Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Raportul dintre cantitatea de mărfuri și numărul de camioane pentru export din România a fost de 10/90 în perioada 21 august-19 septembrie 2023, conform datelor furnizate de TimoCom, adică același din luna anterioară, când scăzuse de la 16/84. Asta în condițiile în care în perioada similară din 2022 fusese de 26/74.

O singură relație a înregistrat creștere, Bulgaria, de la 17/83 la 38/62, și alte patru au avut valori constante: Cehia 7/93, Spania 6/94, Marea Britanie 4/96 și Olanda 2/98. Iar dintre relațiile care au avut scăderi cea mai mică a fost Ungaria, de la 14/86 la 13/87, și cea mai mare Belgia, de la 6/94 la 2/98.

Relațiile cu cel mai mare raport între numărul de mărfuri și cel de camioane la export sunt acum Bulgaria (38/62) și la egalitate Italia și Ungaria (13/87), aceleași țări și în aceeași ordine care fuseseră fruntașe și în luna anterioară, iar relațiile cu cel mai mic raport între mărfuri și camioane sunt Olanda și Belgia (câte 2/98) și Marea Britanie (4/96).

La importurile în România raportul dintre mărfuri și camioane a crescut față de luna anterioară de la 16/84 la 27/73, în condițiile în care în perioada similară din 2022 fusese de 35/65.

Două relații au fost în scădere: Bulgaria de la 54/46 și Italia de la 24/76 la 16/84. Iar dintre cele care au avut creșteri cele mai mari au fost Austria (de la 16/84 la 45/55), Cehia (de la 21/79 la 44/56) și Germania (de la 6/94 la 29/71). Cele mai mici creșteri au fost cu Marea Britanie (de la 2/98 la 3/97), Spania (de la 3/97 la 4/96) și Franța (de la 3/97 la 7/93).

Țările cu cel mai mare raport dintre mărfuri și camioane la import sunt Polonia (58/42), Bulgaria (45/55) și Cehia (44/56), iar țările cu cel mai mic raport sunt Marea Britanie (3/97), Spania (4/96) și Franța (7/93).

Conform datelor furnizate de TimoCom, în perioada 21 iulie-19 august 2023, raportul dintre cantitatea de mărfuri și numărul de camioane pentru export din România a fost de 10/90, deci a scăzut din nou mult după ce în luna anterioară se dublase față de precedenta, ajungând la 16/84. Iar dacă ne uităm la perioada similară din 2022 vedem o valoare incomparabil mai mare: 29/71 în 21 iulie-19 august 2022.

O singură relație a înregistrat creșteri față de luna anterioară: Belgia, de la 4/96 la 6/94. Dintre celelalte, cele mai mari scăderi au fost cu Polonia (de la 32/68 la 13/87), Bulgaria (de la 31/69 la 17/83), Spania (de la 14/86 la 6/94) și Ungaria (de la 22/78 la 14/86). Iar cele mai mici scăderi au fost pe relațiile Marea Britanie (de la 5/95 la 4/96), Olanda (de la 4/96 la 2/98) și Austria (de la 13/87 la 9/91).

Relațiile cu cel mai mare raport între numărul de mărfuri și cel de camioane la export sunt acum Bulgaria (17/83), Italia (16/84) și Franța și Ungaria (câte 14/86) – în luna anterioară fuseseră Polonia, Bulgaria și Ungaria – iar relațiile cu cel mai mic raport între mărfuri și camioane sunt Olanda (2/98), Marea Britanie (4/96) și Belgia și Spania (câte 6/94) – cu o lună în urmă fuseseră Belgia, Olanda și Marea Britanie.

La importurile în România raportul dintre mărfuri și camioane a scăzut mult mai puțin, de la 19/81 la 16/84, în condițiile în care în perioada similară din 2022 fusese de 29/71, exact ca la export. Două relații au înregistrat creștere, Italia de la 16/84 la 24/76 și Polonia de la 37/63 la 42/58, și alte două au fost constante, Spania cu 3/97 și Marea Britanie cu 2/98. Dintre scăderi, cele mai mari au fost pe relațiile cu Bulgaria (de la 73/27 la 54/46), Cehia (de la 27/73 la 21/79) și Ungaria (de la 23/77 la 17/83), iar cele mai mici, pe Belgia (de la 4/96 la 3/97), Germania (de la 8/92 la 6/94) și Franța (de la 5/95 la 3/97),. Țările cu cel mai mare raport dintre mărfuri și camioane la import sunt Bulgaria, Polonia și Italia, aceasta din urmă înlocuind, față de luna trecută, Cehia, iar țările cu cel mai mic raport sunt Marea Britanie, Spania, Belgia (exact ca luna trecută), la care se adaugă Franța.