Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Regiunea Toscana perseverează în planul său de a impune o taxă de tranzit doar pentru vehiculele comerciale (cu o masă totală de peste 3,5 tone) pe autostrada FiPiLi (Florența-Pisa-Livorno), cu scopul de a avea resurse pentru întreținerea obișnuită a acesteia. O ipoteză care, evident, a găsit opoziție din partea transportatorilor rutieri.

În cadrul acestei dispute, Fita CNA din Toscana a convocat pentru sâmbătă, 15 aprilie 2023, o demonstrație a camioanelor. Acestea se vor întâlni la ora 10:00 la Interporto di San Miniato și vor circula în ambele sensuri pe FiPiLi între San Miniato și Empoli Est cu viteză redusă. Asociația precizează că procesiunea nu va intra în nicio zonă construită și va circula în strictă conformitate cu Codul rutier.

Președintele CNA pentru transportul de mărfuri, Mariano Gagliano, explică faptul că asociația nu este absolut împotriva taxei de trecere, dar este împotriva perceperii acesteia doar pentru o categorie de utilizatori ai autostrăzii. În plus, pe FiPiLi lipsesc servicii precum locuri de parcare pentru camioane și băuturi răcoritoare pentru șoferi. Și lipsește și o a treia bandă de circulație. Așadar, ar putea fi eventual discutată introducerea unei taxe abia după ce infrastructura va fi îmbunătățită, deoarece transportatorii sunt utilizatori, nu finanțatori.

La demonstrație vor participa și reprezentanți din alte regiuni, având în vedere importanța națională a autostrăzii.

Cu toate acestea, protestul industriei de transport rutier de marfă din Toscana nu se referă doar la FiPiLi. CNA Massa Carrara a organizat o întâlnire pe 8 aprilie 2023 cu privire la infrastructura rutieră și feroviară din Lunigiana, la trei ani de la prăbușirea podului Albiano Magra. Se va discuta despre dublarea căii ferate Pontremolese (Parma-La Spezia) – importantă pentru transportul de mărfuri nu doar la nivel regional, ci și la nivel național și european – despre care se vorbește de cel puțin o jumătate de secol și ale cărei lucrări avansează cu o întârziere incredibilă, se arată în comunicatul de presă dat de asociație.

Tot la capitolul căi ferate, suspendarea traficului feroviar – din iunie până în septembrie – a liniei dintre Aulla și Lucca se află la al patrulea an consecutiv. CNA susține, de asemenea, construcția drumului Fivizzano Mare, care ar trebui să lege coasta Apuană de Reggio Emilia.

În contextul sărbătorilor de iarnă, cantitatea de mărfuri importate crește cu 20% comparativ cu alte perioade, principalele produse aduse în România fiind brazii, hainele, dulciurile și decorațiunile specifice de Crăciun. Astfel, în țară intră 50.000 de tone de mărfuri pe săptămână pentru retail-ul tradițional sau online, arată datele DSV Road, una dintre cele mai mari companii de servicii de transport din România și Europa.

În perioada noiembrie-decembrie, camioanele DSV Road aduc în țară peste 500.000 brazi, în ghiveci sau în plasă, 50.000 kg de globuri, 70.000 kg de instalații cu lumini, 30.000 Moș Crăciuni decorativi, 100.000 kg de cozonaci, 2.000 tone de dulciuri, 200.000 tone de șampanie sau vin spumant, 500 de tone de carne și peste 200.000 de articole pentru sporturi de iarnă. De asemenea, sunt aduse și produse de uz general, cum ar fi haine și încălțăminte, electronice și electrocasnice, medicamente și alimente de bază.

Cele mai multe produse sunt aduse din Italia, Germania, Polonia și Ungaria, numărul de camioane care transport marfă între Europa și România crescând cu 15%-25%.

„Înainte de sărbătorile de iarnă, începând din luna octombrie, cererea pentru servicii de transport crește cu 15%-25% față de o lună obișnuită, pentru produse care trebuie să ajungă în magazinele din România la început lunii decembrie. Prin optimizarea rutelor de transport și încărcăturii în camioane, produsele de care consumatorii din România au nevoie și pe care le așteaptă cu nerăbdare pentru a le dărui celor dragi cu ocazia sărbătorilor de iarnă ajung în timpul util, fără întârzieri, în depozitele magazinelor”, declară Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road.

Astfel, pentru transportul mărfurilor către România, cele mai multe companii preferă transportul de tip grupaj, cererea pentru acest serviciu crescând cu 30% în ultimele luni, fiind de altfel o opțiune de reducere a costurilor de transport. Acesta este urmat de transportul cu încărcare completă a camioanelor, preferate în general de marii retaileri, pentru transportarea de produse alimentare.

Dacă înainte de sărbători sunt transportate cantități impresionante de produse specifice Crăciunului, în timpul anului, cele mai transportate mărfuri din Europa către România sunt din categoriile automotive, chimicale, IT&C, fashion, pharma, electro-IT. În același timp, potrivit datelor DSV Group, printre cele mai neobișnuite mărfuri transportate de companie în lume se află urși polari, delfini, prelevări de țesuturi, vaccinuri.

România este una dintre cele mai importante piețe din regiune pentru grupul danez DSV, prezent local de aproape 30 de ani. Astfel, în 2022, având în vedere cererea tot mai mare pentru multiple servicii de transport, DSV Road se așteaptă la o creștere de 40% a business-ului comparativ cu anul trecut, estimând o cifră de afaceri de 70 milioane de euro.