Ad
Ad
Ad
Ad

Polițiștii rutieri din Slovenia au oprit în timpul unui control de rutină efectuat pe autostrada A-1, în afara localității Lopata, un șofer de autobuz român care avea atașată de vehicul o remorcă cu două axe, prinsă cu funii destinate asigurării încărcăturii din cauza deteriorării cârligului de remorcare.

În urma controlului mai amănunțit al autobuzului și a remorcii, polițiștii au mai constatat faptul că anvelopele remorcii erau foarte uzate, profilul fiind mâncat aproape complet. Evident, remorca a fost scoasă din trafic din cauza defecțiunii tehnice identificate.

De asemenea, s-a descoperit manipularea aparatului tahograf și depășirea timpului de conducere de către șoferul de autobuz. Potrivit autorităților slovene, acesta a fost amendat cu 870 de euro, iar firma din România, care deține autobuzul, a fost amendată cu 6.400 de euro.

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O.T.A.R.) salută inițiativa Guvernului României de modificare a OUG 49/2019 pentru a promova o concurență loială între transportul de taxi și transportul alternativ. Camera Națională a Taximetriștilor din România, cu 36 de filiale la nivel național, este membră COTAR.

Ambele activități de transport, taximetria și transportul alternativ, au avut în trecut diferențe majore în privința legislației care le guvernează. În urma discuțiilor cu Premierul Marcel Ciolacu și Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, s-a hotărât să se modifice legislația pentru eliminarea prevederilor discriminatorii, promovând astfel o abordare mai echitabilă între cele două sectoare.

COTAR susține principiul impozitării și fiscalizării oricărei activități desfășurate pe teritoriul României, subliniind că este esențial să existe aceeași abordare pentru taximetrie și pentru transportul alternativ. Organizația evidențiază că nu are obiecții împotriva platformelor digitale, ci își exprimă preocuparea pentru aplicarea unor reguli echitabile în domeniul transportului de persoane.

De asemenea, COTAR consideră că taxele și impozitele pe care le plătesc firmele cu același tip de activitate trebuie să fie la fel, precum și condițiile prevăzute de lege pentru desfășurarea acestor activități similare:

– un număr egal de licențe de taxi și copii conforme pentru transport alternativ;

– același tip de aparatură pentru taxare, cu principii transparente pentru clienți;

– același mod de stabilire a prețului unei călătorii, eliminându-se tariful dinamic – acesta fiind doar o metodă prin care clientul este păcălit de firmele de transport alternativ, pentru a i se lua mai mulți bani pentru o cursă;

– firmele trebuie să dețină autoturismele în patrimoniul propriu și să fie eliminate contractele de comodat oneroase care se practică acum în transportul alternativ, astfel încât să se poată garanta siguranța în trafic și siguranța clienților;

– mașinile nu trebuie să fie mai vechi de 10 ani, astfel încât să se asigure siguranța clienților și protecția mediului.

Ministerul Transporturilor anunță planurile de armonizare a prevederilor legale privind transportul de persoane, asigurând egalitate între legislația pentru transportul alternativ și cea pentru taximetrie. În curând, un nou proiect de act normativ va fi propus și supus consultării publice. Ministerul apreciază implicarea Premierului României și a Ministrului Transporturilor, precum și colaborarea cu autoritățile MAI și ANAF în discuțiile interministeriale, adăugând mulțumiri și colegilor implicați în analiza legislației și contribuțiile aduse la elaborarea noului act normativ.