Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În Zalaegerszeg, Ungaria, joi, 9 septembrie, a fost pusă piatra de temelie pentru un al doilea terminal, care va servi drept hub pentru traficul pe coridorul Adriaticii, precum și în direcția sudului și sud-estului Europei. Prima fază de construcție a fabricii este programată să înceapă în 2023. Suma investiției de peste 40 de milioane de euro include finanțarea din partea instituțiilor maghiare în valoare de aproximativ 11 milioane de euro.

Numărul de containere transportate pe calea ferată în Ungaria a crescut continuu în ultimii ani. Metrans a reușit să beneficieze de acest lucru, în special prin intermediul terminalului hub deschis la Budapesta în 2017. În primul an, aproximativ 250.000 de containere standard (TEU) au fost manipulate în terminalul Metrans, iar în 2020 capacitatea a depășit 425.000 TEU.

“Vedem potențial strategic în locația Zalaegerszeg pentru extinderea traficului în direcția Mării Adriatice, precum și în sudul și sud-estul Europei”, a declarat CEO-ul HHLA, Angela Titzrath. „Noul terminal va consolida rolul Ungariei ca hub logistic în inima Europei.” Peter Kiss, CEO al Grupului Metrans, a adăugat: „În Zalaegerszeg se construiește nu numai un nou terminal Metrans, ci și un hub central pentru transportul feroviar paneuropean de mărfuri.”

Trenurile bloc regulate de la Metrans au legat până în prezent Ungaria prin Budapesta și Dunajska Streda din Slovacia de porturile de la Marea Nordului Hamburg, Bremerhaven, Rotterdam, precum și de Duisburg și porturile adriatice Trieste și Koper. 

Întreaga rețea intermodală europeană a Metrans cuprinde 17 terminale proprii și alte terminale asociate, conexiunile cu China devenind din ce în ce mai importante. În 2020, Metrans a gestionat 913 trenuri (față de 426 trenuri în 2019) care veneau sau mergeau acolo. Aceasta înseamnă o creștere de 114% a volumului de transport, respectiv aproximativ 30.000 TEU).