Ad
Ad
Ad
Ad

Firma românească de transport la temperatură controlată înființată de Alexandru Constantinescu în 1994 a fost cumpărată de compania franceză de familie Walden, din care face parte și Eurotranspharma, transportator de medicamente și alte produse destinate îmbunătățirii sănătății, prezent direct în 15 țări (România va fi a 16-a) și care are în continuare planuri de extindere. Vânzarea a avut loc într-un moment când Alex Internațional era pe val, conform declarațiilor fondatorului și managerului său, care va rămâne cel puțin un an la conducerea noii entități Eurotranspharma România și va înființa în paralel o altă firmă, ce va continua activitatea de carosare și de servisare derulată până acum tot prin Alex Internațional.

Motivul vânzării nu a fost, așadar, o dificultate financiară, ține să sublinieze Alexandru Constantinescu. „Dimpotrivă, am un regret că vând acum, pentru că firma este sănătoasă, crește constant și ideile pe care le-am avut și le-am pus în practică din 2015 încoace mi-au adus numai satisfacții în ultimii doi ani. Deci eu am demonstrat ce aveam de demonstrat în cei 30 de ani de activitate. Dar nu are cine continua tradiția și îmi doresc să fac și alte lucruri în viață.“

Walden are mai multe direcții de activitate, dintre care cea mai cunoscută este cea a Eurotranspharma, care prin specificul său are numeroase sinergii cu Alex Internațional. Iar acesta a fost aspectul care a cântărit cel mai mult în decizia de a vinde. Pentru că oferte au mai venit și de la alte companii multinaționale, „dar nu aveam afinități, lucrau în domenii diferite și voiau să-și adauge un serviciu nou în portofoliu“. Walden Group a avut în 2022 o cifră de afaceri de 2,2 miliarde de euro și în ultimul timp a mai făcut achiziții în Polonia, Spania și Cehia, demonstrând că are nu numai strategii de extindere, ci și puterea financiară necesară. Iar din România ar fi foarte la îndemână intrarea în Bulgaria.

Pentru Aurora Pan Al activitatea a mers bine în ultima jumătate de an, în sensul că volumele chiar au crescut, așa cum declară directorul general Gelu Scurtu. Firma are cinci ansambluri și este transportator de casă pentru un producător de alimente, pentru care face doar curse interne. Vehiculele sunt de nișă, au o greutate totală de 15-18 t și o sarcină utilă de 8-9 t, deci sunt mai puțin întâlnite în România, iar clientul are nevoie de o astfel de configurație deoarece livrează cantități mai mici, 8-13 paleți/zi, și, la tarifele de la transport frigorific, de peste 1.000 de lei/cursa, nu merită să folosească un ansamblu de 40 t dacă jumătate din semiremorcă este goală. „Cu aceste tipuri de mașini lucrez de peste 25 de ani. Și acum mă gândesc să cumpăr unele cu dublă temperatură, dar este greu să găsesc șoferi noi pentru asta.“ Parcul auto urmează să fie înnoit, deoarece cea mai recentă achiziție a avut loc în 2014, când s-a trecut de la mărfuri generale la produse cu temperatură controlată. „Acum facem doar asta și așa am reușit să supraviețuim, deoarece este mai ușor să obții un preț bun.“ Cele mai multe curse ale Aurora Pan Al sunt locale, de la depozitele clientului din Ștefănești sau Bragadiru pe distanțe de 12-25 sau 30-40 km dus-întors, și mai rar de 300 km. În aceste condiții se fac 1-3 curse/zi, plătite tur-retur, deși marfă este pentru un singur sens și ocazional și pentru retur.