utilizat pentru inregistrarea in Sistemul Automat de Manifestari (AMS), care este urmareste marfa si descurajeaza posibilele amenintari de securitate. Un document electronic AMS care descrie marfurile importate ar trebui prezentat autoritatilor vamale cu cel mult 24 de ore inainte de plecarea unei nave in calatoria sa in porturile americane. In cazul inregistrarii incorecte sau nefavorabile, va fi dificil sa descarcati marfurile in SUA, iar autoritatile vamale pot impune o amenda cuprinsa intre 500 si 5.000 USD. „Biroul AsstrA din New York a inceput deja sa importe marfa din toata lumea in Statele Unite. Clientii nostri primesc servicii de clasa mondiala la tarife favorabile, fara a plati comisioane suplimentare intermediarilor. O valoare adaugata pentru importatori este in masura sa preia proprietatea marfurilor importate fara a astepta formalitatile vamale”, comenteaza Vyacheslav Turejko, Director Regional pentru SUA AsstrA.

Mai mult de jumatate din companiile de transport aerian din SUA si firmele asociate transportului aerian au redus personalul in ultimele saptamani, in ciuda programelor federale de ajutor care le incurajeaza sa pastreze angajatii. Datele provin dintr-un sondaj realizat la inceputul lui mai de Asociatia Fortelor Aeriene (AfA), cu membrii care variaza de la companii mici, cu mai putin de 20 de angajati, pana la firme mari cu mai mult de 1.000 de persoane si modele de afaceri, angajate in transport intern si international. Sondajul a urmarit sa analizeze evolutia impactului pandemiei asupra afacerii membrilor sai.

Intr-un scurt rezumat al rezultatelor, consilierul AfA, Roy Hecteman, a subliniat ca, in ceea ce priveste nivelurile de personal, „60% din total raporteaza reduceri care variaza de la modeste pana la foarte mari". El raporteaza ca un numar similar a solicitat o scutire federala in cadrul Programului de protectie pe salarii (PPP) sau al altor programe. Infiintat prin Legea CARES, PPP este implementat de Administratia Intreprinderilor Mici, cu sprijinul Departamentului Trezoreriei. PPP este un imprumut conceput pentru a oferi un stimulent direct intreprinderilor mici pentru a-si mentine lucratorii, SBA oferind „iertarea imprumuturilor daca toti angajatii sunt pastrati in salariu timp de opt saptamani si banii sunt folositi pentru salarii, chirii, ipotecare, dobanda sau utilitati”.
 
Dintre membrii AfA care au raspuns la sondaj, peste 62% au solicitat ajutor federal si alti 9% sunt „in proces”. In ceea ce priveste starea acestor cereri, peste 65% au fost aprobate si 31% sunt inca in lucru.
 
Directorul executiv al AfA, Brandon Fried, a confirmat ca acest lucru inseamna ca „80% dintre respondenti considera ca PPP aduce o scutire financiara semnificativa pentru moment, dar probabil va fi insuficienta in conditiile in care criza va dura mai mult de opt saptamani, perioada pe care aceasta finantare o acopera”.
 
Studiul in randul companiilor de transport de marfuri indica faptul ca cererea urgenta de a transporta echipamente medicale si de a aduce bunuri esentiale consumatorilor nu compenseaza scaderea cererilor de logistica din alte sectoare ale economiei americane.
 
Potrivit unui raport publicat de Wall Street Journal (WSJ), companiile americane de transport rutier au redus numarul locurilor de munca in aprilie cu peste 88.000, operatorii de depozite au concediat mai mult de 74.000 de oameni, iar companiile de curierat au angajat 1.800 de lucratori. Astfel, comertul electronic a fost singurul sector de transport care a stimulat ocuparea fortei de munca luna trecuta. WSJ a declarat ca diferenta dintre curieri si restul sectorului logistic evidentiaza impactul diferit al blocajelor provocate de coronavirus asupra diferitelor parti ale economiei americane, mentionand ca este legat de pierderea a 2,36 de milioane de locuri de munca din sectoarele producatoare de bunuri, inclusiv de concedierea a 1,33 de milioane de oameni din productie.
 
Amploarea pierderilor de locuri de munca la companiile de transport maritim si de logistica din alte parti ale lumii este in prezent neclara. In timp ce multi au profitat de scheme guvernamentale sustinute de guvern pentru a oferi un raspuns temporar la scaderea nivelurilor de afaceri, altii au anuntat, de asemenea, intern, concedieri permanente, iar altii revizuiesc nivelurile de personal. La sfarsitul lunii trecute, grupul global de expediere si logistica DSV Panalpina a anuntat ca a fost nevoit sa renunte la aproximativ 3.000 de angajati, ca parte a unui program de reducere a costurilor Covid-19 de 200 milioane de dolari pentru alinierea lor la o scadere semnificativa a cererii care este de asteptat sa continue pe tot parcursul acestui an.