Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Sectorul transporturilor din Europa, reprezentat de 36 de organizații, inclusiv UITP, a îndemnat cu fermitate statele membre și Comisia Europeană să mențină și să consolideze un instrument dedicat de finanțare a transporturilor în viitorul buget al UE.

Într-o scrisoare deschisă adresată miniștrilor Consiliului Afaceri Generale și Consiliului Afaceri Economice și Financiare, sectorul avertizează că redirecționarea majorității fondurilor europene pentru transport către planurile naționale unice ar pune în pericol competitivitatea, conectivitatea și reziliența Europei.

O rețea europeană de transport bine integrată și coordonată la nivel central este esențială pentru asigurarea creșterii economice, a coeziunii sociale și teritoriale și a tranziției UE către o economie net zero. În acest sens, investițiile strategice pe termen lung în infrastructura de transport sunt esențiale pentru competitivitatea industrială a Europei și pentru răspunsul la provocările climatice.

În loc să se orienteze către priorități naționale fragmentate, sectorul transporturilor solicită miniștrilor de finanțe să trimită un semnal puternic Comisiei Europene în favoarea unui instrument de finanțare a transporturilor UE, stabil și coordonat la nivel central.

Treizeci și șase de organizații își unesc forțele, inclusiv A4E, ACEA, ACI Europe, ALE-Federația Sindicatelor Europene a Mecatorilor de Trenuri, ARDAN, BPO, CER, CLECAT, COCERAL, CPMR, EBU, ECG, EIM, EFIP, EIT Urban Mobility, EMPA, ERFA, ERF, ESPORG Europe, ESPO, Haus, European Road Association UETR, FEPORT, INE, Polis Network, STRING, UDA, UITP, UIP Rail, UIRR, UNIFE, UNISTOCK, Waterborne Technology Platform.

Sursa foto: IRU

Organizațiile publice și private de transport rutier și producătorii de vehicule solicită Uniunii Europene să recunoască diferențele dintre autobuzele urbane și cele interurbane și să stabilească obiective realiste de decarbonizare în cazul acestora din urmă, se arată într-un comunicat de presă IRU. Motivul este clar: profilul de activitate al vehiculelor folosite în transportul regional este complet diferit de cel al autobuzelor urbane, întrucât acoperă rute mai lungi, de până la 600 km, și răspund unor nevoi diferite de transport.

Într-o scrisoare comună adresată președintelui Comisiei ENVI a Parlamentului European și Președinției Consiliului, IRU, Asociația Internațională a Transporturilor Publice (UITP) și Asociația Constructorilor de Automobile Europeni (ACEA) au cerut UE să facă diferența între mediul urban și autobuze interurbane  și a stabilit un plan realist de decarbonizare pentru autobuzele regionale.

„Vehiculele cu emisii zero au nevoie de infrastructură de încărcare de-a lungul rutelor lor. Încărcarea la depozit, folosită pentru autobuzele urbane, nu funcționează și la interurban. Solicităm UE să stabilească obiective realiste de decarbonizare pentru autobuzele interurbane, deoarece infrastructura necesară nu este pe cale să fie gata până în 2030”, a declarat Raluca Marian, directorul IRU EU Advocacy. Organizațiile de transport rutier și producătorii de vehicule încearcă astfel să obțină corectarea propunerii Comisiei privind standardele de CO₂, pentru a exclude autobuzele interurbane din definiția autobuzelor urbane. Această abordare este în concordanță cu Directiva Vehicule Curate, care stabilește obiective de achiziție doar pentru vehiculele care operează în interiorul orașului.