Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ministrul federal al transporturilor Andreas Scheuer (CSU) și Barbara Visser, ministrul infrastructurii și gestionării apelor din Olanda, au semnat un acord bilateral privind traficul transfrontalier al anslablurilor lungi între Olanda și Germania.

Odată cu semnarea acordului, Germania își deschide pentru prima dată frontierele pentru ansamblurile autoșasiu plus semiremorcă cu lungimea de până la 25,25 m cu o țară vecină. Acum există o bază legală pentru ca aceste camioane lungi să treacă granița dintre Olanda și Germania. În conformitate cu legislația UE, ansamblurile supranumite și combinațiile nordice (datorită faptului că țările nordice au autorizat de mulți ani aceste camioane de 25 m) pot fi utilizate peste granițe doar dacă există un acord internațional privind utilizarea lor între țările vecine.

“Cu acest acord, ne asigurăm că putem folosi mai bine avantajele combinatiilor lungi dincolo de granițe”, a declarat ministrul federal al transporturilor, Andreas Scheuer. „Pentru ca majoritatea camioanelor olandeze lungi să poata circula pe soselele germane acestea trebuie să îndeplinească cerințele privind greutatea totală admisa (40 de tone, respectiv 44 de tone în transportul combinat) și standardele de siguranță din Germania. Două camioane lungi pot înlocui trei camioane obișnuite. Asta înseamnă trafic mai mic pe drumuri, consum redus de combustibil, emisii mai puține și, prin urmare, un transport de marfă mai eficient și ecologic.”

Camioanele de tip 1 (17,80 m) autorizate în Germania nu sunt acoperite de acord

Acordul bilateral presupune și îndeplinirea cerințelor olandeze pentru a trece frontiera din Germania în Olanda. De exemplu, Olanda nu are prevăzut în legislație un camion lung de tip 1 (cu lungimea de 17,80 m) – în Germania acest tip este înregistrat pentru o perioadă limitată până la sfârșitul anului 2023. Prin urmare, camionul lung tip 1 nu este acoperit de acord.

Acordul a intrat în vigoare la semnarea acestuia și este limitat la 3 ani. Potrivit Ministerului Federal al Transporturilor, o prelungire ar putea fi făcută pentru încă 3 ani.

Coronavirusul a lovit puternic transportatorii europeni de marfa, in special in aprilie si mai, doua luni in care in mod traditional volumele sunt mari. Aceasta este concluzia barometrului de transport al TimoCom, care in a doua jumatate a lui 2020 a inregistrat o scadere de 45% a incarcarilor fata de aceeasi perioada din 2019, cu un varf de 49% in Germania. Situatia cea mai grava a fost in aprilie, cand s-a inregistrat o scadere de 67%, urmata de mai, cu -53%. In iunie, in cele patruzeci si patru de tari luate in considerate de barometru, incarcarile au crescut cu 69% fata de mai, insa diferenta fata de aceeasi luna a lui 2019 este, in sens negativ, de 17%.
Analizand situatia pe tari, TimoCom arata ca ofertele de marfa pentru rutele din Germania spre Franta au scazut cu 84% in aprilie si, din nou, cu 67% in mai, fata de aceeasi perioada a anului precedent. La jumatatea lunii mai, Franta a decis sa relaxeze frontierele, ceea ce a facut ca cererea de transport sa creasca cu 16%, comparativ cu aceeasi luna a anului precedent, in iunie.
O situatie similara s-a produs in Austria, care a redeschis granitele cu Germania in iunie. Aici ofertele din Germania scazusera cu 70% in aprilie si cu 59% in mai, fata de aceleasi luni ale anului precedent, in timp ce in iunie scaderea a fost de 18% fata de iunie 2019. In aprilie 2020, volumele de trafic din Polonia catre Germania s-au redus la jumatate fata de aprilie 2019 (-53%), insa, la sfarsitul trimestrului, s-a manifestat o crestere de 96% in iunie fata de aceeasi luna a anului precedent.