… informează Transport Intelligence, care citează o declarație trimisă mai multor organizații de presă de către Vincent Clerc, CEO Maersk. Acesta afirmă că investigațiile companiei pe care o reprezintă confirmă că DB Schenker este interesantă, dar că o evaluarea aprofundată a identificat și provocări din perspectiva integrării. Deci „achiziționarea DB Schenker nu ar fi lucrul corect de făcut pentru noi în acest moment”.
Analiștii Ti sunt de părere că Vincent Clerc face aluzie la cantitatea de muncă de care ar fi nevoie pentru a integra Schenker, mai ales sistemele sale IT, de care se ține cont tot mai mult, mai ales când vine vorba de achiziții mari, deoarece, dacă nu sunt tratate corespunzător, pot întârzia beneficiile achiziției și pot solicita investiții suplimentare considerabile.
Ti arată însă că anunțul public al Maersk nu a avut un impact major asupra procesului în ansamblu, Deutsche Bahn afirmând că vânzarea Schenker „decurge conform planului” și că se poartă în continuare discuții cu mai multe companii interesate de asta. Iar condiția pentru vânzare rămâne ca ea să fie avantajoasă din punct de vedere economic pentru Deutsche Bahn.
Reamintim că zvonul de la începutul anului a fost că cei mai puternici ofertanți erau CVC Capital Partners și Carlyle Group, care au făcut o propunere comună, posibil susținută de Autoritatea de Investiții din Abu Dhabi și de fondul suveran de investiții din Singapore, GIC. Dar au existat și opinii potrivit cărora ofertanți importanți erau Maersk, DSV sau MSC.
Sursă foto: Maersk
Indicele volumelor globale
Indicele Volumelor de Transport Oceanic arată în trimestrele al treilea și al patrulea din 2023 o creștere de 1,6%, respectiv 1,2% la nivel global față de anul precedent, așa cum reiese dintr-un raport recent al Transport Intelligence (Ti). Creșterea este determinată în principal de un plus de 1,8% pentru volumele din Asia Pacific în al patrulea trimestru comparativ cu al treilea, care a menținut creșterea pe întregul an, față de 2022, la 4,0%, și sugerează că presiunea din partea cererii se atenuează treptat.
Cererea din Asia Pacific este unul dintre puținele aspecte pozitive din transportul maritim global, dar Ti subliniază că ea se datorează în mare măsură cererii tot mai puternice din partea consumatorilor din SUA. Cererea internă japoneză este slabă, dar exportul merge bine, și la fel și în Coreea de Sud, în timp ce China se confruntă și ea cu probleme legate de cererea internă, deși
în cazul său problema este mai complexă, economia înregistrând o recesiune în construcții care se extinde în sectorul bancar. Pentru a sprijini creșterea continuă, China și-a intensificat și mai mult activitatea de export, ceea ce a dus la excedente comerciale ridicate. Nu toate aceste produse se îndreaptă spre SUA, ci comerțul cu Asia de Sud-Est este și el în creștere, dar un element puternic este furnizarea de componente și alte produse semifinite pentru operațiunile de producție care, în mare parte, servesc consumatorilor americani. Acest model comercial care sprijină transportul maritim intra-asiatic a continuat să crească inclusiv când a încetinit comerțul în alte zone.
Tendința este susținută de consumatorii americani și, din fericire pentru transportul maritim global, ei continuă să reEziste. Poate cheltuielile de consum din SUA nu sunt la nivelul din prima jumătate a lui 2023, când populația cheltuia accelerat ceea ce acumulase în 2021 și 2022, dar o scădere a cheltuielilor private nu se vede încă.
Acest lucru este cu atât mai îmbucurător cu cât Europa oferă puțin sprijin pentru cererea de transport maritim containerizat, Germania în special fiind în recesiune puternică. Iar slăbiciunea unor economii precum Germania și cererea mică de transport maritim pot fi motivul pentru care criza de la Marea Roșie s-a dovedit atât de ușor de gestionat.
02.10.2020
Ultimul număr: Iunie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit