Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Incepand cu 26 iunie 2018, la Bucuresti, a fost programata sedinta Comisiei mixte moldo-romane in domeniul transportului rutier. Delegatia Republicii Moldova, din care a facut parte si Dumitru Albulesa, administrator al Asociatiei Internationale a Transportatorilor Auto din Moldova (AITA), a fost condusa de Serghei Bucataru, secretar de Stat al Ministerului Economiei si Infrastructurii, iar din partea Romaniei delegatia a fost condusa de Corneliu-Ioan Dimitriu, directorul Directiei Transport Rutier din cadrul Ministerului Transporturilor.
 

Pe ordinea de zi a sedintei au fost incluse mai multe subiecte privind transportul rutier de marfa si de persoane, intre care amintim: problema taxelor pentru folosirea drumurilor de catre vehiculele neinmatriculate in Republica Moldova, introduse din februarie, derularea serviciilor de transport rutier de marfa intre Romania si Republica Moldova, cozile mari de camioane la punctele de trecere a frontierei sau conditiile de traversare a teritoriului Republicii Moldova de catre transportatorii romani.

Dupa Franta, Belgia, Germania, Marea Britanie si Tarile de Jos, si Spania lucreaza la schimbarea a 14 regulamente ce privesc transportul rutier. Printre acestea se numara si Regulamentul (CE) n. 561/2006, confirmat de Curtea Europeana de Justitie in 20 decembrie 2017, potrivit caruia pauza de 45 h nu poate fi efectuata in cabina. Setul nou de reguli ar trebui sa intre in vigoare in iulie 2018, iar pedeapsa pentru cei care nu respecta aceasta interdictie va fi proportionala cu timpul efectiv petrecut in cabina.
 

Noua legislatie are ca scop blocarea concurentei de dumping a transportatorilor din Europa de Est care isi petrec mult timp in afara tarii de resedinta, traind in conditii precare. In acest fel, companiile implicate ar trebui sa fie fortate sa gaseasca o locuinta adecvata si decenta pentru acesti soferi.