Într-un mediu de piață provocator, TRATON Group a reușit să mențină vânzările la un nivel stabil în 2024. Cele patru mărci din portofoliu – Scania, MAN Truck & Bus, International (fosta Navistar) și Volkswagen Truck & Bus – au înregistrat un total de 334.200 vehicule vândute, o scădere marginală de 1% comparativ cu 2023, când s-au vândut 338.200 unități.
Scania a înregistrat o creștere a vânzărilor în 2024, datorită în principal pieței robuste din America de Sud. Regiunea a continuat să fie un motor de creștere pentru marcă, compensând declinul observat în alte zone.
Vânzările de camioane MAN au fost influențate de un mediu de piață slab în Europa, cu precădere în Germania, și de o schimbare de model pe parcursul anului. De asemenea, reglementările stricte privind software-ul vehiculelor în regiunea UE27+3 au generat întârzieri în livrările de autobuze, afectând rezultatele companiei.
În ciuda unei piețe nord-americane în scădere, International (fosta Navistar) a înregistrat o creștere ușoară a vânzărilor datorită cererii pentru camioanele de putere medie. Grupul motopropulsor S13, bazat pe motorul comun de 13 litri al TRATON, a captat un interes semnificativ din partea clienților. În plus, lansarea noului model de autobuz școlar a îmbunătățit performanțele pe acest segment.
Brazilia a continuat să fie un punct forte pentru Volkswagen Truck & Bus, unde vânzările de camioane și autobuze au înregistrat o creștere solidă datorită condițiilor economice favorabile din regiune.
Raportul anual pentru 2024, care va detalia performanțele financiare și operaționale ale grupului, va fi publicat pe 10 martie 2025. Cu un portofoliu diversificat și răspunsuri strategice la provocările regionale, TRATON Group continuă să fie un jucător cheie pe piața globală a vehiculelor comerciale.

Sara Forsberg, în prezent director interimar pentru dezvoltarea vehiculelor la Scania R&D, a fost numită director tehnic și șef al dezvoltării identității mărcii. Începând cu 1 mai 2024, ea va face parte din consiliul executiv al Scania și va raporta lui Christian Levin, președinte și director general al Scania și TRATON GROUP.
De când s-a alăturat companiei Scania în 2001, Sara Forsberg a ocupat mai multe poziții în cadrul departamentului de cercetare și dezvoltare, inclusiv cea de șefă a departamentului de dezvoltare a șasiurilor pentru camioane. Ea și-a preluat poziția actuală de manager interimar pentru Dezvoltarea Vehiculelor în Södertälje în 2023.
Forsberg vine cu o experiență vastă în dezvoltarea, modularizarea și validarea vehiculelor, iar acum va prelua sarcina de a implementa și de a conduce organizația Scania Brand Identity Development (BID). Împreună cu echipa sa, ea va conduce dezvoltarea foii de parcurs a produselor Scania, asigurând crearea continuă de valoare pentru clienții Scania. Soluțiile durabile ale Scania vor fi aduse pe piață mai rapid și cu o eficiență sporită, cu sprijinul instrumentelor și principiilor comune ale structurii unificate de cercetare și dezvoltare a Grupului TRATON, în care structura BID asigură unicitatea fiecărei mărci.
“Pe măsură ce continuăm să stabilim o puternică activitate de cercetare și dezvoltare a Grupului TRATON, care să ofere mai multă valoare clienților din întreaga lume, Sara va juca un rol esențial în dezvoltarea identității mărcii și în succesul viitor al Scania”, a declarat Niklas Klingenberg, șeful departamentului de cercetare și dezvoltare al Grupului TRATON.
“Rolul directorului tehnic este incredibil de important pe măsură ce continuăm să construim viitoarea noastră ofertă de vehicule pentru clienții noștri. Mă bucur să îi urez bun venit Sarei în Consiliul Executiv. Expertiza sa tehnică vastă din diferite părți ale companiei, împreună cu un leadership puternic, va fi o contribuție importantă la viitoarea ofertă Scania de soluții sustenabile premium”, a declarat Christian Levin, președinte și director executiv al Scania și TRATON Group.
“Sunt încântată să preiau acest nou rol într-o etapă atât de importantă și de interesantă a parcursului Scania, cu unele provocări, dar și cu mari oportunități în fața noastră. Vom continua să construim oferta premium a Scania și să valorificăm punctele forte ale grupului pentru a oferi soluții adaptate la nevoile specifice ale clienților noștri de pe diverse piețe”, spune Forsberg. Sara Forsberg s-a născut în 1976 și are un masterat în proiectare și producție ergonomică, obținut la Universitatea de Tehnologie din Luleå, Suedia.
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit