Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Desi face parte dintr-un grup de firme care a inregistrat o crestere continua, compania bihoreana de transport Savsor Transcom tine in mod continuu eficienta sub observatie, pentru a putea adopta din timp masuri -corespunzatoare. Astfel, in afara analizelor si rapoartelor lunare, reprezentantii companiei ies si in intampinarea pietei, socotind, de exemplu, ca achizitia unui vehicul Euro 6 le-ar aduce cheltuieli si controale mai putine si, incepand de anul viitor, taxe mai mici pe Austria si Germania. De asemenea, acestia considera ca orice vehicul nou trebuie comandat cu rezervor de combustibil mai mare decat cel standard, asigurand astfel o flexibilitate mai buna a achizitiei de combustibili, in special din zone care sa permita o recuperare rapida a TVA.


Savsor Transcom si-a inceput activitatea in 1996, ca parte a unui grup de sapte firme cu activitati diferite (transport de marfa, transport de persoane, materiale de constructii, activitati hoteliere si de panificatie). Cele mai multe transporturi de marfa interne si internationale (70-80%) sunt de tip mega, restul incadrandu-se la „normale” sau frigorifice. „In prezent cursele se desfasoara preponderent pe Germania si Italia, mai ales dupa ce ne-am retras, dupa mai multe tepe, masinile de pe Comunitate”, a precizat Ovidiu Savu, unul dintre asociatii firmei, completand: „avem doua contracte pentru exporturi, iar activitatea in crestere a clientilor ne ofera posibilitatea de a inregistra mai multe curse in afara, returul fiind asigurat pe piata libera, prin bursa”.

Tarifele au crescut numai datorita cursului valutar
Contrar opiniilor altor jucatori din piata, directorul de transport al companiei, Cornel Caba, este de parere ca volumul de transport a crescut in ultima perioada, dar si tarifele, insa in principal datorita cresterilor inregistrate de cursul valutar. „Daca raportul euro/lei ar fi ramas la fel ca anul trecut, nu am fi simtit o crestere a profitului. Insa tarifele de transport au fost facturate in euro si incasate in lei”, a spus acesta, completand: „pe de alta parte, criza ne afecteaza zilnic prin faptul ca incasarile vin foarte greu. Constat ca, in ultimele trei luni, clienti care de ani de zile plateau la scadenta au ajuns sa achite si la 90 de zile. De asemenea, in fiecare an circa 15.000 de euro nu se vor incasa niciodata, desi salariul soferului, motorina sau mentenanta vehiculelor au fost intre timp achitate.”
Iar problemele vin in special de la casele de expeditii cu care lucreaza ca sa-si asigure marfa pentru retur. „Incercam sa lucram cu clienti cunoscuti, insa daca acestia nu ne ofera marfa potrivita lucram cu bursa de transport. Iar daca dam, de exemplu, peste BJT Trans, care dupa o luna apare cu 150 de incidente de plata, pierdem tot”, a punctat Caba, subliniind ca adesea, pentru retur, recurge si la grupaje. „In timpul verii clientul solicita camioanele mega, iar pe cele cu prelata, care raman la dispozitia mea, le organizez pentru grupaje, insa nu de coletarie. …

Pana de curand, expeditorii care subscriau ideii ca sistemele de management din transport (TMS) si externalizarea logisticii presupun fie achizitionarea unui software, fie implementarea modelului traditional 3PL, interpretau piata in mod eronat, lipsindu-se de cateva oportunitati prin care propriile retele de transport de marfa puteau fi aduse la niveluri mai ridicate de eficienta si cu un management imbunatatit al costurilor. Divizia TMC a furnizorului american C.H.Robinson Worldwide vine acum in intampinarea expeditorilor cu noul serviciu "Managed TMS", solutie ce combina puterea consacrata a modelelor 3PL cu tehnologia SaaS (Software as a Service), permitand astfel externalizarea unor procese, optimizarea performantelor la nivel mondial si obtinerea unor servicii de consultanta si expertiza.

Amalgamul de analize, tehnologie si cunostinte din domeniu poate croi acum solutii potrivite pe nevoile de optimizare individuale ale fiecarui expeditor, in vreme ce viteza cu care noul serviciu poate fi implementat la locatia expeditorului va aduce atat economii imediate, cat si pe termen lung, printr-un ciclu continuu de imbunatatire.

In ultima decada, tehnologia TMS a transformat managementul de transport al multor companii, prin adoptarea unor solutii traditionale de optimizare ce continua sa fie o optiune atractiva pentru multi antreprenori. Cu toate acestea, doar 38% dintre companiile din domeniu au implementat solutia TMS, desi s-a dovedit clar ca expeditorii isi scad cheltuielile anuale de transport de marfa cu 10-25%, in primele 6-12 luni dupa implementare, chiar si in situatia in care unii analisti sunt de parere ca multi dintre expeditorii care au investit in solutia TMS nu o utilizeaza la capacitate maxima.
Insa dinamica pietei, schimbarea peisajului competitiv, cresterea retelei globale de transport de marfa, ca si nevoia companiilor de a avea lanturi agile de aprovizionare, ce pot fi modificate "din zbor", necesita in prezent adoptarea unor noi tehnologii de tip TMS. Ca atare, se previzioneaza ca din ce in ce mai multi transportatori vor apela la sisteme si servicii care sa le ofere flexibilitate la fiecare schimbare aparuta in piata, asteptand astfel, de la un sistem TMS, valori adaugate si functiuni de management avansate din punct de vedere strategic, care sa le redefineasca relatiile cu furnizorii si sa le creasca performanta.