Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Grupul de porturi și logistică HHLA din Hamburg a înregistrat o creștere puternică în primul trimestru, în special datorită veniturilor obținute din depozitarea containerelor. Veniturile au crescut cu 10,7%, la aproximativ 386 milioane de euro, după cum a anunțat joi grupul la Hamburg. Din punct de vedere operațional, profitul înainte de dobânzi și impozite (EBIT) de 53,7 milioane de euro a rămas cu aproape 16% mai mare decât în anul precedent. Aceasta corespunde unei marje de 13,9% – o ușoară îmbunătățire.

HHLA a avut costuri de personal mai mari până acum în acest an, din cauza volumului crescut de containere. În plus, s-au făcut simțite prețurile ridicate la electricitate și energie, precum și deprecierile cauzate de pagubele provocate de furtuni și întreruperile din lanțurile de transport în traficul feroviar. La puțin sub 22,9 milioane de euro, profitul net la nivelul grupului a fost cu 7% mai mare decât în același trimestru al anului trecut.

Lanțurile de aprovizionare perturbate reprezintă un avantaj

Între timp, HHLA a beneficiat de faptul că containerele au rămas în port mai mult decât de obicei din cauza perturbării lanțurilor de aprovizionare și, în consecință, au putut fi decontate taxe de depozitare mai mari. Numărul de containere a crescut cu 3,7% față de anul trecut, ajungând la 1,74 milioane de containere standard de 20 de picioare (TEU). Evoluția pozitivă la terminalele din Hamburg a fost determinată în special de evoluțiile din China.

Pe lângă lanțurile de aprovizionare maritime deja perturbate masiv, acum există și probleme și pe rețeaua de transport feroviar german de marfă. Cauzele sunt legate de diversele șantiere de infrastructură, despre care reprezentanții din industria de transport și logistică spun că nu sunt bine planificate.

Traficul feroviar de marfă neperturbat este de o importanță crucială pentru securitatea lanbțului de aprovizionăre pentru industria și consumatorii europeni, în special pe fondul pandemiei”, subliniază CLECAT, asociația europeană de expeditori de marfă, căi ferate, operatori de transport intermodal, expeditori, deținători de vagoane și organizații industriale. La sfârșitul lunii noiembrie, opt asociații europene din industrie adresaseră aceste probleme într-o scrisoare deschisă către Comisarul pentru transporturi, Adina Valean, și oficialităților germane, însă de atunci și până în prezent, ele acuză că nu s-a schimbat nimic.

Amploarea, severitatea și durata perturbărilor sunt motive de îngrijorare serioasă, se arată în comunicat. Este vorba în primul rând despre legăturile dintre porturile Mării Nordului și zonele logistice și industriale germane și elvețiene de-a lungul Râului Rin, precum și centrele industriale din nordul Italiei, relatează Rețeaua Europeană de Căi Ferate (NEE). Aici a apărut o problemă la nivel european deoarece multe părți ale sistemului nu funcționau eficient, astfel că zeci de trenuri internaționale de marfă nu puteau circula deloc sau întârziau foarte mult. „În ultimele zile am primit multe apeluri din partea companiilor membre prin care ne cereau ajutorul”, a declarat purtătorul de cuvânt al NEE, Daniela Morling.

Principalele linii de legătură, precum Hamburg – Lehrte sau Würzburg – Munchen, sunt afectate. De asemenea, potrivit operatorului elvețian Hupac, se înregistrează un blocaj în zona Aachen, unde sunt foarte multe șantiere, ceea ce impactează masiv transporturile din hinterland din porturile Rotterdam, Anvers sau Amsterdam și zonele economice asociate, indiferent dacă acestea sunt în Germania, Polonia, sud-estul Europei, Italia, Elveția sau Franța. Potrivit lui  Irmtraut Tonndorf, reprezentant al companiei elvețiene, din cauza situației tensionate din rețeaua feroviară germană, 10%-20% din trenurile de la Hupac sunt în prezent scoase din funcțiune.

Rețeaua feroviară germană a DB Netz este de o importanță centrală pentru transportul feroviar european de marfă. Șase dintre cele nouă coridoare de transport feroviar de marfă ale UE traversează Germania, inclusiv cel mai important dintre Rotterdam și Genova. În au fost grav afectate și SBB Cargo și BLS Cargo. „Nu putem veni în Germania să ajutăm la construcția de acolo”, subliniază purtătorul de cuvânt al Oficiului Federal de Transport, Michael Müller. Ministerul Transporturilor din Berlin nu a dorit să facă niciun comentariu despre toate aceste probleme.