Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

La începutul lunii aprilie, FedEx a anunțat o restructurare internă majoră, care include integrarea companiilor sale operaționale Express, Ground și Services în Federal Express Corporation. Din acest anunț a fost exclusă FedEx Freight, care efectuează transporturi terestre. Însă această companie nu este neatinsă de programul de reducere a costurilor, deoarece pe 1 mai, compania multinațională a anunțat închiderea a 29 de unități Freight din Statele Unite până pe 13 august, în vederea consolidării operațiunilor pe alte platforme.

Acest lucru va duce la o reducere de personal, pe care compania nu a cuantificat-o încă, de la sfârșitul lunii mai. Isabel Rollison, șefa departamentului Global Public Affairs and Advocacy al FedEx, a declarat că această reducere va fi o „ajustare temporară”, precizând că toți lucrătorii concediați vor fi reangajați până pe 25 august. FedEx vrea să încheie procesul de restructurare până în iunie 2024, cu scopul de a reduce costurile cu 4 miliarde de dolari.

Compania multinațională se confruntă cu o reducere a cererii de transport. În trimestrul care s-a încheiat pe 28 februarie anul acesta, veniturile FedEx au scăzut cu 3% față de aceeași perioadă a anului precedent, din cauza unei scăderi de 12% a livrărilor medii zilnice. Cu toate acestea, reducerea costurilor a dus la o creștere cu 15% a profitului operațional.

Tesla a redus prețurile pentru unele dintre vehiculele sale electrice Model Y și Model 3 în Statele Unite, se arată pe site-ul său de internet, marți 2 mai, fiind a șasea oară când reduce prețurile în SUA în acest an, pe fondul îngrijorărilor legate de efectul asupra marjelor sale de profit.

Tesla urma să prezinte miercuri rezultatele trimestrului ianuarie-martie, însă au surprins cu reducerea prețurilor la vehiculele sale Model Y „long range” și „performance” cu câte 3.000 de dolari fiecare și pe cel al Modelului 3 „cu tracțiune spate” cu 2.000 de dolari, la 39.990 de dolari.

Totodată, compania condusă de Elon Musk a redus prețurile pentru Modelul 3 de bază cu 11% până acum în acest an și pe cel al Modelului Y de bază cu 20% – măsuri care vin în contextul în care Statele Unite, cea mai mare piață a sa, se pregătește să introducă standarde mai stricte care vor limita creditele fiscale pentru vehiculele electrice.

Recent, compania a redus prețurile în Europa, Israel și Singapore, precum și în Japonia, Australia și Coreea de Sud, extinzând o campanie de reduceri pe care a început-o în China în ianuarie pentru a stimula cererea.

Cu toate acestea, Tesla, la începutul acestei luni, a raportat o creștere secvențială de 4% a livrărilor în primul trimestru, mult mai puțin decât creșterea secvențială de 17,8% din trimestrul al patrulea.

De asemenea, reducerile agresive de prețuri au ridicat îngrijorări cu privire la marjele de profit ale companiei cu sediul în Austin, Texas, care este și lider în industrie.

În timp ce Tesla este așteptată să raporteze o creștere de 24,2% față de anul precedent a veniturilor din primul trimestru, la 23,29 miliarde de dolari, estimarea medie a profitului analiștilor a scăzut cu aproape 2,4% în ultimele trei luni, potrivit datelor Refinitiv.

Prețul acțiunilor Tesla a crescut cu puțin sub 50% în acest an până marți.