Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Luna aceasta a fost publicată Revizuirea Directivei din 1992 privind transportul combinat, mult așteptată de industria de profil și diferită de forma anterioară, prin care Comisia Europeană (CE) speră să stimuleze utilizarea intermodalului pentru a reduce costurile externe ale transportului rutier, cum ar fi zgomotul, emisiile de CO2 și poluarea aerului, costuri pe care CE le estimează ca fiind de trei ori mai mari decât cele ale transportului feroviar și transportului pe căile navigabile.
Noua propunere înlocuiește aproape toate definițiile vechi cu o dispoziție generală care spune că firmele trebuie să demonstreze că obțin o reducere a costurilor externe cu 40% în comparație cu o rută care include doar transport rutier. Reducerea trebuie demonstrată prin intermediul unei platforme electronice care urmează să fie creată, iar firmele care respectă această prevedere îndeplinesc condițiile cerute în transportului combinat, ceea ce le permite să se califice pentru o serie de beneficii oferite de noua propunere, cum ar fi scutirea de la toate interdicțiile de condus atunci când utilizează transportul intermodal.
Statele membre ar trebui să adopte măsuri naționale care să prevadă o reducere a anumitor impozite sau taxe pentru antreprenori și să realizeze o reducere cu 10% a costurilor pentru transportul intermodal în 7,5 ani.
Asociația olandeză de transport și logistică TLN crede că directiva pune încă numeroase întrebări, legate mai ales de modul în care se va demonstra această reducere a costurilor externe.

Publicația franceză Les Routiers numește 2023 „anul negru al transportului combinat“ deoarece acesta a înregistrat în Franța o scădere semnificativă în primul semestru, în ciuda faptului că este ecologic. Iar asta s-a întâmplat mai ales din cauza grevelor de la SNCF privind reforma pensiilor.

În 2022 transportul combinat în containere sau cutii mobile a reprezentat 41% din transportul feroviar francez de marfă. Dar în 2023 operatorii feroviari sau cei cu barje își pot lua adio de la creșterea de două cifre și de la câștigurile în ceea ce privește cota de piață față de transportul rutier tradițional, cotă care s-a datorat faptului că au atras numeroși clienți noi în anii din urmă.

Adepții transportului combinat se așteptau ca activitatea să se tripleze în zece ani. Dar, după o creștere de 7,9% a traficului de pasageri și de 9,4% a volumelor de marfă în 2022, prima jumătate din 2023 a adus o inversare bruscă a tendinței, rezultând o scădere cu 22% față de cele șase luni similare din anul anterior.