Confruntate cu creșterea vertiginoasă a costurilor energiei, organizațiile profesionale au obținut un ajutor direct de 400 de milioane de euro pentru întreprinderile din sector: pe lângă măsurile generale care privesc toate sectoarele de activitate, 4 sectoare deosebit de expuse vor beneficia de măsuri excepționale de sprijin, și anume pescarii, agricultorii, industria construcțiilor și transportul rutier.
Ministrul Transporturilor a ajuns astăzi la un acord cu organizațiile profesionale din acest sector. Un pachet global de 400 de milioane de euro va fi acum alocat companiilor din acest sector în funcție de numărul de vehicule și de tonajul acestora. Acest ajutor, care va viza aproximativ 520.000 de vehicule și care va fi plătit rapid pentru a consolida fluxul de numerar al companiilor, va fi alocat în funcție de următoarea schemă:
Acest ajutor vine în completarea anunțurilor făcute miercuri, și anume oficializarea reducerii de 15 cenți pe litrul de motorină (la rezervor și la pompă) sau pe litrul de benzină, prin garantarea faptului că aceasta nu face parte din indicii de repercusiune, astfel încât să beneficieze direct transportatorii – rambursarea lunară a TICPE.
FNTR și Uniunea TLF au făcut din acest acord punctul culminant al negocierilor, pentru a răspunde urgenței situației de pe teren și fragilității foarte mari a multor întreprinderi.
Astăzi, aceștia salută acest anunț și se vor asigura că punerea sa în aplicare este imediată și simplă pentru întreprinderi și vor rămâne vigilenți în ceea ce privește aplicarea corectă a celorlalte măsuri din Planul de reziliență.
Asociațiile profesionale din transportul rutier de mărfuri și de persoane din Franța (FNTR, TLF, OTRE et FNTV) s-au reunit la Ministerul de Transport pentru a analiza impactul războiului din Ucraina asupra activității lor, dar au reamintit și de problemele pe care le au firmele din domeniu, mai ales din cauza creșterii prețului combustibilului.
Ministrul le-a garantat că transportul rutier de mărfuri și de persoane este cuprins în Planul de Redresare și Reziliență al Franței, aflat în curs de pregătire de către guvern, la cererea președintelui Macron.
Asociațiile profesionale din Franța au solicitat sprijin în repetate rânduri, așa cum v-am informat și noi, argumentând de fiecare dată de ce este nevoie de măsuri ferme și rapide care să le permită firmelor să facă față creșterii continue a prețului carburanților. Printre aceste măsuri se numără controlul aplicării corecte a clauzei de indexare a tarifelor în funcție de prețul combustibilului, prevăzute în codul transporturilor, ritmuri mai rapide de revizuire a tarifelor pe piețele publice sau din contractele de transportul în comun, adoptarea de măsuri de sprijin pentru lichiditățile firmelor și o comunicare la intervale mai scurte și accesibilă tuturor, de către Comitetul Național Rutier, a indicilor carburanților folosiți în transportul rutier.
Ministrul a afirmat că a solicitat deja consolidarea controalelor privind aplicarea corectă a clauzelor de indexare și lansarea imediată a colaborării cu CNR privind indicii și că stocurile de motorină și distribuția de combustibil sunt deocamdată la niveluri normale și sigure în Franța, deci nu există riscuri legate de aprovizionare, iar această situație este urmărită permanent și în detaliu. De aceea le-a solicitat asociațiilor ca membrii lor să comande combustibil în ritmul normal, pentru a permite în continuare fluiditatea aprovizionării.
02.10.2020
Ultimul număr: Iunie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit