Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Dracula, camionul Sull Trans Spedition desemnat „Cel mai tare din Cetate la ediția din 2019 a TTA, a câștigat anul acesta la Alba Iulia premiul Best Paint, fiind urmat de cele două camioane ale FIV Trans, Venom și Batman.

Camionul Dracula impresionează prin unitatea picturii – tema de pe cabină fiind continuată pe semiremorca de tip izotermă, efortul și investiția fiind mult mai mari decât alegând o prelată imprimată. Interiorul continuă tema de sorginte românească, fiind adăugate decorațiuni mai mult sau mai puțin convenționale – un sicriu, statuete, căni cu motive specifice etc.

Pictura și interiorul sunt inspirate dintr-unul din războaiele lui Vlad Țepeș cu turcii și prezintă chiar otomani trași în țeapă, dar include și imaginea castelului Bran, o gravură pe spate cu Dracula, LCD-uri si fragmentul eminescian „cum nu vii tu, Țepeș, doamne….

Ovidiu Oradan a demonstrat că, deși folosit zi de zi la lucru, camionul poate arăta la fel de bine ca în 2019, când a fost prezentat în premieră. Interiorul din piele a fost întreținut perfect, câștigând anul acesta premiul al doilea la Best Interior, după Venom.

Și Sull Trans face tot curse pe Italia, cu precădere, o țară iubitoare de astfel de camioane frumoase, Ovidiu Oradan fiind îngrijorat de cozile din ce în ce mai mari de la Nădlac. „Se stă uneori peste 4-5 ore să trecem în Ungaria, astfel că am ajuns să ne organizăm astfel activitatea încât să trecem peste week-end camionul în Ungaria, iar șoferul se întoarce cu microbuzul în țară să își facă perioada de odihnă și revine la camion luni dimineața, tot cu microbuzul, pe partea autoturismelor fiind mai mulți ofițeri de la Poliția de Frontieră, astfel că timpul de trecere a frontierei e mai mic.”

Avantajul firmei este că are sediul la Arad, firmele din restul țării neavând această posibilitate, deloc ușoară nici pentru firmele din zonă.

Ovidiu Oradan are mai mult de 400.000 km la bord cu Dracula și promite un camion nou pentru competiția de anul viitor, pictat într-o „temă de actualitate”.

Una dintre firmele cele mai mari prezente la festival, Ionuț Prim Trans, are 28 de camioane și este din București. Datorită lui Ionuț Nițu, fan Mercedes-Benz, producătorul german a fost vizibil în competiție. Ionuț a adus 10 camioane la Alba Iulia, cel mai frumos fiind un Actros Euro 3 din 2001, cu 2,5 milioane de kilometri la bord, cu o pictură intitulată „Old School”, mergând pe ideea că firma reprezintă curentul al șoferilor „vechi”, atenți la camioanele pe care le conduc. Firma a avut 10 camioane prezente în competiție, toate cu un rulaj considerabil, cu cutii de viteze manual sau cu manetă PowerShift din prima generație.

„Pasiunea pentru camioane am moștenit-o de la tatăl meu, care a fost șofer de camion. Lui i-am dedicat acest camion. Pe lângă portretul lui, pictura reprezintă natura – verde sub cerul albastru – iar pe spate sunt doi cai, care duc cu gândul la cai putere. Interiorul a fost refăcut complet, păstrând aceleași culori ca exteriorul. Mașina are 2.500.000 km, în condițiile în care motorul este cel original, singurul înlocuit fiind radiatorul”, a spus Ionuț Nițu.

Transformările s-au făcut în decursul a doi ani și au costat aproximativ 17.000 de euro. Firma mai are o mașină în lucru, la București, pe argintiu, tot cu mulți kilometri la bord. „Cea mai nouă mașină este din 2011. Noi achiziționăm, doar cu bani cash, nu facem leasing. Avem garaj și ne facem întreținerea singuri, astfel că nu ne temem de mașinile vechi. Dimpotrivă! Avem doi mecanici, o dubă pentru asistență mobile și facem transporturi pe teritoriul României, astfel că putem interveni rapid în caz că apare vreo problemă.”

Însă Ionuț Nițu spune că rareori au probleme cu imobilizarea camioanelor, pentru că în fiecare săptămână fac o inspecție general a mașinilor, iar stocul de piese de schimb proprii e permanent alimentat. Chiar și cu aceste camioane frumoase și îngrijite, Ionuț Prim Trans nu găsește cu ușurință șoferi foarte buni, cei de „școală veche”, pricepuți și dedicați meseriei fiind din ce în ce mai rari.