Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În 2020, situația cauzată de pandemia de coronavirus a afectat întreaga economie a Poloniei, inclusiv căile ferate. Potrivit unui studiu realizat de Biroul de transport feroviar (UTK) din Polonia, situația din transportul de marfă a fost mult mai bună decât în ​​transportul de pasageri pe cale ferată care s-a confruntat cu scăderi şi de 90% în unele ţări. După limitarea inițială a conexiunilor și după dificultățile legate de tranzitarea frontierelor, transportul internațional a crescut. Cu toate acestea, în 2020, s-a înregistrat o scădere cu 5,6% a greutății transportate, remarcându-se o tendință ascendentă pozitivă a transportului intermodal. Datorită poziției sale geografice, Polonia are potențialul de a dezvolta în continuare piața acestui tip de transport. Două coridoare europene străbat Polonia, de la est la vest (Marea Nordului-Marea Baltică) și de la nord la sud (Marea Baltică-Marea Adriatică). În cazul transporturilor din China către Europa de Vest, în special în timpul pandemiei, livrările și importanța Poloniei ca țară de tranzit au crescut în mod sistematic. „În ciuda situației dificile cauzate de pandemia de coronavirus, în 2020 calea ferată a fost unul dintre cele mai fiabile mijloace de transport de mărfuri, mai ales că trenurile de marfă circulau cu o punctualitate mai mare decât în ​​2019. Transportul intermodal crește treptat, ceea ce dovedește potențialul acestui segment de piață“, subliniază Ignacy Góra, președintele UTK.

Federatia Nationala a Transportatorilor de Pasageri din Franta a ajutat Regiunea Sud sa elaboreze un plan exceptional prin care aloca sapte milioane de euro pe luna, pana la revenirea la normal, pentru a acoperi 77% din costurile normale ale firmelor de profil, astfel incat ele sa isi poata acoperi cheltuielile fixe si sa reziste pe piata in perioada pandemiei. Planul va tine cont de situatia fiecarei firme in sensul ca indemnizatia se va acorda operatorilor care fac transport de elevi si/sau transport regulat pe baza de contract si celor a caror activitate depinde de transporturi: societati de control al serviciilor de transport, societati care administreaza gari etc.
Reprezentantii FNTV arata ca discutiile cu autoritatile au avut in centru trei principii directoare: rapiditatea in fata unei situatii de urgenta (indemnizatia a fost disponibila de la inceputul crizei si facturarea din partea celor 150 de firme, cu 8.000 de salariati, se face repede), simplitatea dispozitivului de implementare (care este o garantie a eficientei masurilor, de care e mare nevoie in astfel de momente de criza) si transparenta schimburilor dintre Regiunea Sud si transportatori. 
De la jumatatea lui martie firmele de transport rutier de persoane au elaborat un plan care sa asigure deplasarea zilnica a personalului autorizat (comercianti de bunuri indispensabile, pompieri, ingrijitori, forte de ordine s.a.) si care sa acopere legaturile regionale indispensabile. 
La finalul crizei federatia va face un bilant pentru a avea situatia exacta a sumelor varsate si a pierderilor constatate.