Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ministerul Educației și Cercetării a lansat în dezbatere publică proiectul de Ordonanță de Urgență privind modificarea și completarea Legii educației naționale nr. 1/2011, fără nici o consultare prealabilă cu patronatele din transporturi, a anunţat Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT) prin intermediul unui comunicat de presă.

Tarifele impuse de minister şi care ar urma să fie aplicate de către operatori la transportul elevilor au valori sub jumătatea costurilor operaționale, iar proiectul în sine încalcă prevederile legislației europene referitoare la impunerea unei obligații de serviciu public, susţine FORT.

Federația a solicitat oficial ministrului de resort o întâlnire pe această temă, fără însă ca acesta să răspundă favorabil.

„Piața de transport regulat de pasageri se află în imposibilitatea de a mai desfășura activități specifice din cauza problemelor operaționale și economice generate de pandemie, iar această impunere de tarif nu face altceva decât să distrugă complet capitalul autohton din domeniu.

În semn de protest față de abuzul instituțional continuu la care sunt supuși transportatorii români, FORT a solicitat Primăriei Capitalei aprobarea organizării unui protest după modelul «Protestul RCA», pe 17 martie, în Piața Victoriei”, se arată în comunicatul FORT.

La două săptămâni de la începerea şcolilor, nici transportatorii, nici unităţile de învăţământ sau consiliile judeţene (CJ) nu au reuşit să înţeleagă cum se aplică şi cum se decontează corect transportul gratuit al elevilor. În anumite judeţe nu există contracte încheiate între transportatori şi CJ-uri, iar acolo unde s-au încheiat au luat forma unor contracte de servicii publice, care ar fi trebuit să aibă în spate proceduri competitive de atribuire şi nicidecum aplicarea unei hotărârii de Guvern ce viza strict transportul gratuit al elevilor, se arată într-un comunicat de presă al Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT).

„Cea mai mare problemă rămâne aceea a încasării de către transportatori a contravalorii abonamentelor emise, deoarece multe unităţi de învăţământ, în interpretarea actului normativ, au anunţat că nu vor deconta decât contravaloarea transporturilor efectuate în zilele în care elevul s-a prezentat la şcoală. Iată cum transportatorul se transformă în detectiv particular, în încercarea disperată de a încasa contravaloarea abonamentelor”.

Foarte grav este faptul că în răspunsul Ministerului Dezvoltării la ultima adresă oficială trimisă de FORT instituţia susţine că „nu are competenţa de a acorda consultanţă juridică persoanelor fizice sau juridice şi nici de a formula interpretări ale actelor normative…”.

FORT solicită public Ministerului Finanţelor, Ministerului Dezvoltării şi Ministerului Educaţiei să lămurească urgent situaţia şi să simplifice/clarifice actele normative de impact.