Ajutat si de fratele mai tanar, Raptor, mai robust si cu o cutie de viteze nou-nouta cu 10 trepte disponibila si pe noul Transit, Ford Ranger este incununat pentru a doua oara cu International Pick Up Award 2020, in urma testelor internationale organizate de juriul IPUA la Tierp, langa Stockholm, la sfarsitul lui septembrie. Ranger este cel mai bine vandut model din categoria sa, reusind sa creasca constant de la lansarea in 2012, astfel ca in 2019 detine o cota de piata la nivel european de 29,4% pe segmentul pick-up. Noul Ford Ranger a fost dezvoltat pe baza modelului anterior, cu cateva schimbari aduse design-ului exterior si noutati la configuratia interioara
Ranger este vandut pe 186 de piete, fiind apreciat de o paleta foarte diversificata de clienti. De altfel, si echipa de designeri si tehnicieni care lucreaza la acest produs este impartita pe mai multe continente si aduna informatii relevante de pe toate pietele.
Motorizari puternice, echipari pentru orice tip de aplicatie
Principala imbunatatire adusa in 2019 se refera la noile motorizari disponibile pentru Ranger.
Propulsorul diesel TDCI Duratorq, de 2,2 l, cu o singura turbina cu geometrie variabila, este oferit in variantele de 130 si 160 CP, cu un cuplu motor maxim de pana la 410 Nm. Acesta este disponibil in tandem cu transmisie manuala sau automata, ambele cu cate 6 trepte de viteza.
Pentru aplicatii ce necesita o putere sporita, motorul Duratorq TDCI de 3,2 l, cu doua turbine, dezvolta 230 CP si are un cuplu motor maxim de 500 Nm, ceea ce reprezinta o crestere de cuplu semnificativa fata de versiunea anterioara. Special pentru aceasta versiune se ofera o cutie de viteze automata cu 10 trepte, care este foarte bine sincronizata cu motorul si care asigura intotdeauna selectarea celei mai potrivite trepte la conditiile de drum.
Ford anunta demararea productiei noilor modele Ford Transit Custom Plug-in Hybrid (PHEV) si Tourneo Custom Plug-in Hybrid (PHEV), ambele modele urmand sa fie comercializate in Europa de la sfarsitul anului curent.
Noul Ford Transit Custom Plug-in Hybrid (PHEV), de ultima generatie, este echipat cu un grup motopropulsor ce poate fi incarcat la retea, functionand numai cu energie electrica in deplasarile mai scurte, de maximum 56 km. Motorul EcoBoost de 1,0 litri, multipremiat, mareste suplimentar eficienta, chiar si la deplasari mai lungi, lucrand impreuna cu franarea regenerativa pentru a reincarca bateria. Iar odata ce este suficient incarcata, se poate trece din nou numai pe electricitate, fapt care duce la economii de bani si la reducerea poluarii. Distanta parcursa astfel poate depasi 500 km. Bateria, care beneficiaza de o garantie de 8 ani sau 160.000 km, poate fi incarcata complet in 4,3 ore de la un incarcator domestic de 230 V si 10 A sau in 2,7 ore utilizand un incarcator comercial Tip 2, de 16 A.
Cu pana la 6 m3 de spatiu de incarcare, furgoneta poate transporta fara efort o sarcina utila de pana la 1.130 kg. Avand cea mai larga deschidere a usii laterale de incarcare dintre toate vehiculele din clasa sa, noul Transit Custom Plug-In Hybrid se potriveste perfect pentru mutarea marfurilor prin oras intr-un mod cat mai eficient.
Cu cele 8 locuri disponibile, noul Tourneo Custom PHEV este ideal pentru shuttle in orase. Acesta este echipat in varianta standard cu modem FordPass, aer conditionat in partea frontala, control al climei in spate, dar si cu parbriz Quickclear.
In prezent, 20 de vehicule se afla in teste de operare in conditii reale in Londra, pentru 12 luni, fiind implicate in activitati la Aeroportul Heathrow, Sky, Vodafone sau Met Police. De asemenea, noile modele vor fi testate si in Cologne si Valencia.
02.10.2020
Ultimul număr: Mai 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit