Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ca urmare a noului Pachet Mobilitate, firmele care fac transport internațional cu vehicule de până la 3,5 tone trebuie să țină cont, printre altele, de amenzile administrative care, în conformitate cu noul regim juridic, plasează companiile lor pe picior de egalitate cu transportul greu. De exemplu, depășirea cu doar „1 kg” a greutății totale admise pentru un furgon se sancționează cu o amendă de 500 PLN (105 EUR).  Dacă depășirea este mai mare, amenda poate să meargă până la 2000 PLN (201 EUR).

Aceasta este o schimbare notabilă în ceea ce privește sancționarea serviciilor de distribuție, deoarece cu un an înainte, orice neregulă în acest segment de autovehicule era asociată doar cu responsabilitatea șoferului.

În ceea ce privește manipularea dispozitivelor de înregistrare a timpului de lucru și a activității conducătorilor auto, acestea pot fi pedepsite numai dacă se prinde șoferul “în flagrant”. Autoritățile poloneze cred că este nevoie de o modificare a reglementărilor UE în această privință, fiind necesare reglementări care să ofere posibilitatea de a detecta manipularea și falsificarea timpului de lucru al conducătorilor auto profesioniști la un nivel uniform în întreaga Comunitate. În prezent, în cele mai multe cazuri, inspectorii se concentrează asupra verificării conducătorilor auto pentru încălcări curente, ceea ce înseamnă că manipularea sau falsificarea pot fi detectate numai dacă dispozitivele funcționează eronat în momentul controlului.

Ocazional, inspectorii caută în înregistrările istorice existente în tahografe pentru a dovedi, în timpul unui control rutier, o manipulare făcută, de exemplu, cu 3 săptămâni înainte de control în Franța sau Germania.

Cele mai complexe verificări se fac la sediul firmei

Verificările documentelor la sediul companiilor sunt mult mai precise decât cele efectuate pe drum. Acestea presupun, printre altele, o analiză comparativă a tuturor datelor din tahograf și din cardul șoferului de care dispune întreprinderea în raport cu datele provenite, de exemplu, din documentația de transport cu până la un an în urmă de la data controlului întreprinderii.

De asemenea, transportatorii trebuie să îndeplinească noile cerințe referitoare la prezentarea evidenței complete a timpului de lucru al șoferilor angajați și a documentației întocmite de către angajați în baza articolului 12 din Regulamentul 561/2006, inclusiv în ceea ce privește întoarcerea șoferilor la bază/domiciliu la fiecare 3-4 săptămâni. Autoritățile poloneze avertizează cu 1-2 săptămâni în avans operatorul de transport asupra documentelor care trebuie pregătite pentru controlul la sediul firmei.

Potrivit indicelui Upply Freight Index (UFI), prețurile transportului rutier în Franța ar putea să se apropie de un vârf, ca urmare a încetinirii puternice a economiei franceze în iulie 2022. Potrivit estimării provizorii a INSEE de la sfârșitul lunii, prețurile de consum ar fi crescut cu 6,1% în ritm anual până în iulie 2022, după o creștere de 5,8% până în luna precedentă.

În ciuda acestei încetiniri, prețurile transportului rutier de mărfuri sunt încă în creștere, cu o creștere de 2,2% în iulie față de iunie. Într-adevăr, mecanismul de indexare a motorinei duce la o repercusiune asupra prețurilor cu o lună întârziere. Nu este surprinzător faptul că tarifele de transport de marfă din iulie includ, prin urmare, creșterea prețurilor la motorină înregistrată în iunie.

Pe parcursul unui an, prețurile au crescut cu 16,5% până în iulie, mărind diferența dintre anul 2022 și anii precedenți. În iulie, tariful mediu de transport rutier de marfă în Franța a cochetat cu pragul de rezistență estimat de Upply la 1,70 euro pe kilometru parcurs.