Conform datelor furnizate de TimoCom, în perioada 20 iunie-19 iulie 2023, raportul dintre cantitatea de mărfuri și numărul de camioane pentru export din România a fost de 16/84, dublu față de cele cinci luni anterioare și la un nivel apropiat de cel din 21 octombrie-19 noiembrie 2022, când a început să scadă față de valorile din prima parte a lui 2022 și a fost de 18/82.
Toate relațiile au înregistrat creșteri, cele mai mari fiind cu Polonia (de la 14/86 la 32/68), Bulgaria (de la 16/84 la 31/69) și Franța și Ungaria (de la 10/90 la 21/79, respectiv de la 11/89 la 22/78). Iar cele mai mici creșteri au fost cu Belgia și Olanda, ambele de la 2/98 la 4/96, și cu Marea Britanie, de la 3/97 la 5/95.
Relațiile cu cel mai mare raport între numărul de mărfuri și cel de camioane la export sunt acum Polonia, Bulgaria și Ungaria (aceasta din urmă cu 22/78), iar relațiile cu cel mai scăzut raport sunt Belgia, Olanda și Marea Britanie.
Și la importurile în România raportul dintre mărfuri și camioane a fost în creștere, de la 11/89 în luna anterioară la 19/81, și apropiat de cel din perioada 21 decembrie 2022-19 ianuarie 2023, când a fost de 18/82. O singură relație, Spania, a înregistrat o scădere de la 7/93 la 3/97, iar Marea Britanie a rămas constantă, cu 2/98. În rest toate țările au avut creșteri ale raportului dintre mărfuri și camioane la importurile în România, cele mai mari dintre ele fiind cu Bulgaria (de la 32/68 la 73/27), Polonia (de la 13/87 la 37/63) și Cehia (de la 13/87 la 27/73). Țările cu cel mai mare raport dintre mărfuri și camioane la import sunt Bulgaria, Polonia și Cehia, iar țările cu cel mai mic raport sunt Marea Britanie (2/98), Spania (3/97) și Belgia (4/96).
Conform datelor furnizate de TimoCom, în perioada 21 martie-19 aprilie 2023, raportul dintre cantitatea de mărfuri și numărul de camioane pentru export din România a fost de 9/91, în ușoară creștere față de luna anterioară, când fusese de 8/92, și mult mai jos decât la final de 2022 (19/81).
Opt relații au înregistrat creșteri ale acestui raport, cele mai mari fiind cu Polonia (de la 10/90 la 14/86) și Austria (de la 3/97 la 6/94), Germania și Italia s-au menținut la 13/87, respectiv 31/69, iar Belgia și Marea Britanie au scăzut de la 5/95 la 2/98, respectiv de la 5/95 la 4/96.
Relațiile cu cel mai mare raport între numărul de mărfuri și cel de camioane la export sunt în continuare Italia (31/69), la distanță de Ungaria (14/86) și de Polonia, tot cu 14/86, care ia locul Germaniei, aflate în topul acestui clasament în luna anterioară. Iar relațiile cu cel mai scăzut raport sunt Belgia (2/98) și, ca și în luna anterioară, Spania și Olanda, ambele cu 3/97.
La importurile în România raportul dintre mărfuri și camioane a fost, pentru a șaptea lună consecutivă, în scădere, ajungând la 11/89, față de 13/87 în luna anterioară. Totuși, patru relații au înregistrat creșteri: Ungaria de la 12/88 la 17/83, Italia de la 12/88 la 14/86, Austria de la 9/91 la 10/90, Franța de la 4/96 la 5/95. Trei relații și-au menținut raportul din luna anterioară – Germania (5/95), Spania (6/94) și Cehia (13/87) – iar dintre celelalte cinci, care au cunoscut scăderi, unele au avut scăderi mari, și de aici și media totală inferioară celei de luna trecută: Polonia de la 26/74 la 15/85, Olanda de la 17/83 la 9/91 și Bulgaria de la 40/60 la 35/65. Țările cu cel mai mic raport dintre mărfuri și camioane la import sunt Marea Britanie (2/98) și Belgia, Germania, și Franța, toate cu 5/95. Iar țările cu cel mai mare raport sunt în continuare Bulgaria (35/65) și Polonia (15/85), cărora față de luna anterioară li se adaugă Ungaria (17/83).
02.10.2020
Ultimul număr: Mai 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit