Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

După publicarea raportului Ambition France Transports, asociațiile profesionale din această țară FNTR, OTRE și TLF denunță propunerile fiscale împotriva direcțiilor economice și ecologice ale industriei de transport și afirmă că acestea nu doar că nu oferă soluțiile necesare pentru restabilirea competitivității firmelor franceze de profil, dar chiar pun accentul pe creșterea impozitelor și taxelor, cum ar fi acciza pentru carburanți și multiplicarea ecotaxelor regionale. Aceste taxe sunt imposibil de cuantificat și, prin urmare, imposibil de inclus în tarifele de transport. De aceea asociațiile avertizează că există o linie roșie de care ar fi bine să nu se treacă, mai ales că transportatorii trebuie oricum să investească în decarbonizare.

Piața de transport din Franța se confruntă oricum cu probleme importante, ceea ce se vede în cele 2.200 de falimente din 2024 ale unor firme din domeniu, număr mai mare cu 30,7% decât cel din 2023 și cu 57,2% decât cel din 2019.

În plus, având o marjă de profit medie de doar 2%, transportul rutier de mărfuri francez are cea mai scăzută rentabilitate din acest domeniu din Europa.

FNTR, OTRE și TLF nu numai că își afirmă opoziția fermă față de orice creștere a taxelor și impozitelor, dar promit să fie atente și la dezbaterile din cadrul proiectelor legii finanțelor și legii de finanțare a securității sociale și asigură autoritățile publice că se pot baza pe colaborarea profesioniștilor din transport, dar și pe mobilizarea lor totală pentru a evita măsuri fiscale inacceptabile, care ar putea aduce sectorul în pragul colapsului.

Cele trei organizații repetă clar că nu poate exista o nouă fiscalitate pentru transport rutier și logistică, deoarece aceste domenii contribuie deja substanțial la veniturile țării, având de două ori mai multe contribuții decât locuri de muncă. Deci nu pot în niciun caz să-și intensifice rolul de „vacă de muls” pentru a acoperi deficitul public.

La jumătatea lui septembrie a avut loc prima întâlnire dintre federațiile patronale și sindicatele din transporturi din Franța, pentru a negocia următoarele majorări salariale.

FNTR și OTRE au propus creștere ușoară, de 4,2%, începând cu 1 ianuarie 2024, iar TLF a propus 2,5% de la începutul lunii următoare semnării acordului și noi negocieri în 2024. Motivele invocate pentru creșteri atât de mici sunt scăderea activității firmelor de transport.

Însă toate sindicatele angajaților din domeniu au considerat aceste valori insuficiente. Creșterea de 2,5% propusă de TLF este deja absorbită de creșterea cu 2,2% a salariului minim din mai 2023, iar în octombrie 2023 este planificată o nouă creștere a acestuia, de 2%. Deci nici creșterea cu 4,2% propusă de FNTR și OTRE nu va fi suficientă pentru a crește coeficienții salariali cei mai joși peste salariul minim.

CFTC Transports solicită un plus de 9,2% începând cu luna următoare semnării acordului, pentru a obține cu 5% mai mult decât creșterea salariului minim pentru cele mai mici salarii. Iar FO Transports cere o mărire de 15% și un al 13-lea salariu, dar și o modificare a grilei de vârstă/vechime.

Următoarea negociere va avea loc pe 11 octombrie.