DSV ar urma să fie cel mai mare expeditor din lume – conform indicatorilor financiari din 2023 acum este al doilea – dacă achiziția deja anunțată a DB Schenker va obține autorizațiile necesare, ceea ce se așteaptă să aibă loc în al doilea trimestru al anului viitor. Până atunci cele două companii vor funcționa ca entități separate.
Veniturile lor combinate pentru 2023 sunt estimate la 39,3 miliarde de euro, iar numărul de angajați este de aproximativ 147.000 în peste 90 de țări. Veniturile din transportul de marfă vor fi de 21 de miliarde de euro, iar cota de piață globală, de 11,1%, deci compania ar devansa K+N și DHL, cu 8,4%, respectiv 6,1%, așa cum arată Ti Insight. În plus, divizia de transport rutier de marfă a DSV din Europa, care înainte achiziție era pe locul al patrulea, cu venituri de 4,3 miliarde de euro în 2023, va ajunge la 12,2 miliarde de euro și o cotă de 2,8%, cu mult înaintea DHL Freight și Dachser, cu 1,2%, respectiv 1%.
În ceea ce privește Contract Logistics, niciuna dintre cele două companii nu este lider de piață, dar tranzacția dublează veniturile DSV, până la aproape șase miliarde de euro.
Deci achiziția DB Schenker îmbunătățește semnificativ rețeaua globală, expertiza și competitivitatea DSV în toate cele trei divizii ale sale – Air & Sea, Road și Solutions – și este în linie cu istoricul său de creștere prin achiziții strategice, în urma integrării cu succes a UTi, Panalpina și Global Integrated Logistics în ultimii ani. Iar rețeaua logistică feroviară a Schenker și operațiunile sale globale diverse vor fi un atu în extinderea DSV spre soluții logistice mai integrate.
Prin această achiziție, Germania devine o piață crucială pentru DSV, ceea ce influențează structura viitoare a companiei: funcțiile operaționale cheie vor fi păstrate în Germania, centrul Schenker din Essen rămâne la fel de important, iar creșterea estimată pe piața germană va fi substanțială, inclusiv datorită planului de investiții de un miliard de euro în următorii 3-5 ani la care s-a angajat DSV și care, crede Ti, va crea noi oportunități de angajare și va încuraja dezvoltarea unor medii de lucru de ultimă oră.
Una dintre provocările ce urmează acestei achiziții este integrarea sistemelor IT, pentru care, de asemenea, va fi nevoie de investiții mari. În acest sens, DSV și-a subliniat angajamentul pentru o tranziție lină, acordând prioritate continuității serviciilor pentru clienții Schenker și luând în considerare interesele angajaților și acționarilor. Ca parte a acordului, DSV a emis angajamente sociale pentru angajații Schenker, care se aplică până la doi ani de la încheierea afacerii.
Ministrul adjunct al infrastructurii din Polonia este de părere că trebuie descurajate investițiile în drumuri astfel încât accentul să fie pus, în această țară, pe extinderea rețelelor feroviare, drept pentru care asociația poloneză de transport și logistică TLP a solicitat mai multe detalii și lămuriri în ceea ce privește planurile executivului.
Asta deoarece reprezentanții săi sunt mulțumiți de anunțul că se urmărește dezvoltarea infrastructurii feroviare, câtă vreme multe servicii furnizate de antreprenorii polonezi din industria transporturilor și logisticii sunt legate de transportul intermodal și combinat, dar pe de altă parte sunt îngrijorați de faptul că acest proces va avea loc în detrimentul infrastructurii rutiere poloneze. Or, aceasta este legată de investițiile firmelor de transport în baze operaționale, centre logistice și depozite, dar și de investițiile clienților lor în locuri de muncă. În plus, TLP își exprimă îngrijorarea cu privire la siguranța și condițiile de muncă ale șoferilor, siguranța pasagerilor și a mărfurilor transportate, precum și siguranța tuturor celorlalți participanți la trafic, dacă nu s-ar mai investi în infrastructura rutieră.
Aproximativ 80% din transportul intern de mărfuri din Polonia este rutier, iar dublarea (improbabilă totuși, în opinia TLP) volumelor transportate feroviar va reduce doar cu câteva procente cererea de transport rutier
Sursă foto: TLP
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit