Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

TimoCom: Raportul mărfuri/camioane pentru export din România s-a prăbușit din nou

Conform datelor furnizate de TimoCom, în perioada 21 iulie-19 august 2023, raportul dintre cantitatea de mărfuri și numărul de camioane pentru export din România a fost de 10/90, deci a scăzut din nou mult după ce în luna anterioară se dublase față de precedenta, ajungând la 16/84. Iar dacă ne uităm la perioada similară din 2022 vedem o valoare incomparabil mai mare: 29/71 în 21 iulie-19 august 2022.

O singură relație a înregistrat creșteri față de luna anterioară: Belgia, de la 4/96 la 6/94. Dintre celelalte, cele mai mari scăderi au fost cu Polonia (de la 32/68 la 13/87), Bulgaria (de la 31/69 la 17/83), Spania (de la 14/86 la 6/94) și Ungaria (de la 22/78 la 14/86). Iar cele mai mici scăderi au fost pe relațiile Marea Britanie (de la 5/95 la 4/96), Olanda (de la 4/96 la 2/98) și Austria (de la 13/87 la 9/91).

Relațiile cu cel mai mare raport între numărul de mărfuri și cel de camioane la export sunt acum Bulgaria (17/83), Italia (16/84) și Franța și Ungaria (câte 14/86) – în luna anterioară fuseseră Polonia, Bulgaria și Ungaria – iar relațiile cu cel mai mic raport între mărfuri și camioane sunt Olanda (2/98), Marea Britanie (4/96) și Belgia și Spania (câte 6/94) – cu o lună în urmă fuseseră Belgia, Olanda și Marea Britanie.

La importurile în România raportul dintre mărfuri și camioane a scăzut mult mai puțin, de la 19/81 la 16/84, în condițiile în care în perioada similară din 2022 fusese de 29/71, exact ca la export. Două relații au înregistrat creștere, Italia de la 16/84 la 24/76 și Polonia de la 37/63 la 42/58, și alte două au fost constante, Spania cu 3/97 și Marea Britanie cu 2/98. Dintre scăderi, cele mai mari au fost pe relațiile cu Bulgaria (de la 73/27 la 54/46), Cehia (de la 27/73 la 21/79) și Ungaria (de la 23/77 la 17/83), iar cele mai mici, pe Belgia (de la 4/96 la 3/97), Germania (de la 8/92 la 6/94) și Franța (de la 5/95 la 3/97),. Țările cu cel mai mare raport dintre mărfuri și camioane la import sunt Bulgaria, Polonia și Italia, aceasta din urmă înlocuind, față de luna trecută, Cehia, iar țările cu cel mai mic raport sunt Marea Britanie, Spania, Belgia (exact ca luna trecută), la care se adaugă Franța.

Articole similare

Ad