Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În 2022, aproximativ 2.000 de persoane au urcat în cabinele vehiculelor comerciale, atenuând lipsa acestui tip de personal care a creat probleme companiilor de transport rutier din Statele Unite. De fapt, potrivit American Trucking Associations, deficitul de șoferi de camion în 2022 era de 78.000, față de 80.000 în anul precedent. Prin urmare, aceasta este o veste bună pentru industrie, dar nu în totalitate, deoarece această atenuare provine din fenomene care nu sunt deloc pozitive.

De fapt, la originea creșterii ofertei de șoferi se află încetinirea cererii de transport rutier de mărfuri care a apărut în a doua jumătate a anului 2022, ceea ce i-a determinat pe mulți şoferi-patron, deveniţi antreprenori stimulați de creșterea tarifelor, să dorească să revină la statutul de salariat. O tendință încurajată și de creșterea costurilor, în primul rând a celor cu combustibilul.

Această tendință se reflectă destul de rapid și în salariile șoferilor: după o creștere semnificativă în ultimii doi ani, acestea înregistrează o încetinire. Chiar și în comparație cu stimulentele anterioare pentru a trece de la o companie la alta, unii giganți care doresc să își reducă personalul din cauza volumelor în scădere oferă acum stimulente de concediere. Acest lucru este făcut, de exemplu, de FedEx, care oferă, din decembrie 2022, 300 de euro pe săptămână șoferilor care demisionează. Iar oferta rămâne valabilă până în martie 2023.

Acționarii a două dintre cele mai mari companii feroviare din Statele Unite le cer acestora să implementeze concediul medical plătit ca un beneficiu standard. Printre cele două companii feroviare implicate sunt Union Pacific și Norfolk Southern.

Situația privind industria feroviară din SUA este încă destul de haotică. Muncitorii și-au văzut cererile respinse atât de angajatori, cât și de guvern. Cu toate acestea, se pare că acționarii companiilor i-au atitudine pentru a-i apăra pe aceștia.

Reprezentanții ambelor grupuri de investitori au avut ocazia de a face observații în cadrul unei reuniuni al Centrului Interfaith pentru responsabilitate corporativă (ICCR), care a avut loc pe 2 și 5 decembrie. ICCR este o coaliție de susținători ai acționarilor cu peste 300 de membri.

Kate Monahan, directorul departamentului de Advocacy pentru acționari al TAM, a declarat că asigurarea unei protecții de bază pentru lucrătorii feroviari nu este o cerere insurmontabilă. Monahan a evidențiat faptul că firmele feroviare ar fi plătit 196 de miliarde de dolari către acționari pentru a cumpăra acțiuni și dividende începând cu 2010.

Marvin Owens, Chief Engagement Officer la Impact Shares, a subliniat că nu ar trebui să fie văzut de companii ca o cheltuială, ci ca o investiție prudentă acest concediu medical plătit. Deocamdată, solicitarea acționarilor rămâne de văzut, dacă va avea sau nu impact și va determina un răspuns din partea Union Pacific și Norfolk Southern.

Negocierile pentru un nou contract colectiv de muncă între industria feroviară și sindicatele acestora au început în 2019. Cu toate acestea, începând cu luna septembrie, situația s-a precipitat și a dus la blocarea de către guvernul SUA a unei greve la nivel național. De fapt, la 15 septembrie, președintele american Joe Biden a propus un nou acord, care includea o creștere salarială de 24% în următorii cinci ani. Pe de altă parte, muncitorii cereau 15 zile plătite de concediu medical pe an.

Patru sindicate din douăsprezece au respins propunerea lui Biden și amenințau cu greve pe termen nelimitat între 5 și 9 decembrie. Negocierile au continuat să meargă prost și o grevă apărea după colț până când instituțiile americane au intervenit pentru prima dată din 1991 încoace. Camera Reprezentanților a aprobat un proiect de lege pentru a bloca greva la 1 decembrie. Chiar a doua zi, proiectul de lege a fost semnat de Senat și transformat în lege de către președintele Biden. Senatorul Bernie Sanders a încercat să intervină, prezentând un amendament care includea șapte zile de concediu medical plătit. Amendamentul a fost aprobat de Cameră, dar nu a obținut majoritatea voturilor necesare în Senat.