Asociația Română de Logistică (ARILOG) anunță componența noului Consiliu Director pentru mandatul 2025–2027. Procesul de votare s-a desfășurat în cadrul Adunării Generale a membrilor ARILOG din 1 octombrie 2025, eveniment în cadrul căruia au fost prezentate rapoartele de activitate și cele financiare pentru ultimii doi ani.
În urma primei ședințe a noului Consiliu, care a avut loc pe 3 octombrie, Paul Niță, Managing Director ID Logistics România, a fost reales în funcția de președinte, iar cei șase vicepreședinți au fost desemnați pentru a coordona principalele direcții de acțiune ale asociației.
ARILOG este o asociație profesională, voluntară și educațională, dedicată creării unui mediu de afaceri performant în domeniul logisticii, prin promovarea bunelor practici și susținerea formării profesionale continue. Prin proiectele sale și prin comunitatea pe care o reunește, ARILOG facilitează schimbul de know-how între profesioniști, conectează generațiile și sprijină dezvoltarea eficientă a industriei logistice din România.
Consiliul Director ARILOG 2025–2027 are următoarea componență:
• Președinte și responsabil buget: Paul Niță – General Manager, ID Logistics România
• Vicepreședinte și responsabil proiecte educaționale: Adriana Pălașan – Managing Partner, Supply Chain Management Center
• Vicepreședinte și responsabil standardizare tehnologii informatice: Daniel Radu – National Distribution Director, KLG Europe Logistics România
• Vicepreședinte și responsabil relația cu autoritățile: Andreea Mureșeanu – Head of Distribution & Logistics, Selgros Cash & Carry (membru persoană fizică)
• Vicepreședinte și responsabil dezvoltare membri: Flavius Creț – Regional Branch Manager, Raben Logistics România
• Vicepreședinte și responsabil proiecte pentru studenți: Romeo Dumitru – Logistics Manager, Elbi Electric & Lighting (membru persoană fizică)
• Vicepreședinte și responsabil marketing: Sorina Florescu – Head of Marketing, CTP România
„Sunt onorat să fiu reales pentru a treia oară să reprezint ARILOG din poziția de președinte — și mă bucur de trei ori mai mult decât la primul mandat, început în 2021! Industria de logistică s-a dezvoltat în această perioadă, la fel și ARILOG, și avem în continuare proiecte valoroase în lucru. Vom sărbători 25 de ani de activitate ai asociației în 2027, astfel încât acest nou mandat este cu atât mai provocator. Sunt recunoscător tuturor membrilor și colegilor din board pentru încredere și implicare. Toți membrii ARILOG sunt bineveniți să contribuie activ la organizarea proiectelor sau să propună inițiative noi care să aducă valoare industriei.”, a menționat Paul Niță, Președinte ARILOG.
Obiectivele principale ale asociației pentru noul mandat vizează crearea unui set de standarde pentru implementarea și utilizarea sistemelor informatice în logistică, lansarea unui club al studenților și a unor programe de mentorat, precum și definirea unor calificări oficiale în domeniu. Totodată, ARILOG își propune organizarea unei conferințe internaționale de logistică în Republica Moldova, creșterea numărului de membri și consolidarea comunității profesionale. De asemenea, își propune continuarea și dezvoltarea proiectelor deja consacrate, precum Conferința anuală ARILOG, Cursul ARCA – proceduri și legislație vamală, Școala de vară ARILOG și caravana de evenimente ARILOG Hub.
Fondată în 2002, ARILOG este principala asociație profesională dedicată logisticii din România, reunind aproximativ 134 de membri – companii și persoane fizice din domenii precum transport, curierat, producție, IT, real estate și servicii logistice. Prin conferințe, cursuri și evenimente de networking, ARILOG promovează colaborarea și inovația, consolidându-și rolul de reper în dezvoltarea lanțurilor de aprovizionare din România și Europa de Est.
România a înregistrat cea mai mare creștere a volumului de marfă transportat din țările UE. Potrivit datelor Eurostat citate de Colliers, companiile de transport și logistică au raportat aproape 29 de miliarde de tone-kilometru de transport rutier în 2023, în creștere cu 69% față de acum un deceniu – ceea ce reprezintă cel mai rapid ritm din UE și de peste trei ori mai mare peste media comunitară. Piața spațiilor industriale moderne închiriabile înregistrează, de asemenea, o creștere puternică, extinzându-se de aproape cinci ori în ultimul deceniu și va ajunge la aproximativ 8 milioane de metri pătrați în 2025. Cu toate acestea, experții Colliers au remarcat că lipsa autostrăzilor și a căilor ferate moderne rămâne un obstacol major în calea dezvoltării sectorului logistic din România, subliniind nevoia continuării investițiilor mari în infrastructură.

„Nivelul de aproape 29 de miliarde de tone-kilometru transportate pe șosele este apropiat de cel al Ungariei, dar de peste șase ori mai mic decât al Poloniei. Cu alte cuvinte, chiar dacă România a înregistrat cea mai rapidă creștere a transportului rutier de marfă din Uniunea Europeană, diferența față de economii din regiune rămâne semnificativă. Dacă ținem cont de populație și de dimensiunea economiilor, volumul transportat de România ar trebui să fie cel puțin dublu față de Ungaria și la jumătate din cel al Poloniei. Pentru a reduce acest decalaj în următorii 10-15 ani, este necesar ca România să continue construcția de autostrăzi și modernizarea rețelei feroviare, cu atât mai mult în contextul actual, în care economia internă este sub presiune. Astfel de investiții ar mai compensa din slăbiciunile raportate în alte sectoare ale economiei și ne-ar pregăti pentru următorul ciclu de creștere.”, a detaliat Victor Coșconel, Partner | Head of Leasing | Office & Industrial Agencies la Colliers.
După ani de livrări record de autostrăzi, ritmul mult mai lent al construcțiilor și al inaugurarilor este de așteptat să încetinească semnificativ în perioada 2025-2026. Colliers a observat că această încetinire ar putea frâna dezvoltarea pieței logistice, precum și investițiile în spațiile industriale, ambele înregistrând o creștere puternică în ultimii ani. Totodată, datele Eurostat arată că peste 77% din mărfurile transportate rutier în România sunt livrări interne, reprezentând cea mai mare proporție dintre toate țările UE. Acest lucru reflectă, cel puțin parțial, nivelul mai redus al exporturilor românești.
Există totuși și un aspect care diferențiază România în mod pozitiv față de multe alte state europene. La o privire în ansamblu, potrivit datelor Eurostat care acoperă doar transportul continental, doar 54% din toate transporturile de marfă din România au loc pe șosea, sub media UE de 78%. În schimb, România are o pondere ridicată a transportului pe căi navigabile, în special pe Dunăre, care reprezintă aproximativ 20% din transportul total, a doua cea mai mare din UE. Această diversificare a modurilor de transport este un avantaj, dar nu compensează lipsa infrastructurii moderne în zonele cheie ale țării, a subliniat Colliers. Consultanții Colliers au subliniat că această diversificare a modurilor de transport este un atu, dar nu poate înlocui necesitatea unei infrastructuri moderne în zonele cheie ale țării.
„Suntem aproape de pragul de 8 milioane de metri pătrați de spații industriale și logistice închiriabile, o performanță remarcabilă dacă ne gândim că în urmă cu zece ani piața creștea într-un ritm foarte lent. Evoluția spectaculoasă din ultimii cinci ani arată că România se află într-un ciclu accelerat de dezvoltare, beneficiind de un moment foarte favorabil, de care ar trebui să profite pe deplin, pentru că, în următorii 5-10 ani, contextul se poate schimba, fie din perspectiva finanțărilor, fie a fondurilor europene.”, a completat Victor Coșconel.
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit