Carosierul francez propune un prototip de semiremorcă frigorifică pentru transport pe distanțe lungi, cu posibilitate de recuperare a energiei, și se înscrie astfel în tendința globală de protejare a mediului și reducere a amprentei de carbon, dar o și ia înaintea unor modificări legislative care vor apărea, cel mai probabil.
Prototipul combină diverse soluții energetice pertinente care înlocuiesc motorina ce alimentează de obicei agregatul frigorific. În primul rând, bateria se încarcă prin intermediul unei axe cu recuperare de energie (care face să fie nevoie de patru ore de funcționare pentru o încărcare completă), iar această sursă de energie este completată de o acoperite totală a suprafeței de deasupra cu panouri solare.
În plus, alte soluții tehnologice brevetate de Chéreau contribuie la realizarea de economii de energie. De exemplu, kitul aerodinamic permite ca autotractorul să consume cu circa 2 l/100 km mai puțin și se compune din trei elemente detașabile, din aluminiu: Aero Top, un deflector pentru pavilion de 50 mm înălțime, Aero Flap, dispozitive integrate în cadrul ușilor spate care se pliază automat la deschiderea acestora, și fusta Aero.
La acestea se adaugă izolația pe care o oferă panourile de vid și care face posibil un consum de energie cu 25% mai mic pentru a menține temperatura dorită în spațiul de marfă, comparativ cu un panou sandwich convențional. Iar multiplexarea contribuie și ea la economii, permițând, de exemplu, luminii să se stingă automat.
Ca primă etapă, Delanchy va închiria pentru testare acest prototip și va comunia Chéreau informațiile care vor permite optimizarea lui și dezvoltarea unui model de serie.
TDRJOBS.Com, portal specializat în piața forței de muncă pentru şoferii profesioniști, sprijină companiile de transport în gestionarea și încorporarea candidaţilor în față deficienței evidente de profesioniști, în special în perioadele ridicate de activitate, așa cum este sezonul transporturilor frigorifice, care sporeşte şi mai mult nevoia de angajare.
Sezonul rece a debutat cu o căutare asiduă pentru șoferi specializați în transportul frigorific. Companiile caută șoferi cu experiență în rute internaționale, manipulare de echipamente frigorifice și cunoștințe de bază de limbi străine, care să faciliteze sarcinile de încărcare și descărcare. Creșterea cererii de transport cu temperatură controlată plasează Spania ca un jucător important, potrivit Damián Matute, directorul general al TDRJobs, deoarece „60% dintre fructele și legumele consumate iarna în Europa provin din Spania“.
Platforma include aproape 6.000 de șoferi și 700 de companii, potrivit sursei citate.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit