Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Verificarile medicale incepute la 11 martie de catre autoritatile austriece la granita cu Italia au generat cozi de 80 km intre Bolzano si Brenner. Noaptea, situatia s-a agravat, sute de vehicule comerciale fiind blocate pe autostrada ore intregi, dupa cum arata publicatia italiana TrasportoEuropa. Acest lucru a determinat inchiderea tuturor jonctiunilor nordice si activarea Protectiei Civile, pentru a ajuta soferii camioanelor stationate. Soferii nu aveau acces la toalete, iar daca cineva ar fi fost bolnav, nu era spatiu pentru a trece o ambulanta.
Austria permite trecerea camioanelor imediat ce a fost verificata starea soferului, insa cele straine nu au voie sa se opreasca in tara, provocand astfel distorsiuni foarte puternice in piata concurentiala, pentru transportul bilateral. Ca urmare, asociatiile italiene de transport rutier au solicitat Romei sa puna in aplicare masuri de reciprocitate. „Oprirea vehiculelor la granitele italiene creste tensiunea in randul transportatorilor“, spune Polo Ugge, vicepresedintele Conftrasporto. „Riscam proteste spontane, necontrolabile, ale transportatorilor rutieri.“
In consecinta, Paola De Micheli i-a cerut omologului austriac sa restabileasca traficul rutier si feroviar. Ministrul italian de externe a intervenit, de asemenea, informand Austria ca e pregatit sa ia masuri similare pentru vehiculele care intra in Italia.
Intre timp, Austria pare sa fi reactionat, accelerand spre dupa-amiaza viteza de tranzit a vehiculelor.

Covid-19 continua sa starneasca panica in Italia si intreaga Europa. De curand, soferul unui camion din Germania incarcat cu materiale de constructii destinate unei scoli din Gorizia (Italia) a oprit la granita, refuzand sa intre in Italia de teama coronavirusului. A descarcat marfa, a abandonat-o acolo si a plecat inapoi, potrivit Uomini e Trasporti. Se pare insa ca nu e o hotarare personala, compania germana explicand ca nu doreste ca soferii sai germani sa calatoreasca in regiunile din nordul Italiei. De asemenea, aceasta a afirmat ca o sa caute un sofer (probabil de alta nationalitate)care sa inlocuiasca „fugarul“. Asta insa nu s-a mai intamplat, marfa fiind in prezent in acelasi loc. 
Gestul arata clar gradul de isterie si prejudecatile fata de italieni declansate de la raspandirea virusului. Reactia vicepresedintelui Confcommercio si Conftrasporto, Paolo Uggè, este dura. „E inadmisibil. Psihoza se raspandeste din cauza informarii proaste. Totul se intoarce ca un bumerang, dupa interese.“ Potrivit acestuia, ar trebui numit un comisar extraordinar care sa gestioneze corect modul de comunicare si care sa clarifice situatiile. „In acest fel, am evita alimentarea alarmismului care infecteaza tara si care va avea consecinte foarte grave asupra economiei italiene."