Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Potrivit informațiilor furnizate de Ministerul Transporturilor, începând cu ianuarie 2025, guvernul francez a stabilit că toate companiile de transport rutier, fie că este vorba de transport de persoane sau de marfă, vor fi obligate, sub sancțiune, să își informeze clienții cu privire la gazele cu efect de seră (GES) emise în fiecare serviciu de transport pe care îl efectuează. Cu toate acestea, această măsură era deja în vigoare din 2013, dar se referea exclusiv la informațiile care trebuie furnizate cu privire la CO2 emis.

Deși nu există un format stabilit cu privire la modul de realizare a acestei informări, aceasta trebuie făcută în așa fel încât să fie clară și fără echivoc, iar în caz contrar pot fi sancționate cu amenzi de până la 3.000 de euro.

Această obligație se aplică tuturor operațiunilor de transport care au originea și destinația pe teritoriul francez, chiar și atunci când sunt efectuate de un transportator străin. Metodologia de calcul utilizată trebuie să ia în considerare cantitatea de energie consumată pentru fiecare călătorie înmulțită cu un factor de emisie specific pentru fiecare tip de energie, care poate fi consultat pe site-ul Agenției franceze pentru mediu și gestionarea energiei https://www.ademe.fr/.

Costurile serviciilor din Germania au crescut în al doilea trimestru din 2024 cu 2,3% comparativ cu perioada similară din 2023 și cu 1% față de primul trimestru din 2024, iar costurile pe care producătorii de bunuri le au cu transportul rutier, expedierea de mărfuri și logistica sunt cu 3,3% mai mari decât în 2023, conform institutului german de statistică Destatis citat de publicația Verkehrs Rundschau.

Potrivit Destatis, scumpirea este cauzată mai ales de expedierea de marfă, care costă cu 6,7% mai mult decât în al doilea trimestru din 2023, și de transportul rutier (+6%, mai ales ca urmare a creșterii taxei de drum și a costurilor salariale și de personal).

Dar și costurile cu transportul maritim au crescut în trimestrul al doilea din 2024, cu 4,6% față de aceeași perioadă din 2023, din cauza incidentelor de la Marea Roșie, și sunt în ușoară scădere, cu 1,1%, față de trimestru anterior, în condițiile în care însă în primul trimestru din 2024 crescuseră cu 26,6% față de ultimul trimestru din 2023. Deci între timp tarifele de transport maritim s-au stabilizat la un nivel ridicat.

În ceea ce privește prețurile serviciilor poștale, de transport expres și de curierat, ele au crescut cu 1,2% față de același trimestru al anului precedent, ca urmare a costurilor mai mari cu energia și cu personalul.