Trucksters, start-up-ul spaniol care revoluționează industria transportului de marfă, a câștigat săptămâna aceasta unul dintre cele mai râvnite premii Supply Chain Management Awards, la categoria Best Smart Solution. Premiile, acordate de PwC, Strategy& și de revista germană Logistik Heute, sunt unul dintre cele mai importante premii de logistică din lume și cele mai relevante în descoperirea soluțiilor excepționale care contribuie la îmbunătățirea gestionării lanțului de aprovizionare la nivel mondial. Printre câștigătorii edițiilor anterioare se numără companii precum Siemens, Henkel, Continental și BASF.
Este pentru prima dată când o companie spaniolă câștigă acest prestigios premiu. Discursul Trucksters, prezentat în timpul ceremoniei de decernare a premiilor în fața unei audiențe profesioniste, a primit cel mai mare punctaj din partea participanților. Acest lucru a fost adăugat la deliberările juriului, format din profesioniști în domeniul lanțului de aprovizionare, cadre universitare, consultanți și profesioniști din mass-media.
Conceptul inovator al Trucksters a fost lăudat, deoarece sistemul lor de releu bazat pe tehnologie a avut un impact incredibil și pozitiv asupra industriei și nu numai. Sistemul Truckster a contribuit la reducerea dramatică a riscului de furt de marfă și, mai important, la îmbunătățirea vieții șoferilor de camion, care pot dormi mai multe nopți acasă și pot petrece timp cu familiile lor. Acest lucru este posibil datorită sistemului de releu al Trucksters și „coridoarelor” companiei care leagă estul și centrul Spaniei de nordul Europei și de Regatul Unit.
Sistemele Trucksters au redus, de asemenea, cu 50% numărul de camioane goale pe șosea, în comparație cu media din industrie, una dintre cele mai poluante activități din sectorul transportului de marfă. Compania plănuiește să deschidă prima rută pe distanțe lungi 100% electrică până în 2023.
Luis Bardají, CEO și co-fondator al Trucksters, despre câștigarea premiului Smart Solution Award 2022: „Suntem încântați să câștigăm acest premiu prestigios. Este un mare stimulent pentru obiectivul nostru de a face transportul rutier mai eficient și mai prietenos cu oamenii, deoarece pentru noi tehnologia este mijlocul de a îmbunătăți viața oamenilor”. Manuel Álvarez, vicepreședinte al departamentului de strategie și dezvoltare a afacerilor la Trucksters, a ridicat premiul în cadrul unui eveniment de gală desfășurat la Frankfurt, în prezența principalilor actori din sectorul logistic.
Conform datelor Autorității Rutiere Române (ARR) și în baza evidențierii distribuției pe grupe de vârstă și pe categorii de calificare proprii deținătorilor certificatelor de calificare/pregătire profesională (CPI/CPC), forța calificată de muncă de șoferi profesioniști care poate activa în sistemul de transport rutier poate fi caracterizată ca având o distribuție sănătoasă pe grupe de vârstă, adică o medie de 44 de ani, este de părere se secretarul de stat în MTI Gabor Sandor. Deci piața forței de muncă are un potențial apreciabil, care îi conferă sistemului de transport rutier garanții de performanță consistente, inclusiv din perspectiva îndeplinirii conforme și în condiții de siguranță a misiunilor curente.
Dar, deși avem o distribuție sănătoasă pe grupe de vârstă a șoferilor profesioniști calificați din România, ea generează și o oarecare îngrijorare cu privire la perspectivele incerte în ceea ce privește reușita completării necesarului de forță calificată de muncă și acutizarea continuă a crizei de șoferi în următorii 5 ani. În rândul tinerilor (sub 40 de ani) nu mai există interes pentru a se angaja ca șoferi profesioniști: ponderea lor este de doar 37%, față de 63%, cât reprezintă ponderea celor peste 40 de ani.
Analizând ponderile tipurilor de copii conforme valabile (transport de marfă/de persoane), raportate la tipurile de certificate de calificare/pregătire profesională corespunzătoare, se remarcă faptul că transportul rutier de persoane este mai afectat de criza forței de muncă decât cel de transport marfă. Ameliorarea acestei situații presupune promovarea unor măsuri organizatorice adecvate și/sau intervenții legislative, vizând: restructurarea și profesionalizarea activităților legate de obținerea licențelor și a atestatelor/certificatelor de pregătire/perfecționare profesională inițială/continuă a personalului cu responsabilități în domeniul siguranței rutiere, precum și a activităților control în domeniul transporturilor rutiere; soluționarea dificultăților și optimizarea/operaționalizarea procedurilor ce țin de angajarea de forță de muncă din afara UE (obținerea permiselor de muncă, facilitarea accesului la ocupații de specialitate; coborârea vârstei de acces la obținerea permisului de conducere valabil pentru categoria C/CE la 18 ani, dublată de condiționarea efectuării pregătirii inițiale complete în cadrul liceelor tehnologice de profil; echilibrarea responsabilităților legate de respectarea condițiilor de conformitate a efectuării misiunilor de transport, prin statuarea unor obligații specifice în sarcina expeditorilor/beneficiarilor transporturilor angajate/ efectuate; amenajarea de parcări sigure și îmbunătățirea/dezvoltarea/adecvarea amenajărilor și a serviciilor/utilităților în parcări; organizarea/facilitarea transportului intermodal.
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit