Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Marti, 14 iulie, incepand cu 14:30, revista Tranzit va invita la o discutie cu reprezentantii Ministerului Transporturilor si cei ai asociatiilor profesionale ale transportatorilor pentru a defini argumentele indubitabile prin care aratam ca transportatorii romani sunt discriminati in raport cu cei din alte state ale Uniunii Europene de prevederile actuale ale Pachetului Mobilitate I, adoptat de Parlamentul European miercuri, 8 iulie, prin respingerea amendamentelor aduse de europarlamentarii est-europeni la cele trei dosare care alcatuiesc Pachetul Mobilitate I.
Aceleasi argumente trebuie transmise si companiei selectate de DG Move pentru derularea studiului de impact comandat de Comisia Europeana, privind modul in care intoarcerea camionului la 8 saptamani si restrictionarea operatiunilor de livrare de la terminalele intermodale la destinatarul final contravin principiilor de reducere a emisiilor de CO2 definite prin „Green Deal”.
Ce reguli noi privind Regulamentul 561 se schimba chiar incepand cu acest an? Cum se schimba managementul rotirii soferilor pe Comunitate si cand incepe interdictia luarii repaosului de 45 de ore in cabina in intreaga Uniune Europeana?
Videoconferinta va fi transmisa live pe contul de Facebook al revistei Tranzit. Cei care doresc sa intre in direct cu noi si sa aduca argumente concrete cu privire la costurile suplimentare pe care firmele pe care le administreaza vor trebui sa le suporte din cauza masurii de intoarcere a camionelor in tara de origine la fiecare 8 saptamani, sunt rugati sa ne trimita pana luni solicitare in acest sens, pe office@traficmedia.ro pentru a primi username si parola de conectare.

Criza economica generata de pandemia COVID-19 ar putea cauza intrarea in faliment a circa 150.000 de firme din Romania in urmatorul an, potrivit unei analize interne a Horváth & Partners.

Reprezentantii companiei au facut aceasta estimare pe baza datelor ce arata evolutia firmelor active pe piata locala, in perioada 2008 – 2017. Astfel, numarul companiilor intrate in faliment s-a dublat intre 2008 si 2009, crescand de la 57.500 in 2008 la 114.500 in 2009. Potrivit Horváth & Partners, impactul semnificativ negativ al crizei COVID-19, care ar putea fi similar cu cel generat de criza din 2008, poate fi diminuat.

Reclamă
Ad

Modificarile structurale ale modalitatilor de colaborare si revolutia responsabilitatii corporative, aspecte care au cunoscut cele mai ample schimbari in ultimii 10 ani, sustin companiile si persoanele aflate in dificultate. „Am facut aceasta analiza pentru ca in domeniul nostru, al consultantei in management, contextul economic joaca un rol primordial. Ultimul moment critic din punct de vedere economic, resimtit la nivel global, si urmat de o depresiune de aproximativ cinci ani a fost cel din 2008. Asadar, am folosit acea criza ca punct de plecare pentru comparatie si pentru analiza noastra. De atunci, in foarte multe aspecte, lumea s-a schimbat considerabil. Am observat cativa factori care ar putea diminua impactul negativ al crizei in care ne aflam: multe companii joaca un rol credibil de cetatean responsabil, sustinand activ lupta impotriva pandemiei. De asemenea, colaborarea digitala dintre oameni a devenit foarte fireasca, creand experiente similare cooperarii de dinainte de pandemie. Sunt niste concluzii interesante, pe care ni le asumam si noi prin modul de lucru si prin felul in care intelegem sa ajutam mediul de afaceri romanesc”, a aratat Kurt Weber, director general al Horváth & Partners Romania.

Reclamă
Ad
Reclamă
Ad

Potrivit datelor analizate de Horváth & Partners, totalul companiilor intrate in faliment a ramas, pe plan local, la peste 100.000 in perioada imediat urmatoare varfului crizei trecute, adica in intervalul 2009-2013. Numarul ridicat de falimente a dus, ca o consecinta directa, si la cresterea ratei somajului. In perioada aceasta, aproximativ 600.000 de oameni au devenit someri ca urmare a intrarii in faliment a firmei pentru care lucrau.

Daca tinem cont de numarul de falimente pe care l-am estimat pentru 2020, am putea asista la intrarea in diferite forme de somaj a circa 180.000 de persoane, adica in jur de 4% din populatia care lucreaza in mediul privat in Romania. Companiile trebuie sa fie foarte atente in perioada urmatoare si sa-si creioneze un plan de actiune care sa inglobeze managementul continuitatii afacerii in vremuri incerte, strategii de adaptare a preturilor si de reducere a costurilor si nu numai. Este necesar ca toate aceste actiuni sa fie analizate si implementate rational, cu toate ca impulsurile emotionale sunt greu de evitat acum.

Pentru a-si sprijini clientii si orice alte companii care au nevoie de cunostinte si consultanta de specialitate in aceasta perioada, Horváth & Partners a demarat o serie de webinarii gratuite, care se desfasoara incepand cu 9 aprilie. Acestea vor avea loc de doua sau trei ori pe saptamana, pana la finalul lunii, cu posibilitate de prelungire in functie de cerere.