Asociația olandeză de transport și logistică TLN informează că, după aprobarea de către Camera Reprezentanților, subvenția AanZET destinată firmelor de transport care cumpără camioane electrice va fi disponibilă din nou începând cu 26 martie.
Spre deosebire de anii precedenți, o companie poate aplica pentru un singur camion într-o zi, astfel încât cât mai multe dintre ele să aibă șanse la subvenții – reamintim că până acum suma alocată se termina aproape imediat, deoarece se putea aplica pentru până la 10 camioane în același timp. Dar cu modificarea din 2024 firmele de orice mărime vor avea șanse egale, numai să fie deja pregătite cu aplicația în dimineața zilei de 26 martie.
Valoarea totală din acest an este de 45 de milioane de euro. Valoarea maximă a subvenției este cuprinsă între 31.100 și 115.200 de euro pentru autoșasiurile grele și între 43.900 și 115.200 de euro pentru autotractoare (ambele din categoria N3) și între 7.500 și 18.000 de euro pentru autoșasiurile mai ușoare (N2). Subvenția pentru firmele mici este mai mare decât pentru cele mari. Companiile de leasing operațional, la fel ca transportatorii, pot solicita subvenție doar pentru un camion pe zi, iar ele au acum opțiunea de vânzare și leaseback. Viitorul utilizator (compania de transport) face el însuși achiziția și primește procentul de subvenție corespunzător dimensiunii firmei, iar pentru întreținere cumpărătorul trebuie să păstreze vehiculul pe numele său timp de patru ani, ceea ce nu exclude posibilitatea ca, din ziua a doua, dreptul de proprietate asupra vehiculului să fie transferat unei companii de leasing prin vânzare și leaseback. Ca urmare, limita de un vehicul/zi/companie nu este mai dezavantajoasă pentru companiile de leasing, comentează TLN.
Legendă foto: tabelul de stimulente cu defalcarea sumelor pentru fiecare măsură și tip de investiție în parte.
Decretul MIT din 1 decembrie 2023 privind acordarea de stimulente în valoare de 25 de milioane de euro pentru reînnoirea vehiculelor pentru sectorul transportului rutier devine operațional odată cu publicarea în Monitorul Oficial nr. 14 din 18 ianuarie 2024.
Potrivit acestuia, guvernul italian a alocat:
În decret este prevăzută suma de 550.000 de euro ca valoarea maximă eligibilă a contribuției pentru fiecare întreprindere în parte, pentru toate investițiile realizate. Această subvenție nu poate fi combinată cu alte subvenții publice pentru aceleași tipuri de investiții și aceleași costuri eligibile. Rezervarea stimulentului are loc odată cu depunerea cererii, însoțită de contractul de achiziție a vehiculelor, iar modalitățile de depunere a cererii și perioada vor face obiectul unui decret de aplicare specific al MIT. De asemenea, decretul prevede că bunurile achiziționate nu pot fi înstrăinate, închiriate sau concesionate până la 30 iunie 2027, sub sancțiunea revocării contribuției.
Vehiculele scoase din uz trebuie să fi fost deținute în proprietate sau în alt mod cel puțin un an înainte de intrarea în vigoare a decretului, adică până la 18 ianuarie 2023. În ceea ce privește achizițiile, inclusiv prin leasing, de remorci și semiremorci noi, acestea trebuie să fie conforme cu reglementările UIC pentru transportul feroviar combinat sau să fie echipate cu cârlige de navă conforme cu reglementările OMI, sau remorci și semiremorci conforme simultan cu reglementările UIC și OMI (acestea trebuie să fie echipate cu cel puțin un dispozitiv inovator). De asemenea, se acceptă majorarea cu 1.000 de euro a subvenției (în cazul în care achiziția de vehicule cu grad ridicat de durabilitate are loc concomitent cu casarea simultană a unui vehicul de clasă inferioară Euro VI E, deținut timp de cel puțin 1 an), majorarea subvenției cu 2.000 de euro (în cazul casării unei remorci sau semiremorci în același timp cu achiziționarea uneia noi) și chiar o majorare de 10% a subvenției (pentru IMM-urile care solicită acest lucru și se aplică la valoarea netă a subvenției).
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit