DB Schenker va gestiona în mod direct transportul maritim de containere, deși pe o rută foarte scurtă: cele 23 de noduri nautice (care corespund la 43 km) care separă porturile norvegiene Ikornnes (deținut de producătorul de mobilă Ekornes) și Ålesund.
El dorește să facă acest lucru cu o navă container mică și inovatoare, care va fi propulsată de un motor electric și va naviga fără echipaj uman, deși va fi controlată de la distanță de o echipă de navigatori și ingineri navali certificați care lucrează în Centrul de operațiuni la distanță din Massterly, care este operatorul și managerul tehnic al navei. Nava va avea o lungime de 50 m și va transporta o încărcătură de 300 de tone la o viteză de croazieră de 7,7 noduri, ceea ce îi va permite să parcurgă traseul în 3 ore.
DB Schenker dezvoltă nava pentru containere, denumită AutoBarge 250 Coast Feeder, împreună cu proiectantul Naval Dynamics și Kongsberg și în strânsă cooperare cu Ekornes, care este deja client al DB Schenker. Nava va înlocui camioanele în transportul mobilierului Ekornes de la fabrica din Ikornnes la hub-ul din Ålesund, unde transporturile vor fi transferate pe nave container mai mari.
Pe 4 august 2021, Comisia Federală Maritimă (FMC) a SUA a lansat o anchetă asupra taxelor suplimentare percepute la containerele de transport maritim de către opt companii, pentru a vedea dacă acestea sunt legitime. Cei opt transportatori – CMA CGM, Hapag-Lloyd, HMM, Matson, MSC, OOCL, SM Line și Zim – trebuie să furnizeze Biroului de aplicare a legii (BoE) lămuriri cu privire la congestie și taxe suplimentare până la 13 august.
Această anchetă, precizează FMC, a fost inițiată după câteva reclamații primite de la diferite părți, potrivit cărora aceste companii au stabilit aceste suprataxe într-un mod care nu respectă reglementările SUA. De exemplu, companiile trebuie să le anunțe cu 30 de zile înainte de depunerea cererii și să explice în mod clar tarifele pe care intenționează să le perceapă.
FMC explică faptul că „în examinarea răspunsurilor transportatorilor oceanici, comisia va stabili dacă taxele suplimentare au fost puse în aplicare după o notificare adecvată; dacă scopul a fost clar definit; dacă este clar care eveniment sau condiție declanșează suprataxa; dacă este clar care eveniment sau condiție ar putea pune capăt suprataxării”. Dacă detectează situații neregulate, FMC va putea aplica sancțiuni.
“Creșterea cererii de import legate de Covid-19 a determinat ca tarifele de transport maritim de containere să atingă valori maxime”, a declarat președintele FMC, Daniel Maffei. „Acum, auzim din ce în ce mai mulți transportatori maritimi care instituie noi tarife suplimentare, cum ar fi „taxele de congestie”, cu prea puține notificări sau explicații.”
Maffei adaugă că „aglomerația este cauzată în principal de volumul imens de trafic provenit de la transportatorii maritimi și prin porturi pentru a satisface cererea record de importuri. Departe de a fi o întâmplare bruscă sau izolată într-un port sau zonă geografică, aglomerația sistemului de transport de marfă este peste tot și se întâmplă de mai multe luni. Mi se pare că acești factori au fost deja incluși în tarifele record aplicate de transportatorii maritimi. În calitate de președinte, vreau să cunosc justificările transportatorilor pentru taxe suplimentare și sunt în favoarea unei examinări atente a biroului de aplicare a FMC, care vizează oprirea oricăror cazuri în care aceste taxe suplimentare pot să nu fie pe deplin conforme cu legea sau regulamentul”.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit