Cluj, Hotel Grand Italia
Operatorii de transport persoane sunt invitati pe 1 noiembrie 2018 la Gala Tranzit, cel mai mare eveniment de profil al anului, care va avea loc – ca de obicei – la hotelul Grand Italia din Cluj. Aceasta va fi ultima conferinta de transport persoane din 2018 si, totodata, cea mai importanta, pentru ca inca nu se stie ce se va intampla cu programul de transport judetean si interjudetean dupa 2019.
Foarte important, Ministerul Transporturilor a anuntat ca pana saptamana viitoare va fi gata pentru dezbatere o noua varianta a proiectului de modificare a ordinului 980, aditionata cu unele prevederi solicitate de diversi interlocutori si specialisti din domeniu.
Pe langa dezbaterile intense pe legislatie am planificat alte cateva subiecte de interes: pontajul corect al soferilor, salarizare si diurna, o discutie la care vor participa reprezentanti ai Inspectoratului Teritorial de Munca, precum si un update pe obligativitatea montarii caselor de marcat. Tot cu prilejul Galei Tranzit vor fi premiati si cei mai eficienti operatori de transport in anul financiar 2017.
Va invitam sa fiti alaturi de echipa Tranzit la ultimul eveniment din acest an. Pentru inscrieri si informatii va rugam sa va adresati la redactie.
Va asteptam!
Federatia Operatorilor Romani de Transport (FORT) reclama lipsa de predictibilitate in raport cu programele de transport judetean si interjudetean, a caror valabilitate expira in mai putin de un an (iunie 2019). Potrivit comunicatului de presa FORT, „atat Ministerul Transporturilor, cat si cel al Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice aveau obligatia sa prezinte deja strategia in domeniu, astfel incat operatorii de transport sa isi pregateasca din timp investitiile in flote auto, tinand cont de faptul ca pentru finantarea si livrarea unui autobuz este nevoie de cel putin 9 luni“.
Reprezentantii FORT sustin ca se impune o prelungire a programului de transport interjudetean pentru o perioada de 4 ani si nicidecum deschiderea pietei interne pentru operatorii din alte tari, in contextul in care, „in intreaga Uniune Europeana, liberalizarea este doar o teorie lipsita de transparenta, menita sa ofere sansa jucatorilor vestici sa castige cat mai mult din pietele tarilor estice“.
FORT sustine clar ca accepta deschiderea pietei numai in momentul in care liberalizarea capata o forma unitara la nivelul intregii Uniunii Europene, astfel incat si un operator de transport de pasageri autohton sa poata sa desfasoare activitati specifice in orice alta tara, neingradit de nici un fel de bariere (a se vedea politica protectionista aplicata de tarile occidentale in ceea ce priveste transportul de marfa).
Referitor la transportul judetean/local, FORT considera ca MDRAP a actionat total gresit, deoarece nu si-a asumat emiterea OUG pentru separarea serviciului public de transportul public cu caracter comercial, ratand astfel sansa pentru aplicarea corecta a prevederilor regulamentului european 1370. „Refuzul autoritatilor locale de a semna contracte de delegare a gestiunii cu operatorii detinatori de licente de traseu judetean mascheaza de fapt abuzurile ce vor urma, la nivel local si judetean, pe masura ce ne apropiem de expirarea programului de transport. In acest context, despre investitii la nivelul flotelor nici nu poate fi vorba, deoarece este imposibil ca operatorii sa isi stabileasca o perioada de amortizare in raport cu prevederi legislative transparente, conectate la realitatiile sociale si economice autohtone“, se mai arata in comunicatul FORT.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit