Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Pontajul conducătorilor auto profesioniști se calculează pe baza datelor furnizate de tahografele digitale. Este greșit să se realizeze un pontaj liniar, de opt ore pe zi, și nici nu este indicat să se caute alte metode de cuantificare a orelor lucrate, a explicat Adrian Lazăr, fondatorul CECOR, în cadrul Galei Tranzit. În plus, se recomandă […]

Conținut restricționat

Cumpară unul din abonamentele noastre pentru a avea acces la toate informațiile imediat sau fă-ți cont pentru a vedea articolele mai vechi de 3 luni.

Abonează-te

Observatorul permanent pentru digitalizarea transportului catalan, înființat în 2022 de către Asociació General d’Autònoms-Pimes Transportistes de Catalunya (cu scopul de a analiza și cuantifica progresele sectorului în domeniul digitalizării și care beneficiază de sprijinul Departamentului de Teritori de la Generalitat de Catalunya), a publicat datele actualizate ale sondajului său pentru prima jumătate a anului 2024. Acesta a fost realizat în luna martie pe un eșantion reprezentativ de peste 100 de întreprinderi de transport rutier de mărfuri din Catalonia, dintre care 85% erau întreprinderi independente și 80% erau întreprinderi fără angajați.

Rezultatele obținute, care au fost prelucrate cu sprijinul tehnic al Fundației Quijote pentru Transport, arată că procesul de digitalizare a IMM-urilor, micro-PM-urilor și a lucrătorilor independenți din sectorul catalan avansează foarte lent, în ciuda pachetului semnificativ de ajutoare publice care a fost alocat în acest sens de către administrațiile publice.

Este de remarcat în special faptul că gradul de utilizare a documentelor electronice de transport (scrisoarea de trăsură electronică, e-CMR etc.) este practic nul, doar 1% dintre cei intervievați declarând că le-au folosit. Acest lucru dovedește că, până în prezent, întreprinderile de încărcare, operatorii logistici și intermediarii nu s-au angajat decât foarte puțin să utilizeze documentația contractuală a serviciilor de transport pe care le contractează în format electronic, în ciuda avantajelor sale incontestabile din punct de vedere al securității și trasabilității și a faptului că utilizarea sa este reglementată legal de ceva timp, atât la nivel național, cât și internațional.

De asemenea, este demn de remarcat faptul că abia o zecime dintre microîntreprinderile și întreprinderile de transport independente catalane utilizează sisteme de gestionare a flotei (doar 12%), ceea ce arată că aceste soluții software s-au consolidat doar în cadrul întreprinderilor de flotă de dimensiuni medii și mari.

O altă concluzie relevantă a studiului este prezența limitată a IMM-urilor și a întreprinderilor de transport independente catalane pe internet, doar 16% dintre acestea declarând că au un site web. Chiar și mai puține dintre acestea utilizează orice fel de software pentru a calcula costurile, doar 6%. În cele din urmă, un aspect pozitiv care trebuie subliniat este nivelul ridicat de utilizare a programelor de gestionare legate de tahograful digital, 4 din 10 transportatori catalani declarând că utilizează un anumit tip de software pentru analiza și interpretarea fișierelor de tahograf digital.

sursa foto: FENADISMER