Una dintre cele mai mari companii de curierat din România, Cargus a înregistrat o creștere de 15% a volumelor de colete în weekendul 7-10 noiembrie de Black Friday, comparativ cu aceeași perioadă din 2024. Compania a livrat aproape jumătate de milion de colete zilnic la nivel național, demonstrând evoluția pozitivă a pieței de e-commerce și eficiența operațională ridicată în cea mai aglomerată perioadă de livrări a anului.
Potrivit datelor Cargus, Bucureștiul a generat cea mai mare creștere a volumului de colete, de 22%, urmat de Cluj-Napoca (cu 5,5%), Timișoara (cu 5%) și Iași, Brașov și Constanța (fiecare cu o creștere de aproximativ 4%). În această perioadă, românii au achiziționat în special îmbrăcăminte și încălțăminte de iarnă, urmate de produse tehnologice – televizoare, gadgeturi și accesorii – alături de anvelope, aceasta din urmă fiind o categorie de produse care înregistrează o creștere susținută în această perioadă a anului.

„Rezultatele de anul acesta confirmă că investițiile în infrastructură, tehnologie și parteneriate internaționale se traduc direct în performanță operațională și creștere sustenabilă. Dinamica pozitivă din ultimele două luni a fost generată în principal de clienții internaționali integrați în rețeaua Cargus, iar infrastructura noastră logistică este pregătită să susțină aceste volume în creștere. Peste 90% dintre coletele Cargus ajung la destinație în 24-48 de ore, chiar și în cele mai aglomerate perioade.”, a precizat Belgin Bactali, CEO Cargus.
Pe măsură ce se apropie Black Friday Internațional, pe 28 noiembrie, Cargus anticipează o nouă creștere a afacerilor generată de clienții internaționali, volumul ajungând cel puțin la nivelul celui din weekendul precedent – ceea ce reprezintă o creștere de aproximativ 15% față de perioadele obișnuite. Odată cu apropierea sărbătorilor de iarnă, compania estimează că volumul comenzilor va rămâne ridicat până pe 23 decembrie. Prin intermediul rețelei Cargus SHIP & GO (care cuprinde peste 2.000 de puncte la nivel național), clienții pot ridica ușor coletele și pot beneficia de servicii cu livrări rapide și flexibile, inclusiv în perioadele de vârf.
Pentru majoritatea românilor, Black Friday nu este un maraton al ofertelor, cât mai degrabă o ocazie bună de a achiziționa articole practice în acest an. Aproape unul din trei (30,5%) a menționat că aleg reducerile semnificative, însă un sfert (25,5%) se folosesc de această perioadă pentru a cumpăra articole amânate anterior din cauza costului, în timp ce 13% fac cumpărături imediat de produse de strictă necesitate, potrivit unui sondaj recent realizat de Cargus pe un eșantion de 1.036 de respondenți din mediul urban. Pentru 88% dintre respondenți, prețul rămâne cel mai important criteriu în alegerea produselor pe care le achiziționează, urmat de costurile de transport (26%) și recenziile altor clienți (22%). 14% dintre respondenți iau în considerare și termenele de livrare și politicile de retur atunci când plasează comenzi de Black Friday.
Principala platformă B2B pentru plăți și soluții destinate mobilității, DKV Mobility lansează DKV TMS, un nou software de management al transporturilor (Transport Management Software – TMS), care centralizează comenzile de transport, monitorizează traseele în timp real și optimizează utilizarea resurselor, precum vehicule, șoferi și remorci. Integrat în DKV Cockpit și aplicația DKV (portalul digital pentru clienți al companiei), soluția oferă control complet asupra proceselor logistice fără a necesita infrastructură IT suplimentară sau instalări complexe. TMS-ul este disponibil ca opțiune suplimentară pentru toți clienții și funcționează independent de DKV Card.
Markus Präßl, Sales & Customer Success Managing Director în cadrul DKV Mobility, explică: „Prin lansarea DKV TMS facem un pas important în direcția digitalizării serviciilor noastre. Obiectivul nostru este să ajutăm clienții să-și facă operațiunile de transport și logistică mai eficiente și pregătite pentru viitor – fără a fi nevoie de infrastructură IT suplimentară. Integrarea perfectă în portalul nostru digital reprezintă un nou pas spre un ecosistem complet digital”.
Printre funcționalitățile principale se numără planificarea rutelor și a resurselor, gestionarea digitală a documentelor și controlul automatizat al costurilor. Datorită funcțiilor integrate de monitorizare în timp real, dispecerii pot vizualiza rutele active în orice moment și pot reacționa rapid la eventualele întârzieri. Comunicarea cu șoferii se realizează direct prin aplicația DKV Mobility, asigurând actualizări și feedback integrate perfect în procesul de informare și dispecerat.
Sven Bartel, Digital Director Portal & Solutions la DKV Mobility, a adăugat: „Multe soluții TMS sunt supraîncărcate cu funcționalități care sunt rareori folosite, mai ales de întreprinderile mici și mijlocii – ceea ce le face complexe și costisitoare. Noi am ales o abordare diferită: DKV TMS este complet integrat în portalul și aplicația deja familiare clienților și se concentrează pe funcțiile esențiale, cele care contează cu adevărat în activitatea de zi cu zi”.
Prin lansarea noului software, DKV Mobility își continuă promovarea strategiei de extindere a portofoliului digital bazat pe date de transport. Obiectivul său este de a sprijini și inspira companiile de transport și de administrare a flotelor prin soluții digitale intuitive și personalizabile, în special în contextul creșterii costurilor operaționale și al cerințelor de reglementare tot mai complexe. După DKV Carbon Monitor pentru raportarea emisiilor flotelor și DKV Fleet Management Software (DKV FMS), noul DKV TMS marchează lansarea celui de-al treilea produs digital al companiei în acest an.
Mai multe informații pot fi găsite pe www.dkv-mobility.com.
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit