Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Pe fondul pandemiei de Covid-19, Asociatia Internationala pentru Transport Public (UITP), Uniunea Internationala de Transport Rutier (IRU), Polis, EuroCities si Comunitatea pentru Transport Feroviar si Infrastructura (CER) au inaintat o scrisoare comuna Comisiei Europene si Parlamentului European, solicitand suport urgent pentru industria de transport public.
„Pentru a asigura continuitatea activitatii, autoritatile competente trebuie sa asigure disponibilitatea echipamentului medical necesar pentru companiile de transport, astfel incat acestia sa-si poata proteja angajatii si pasagerii”, se arata in scrisoare.
Oricum, operatorii de transport urban si regional din mai multe tari europene (inclusiv din Romania) au implementat deja o serie de masuri pro-active, prin instalarea de aparate cu dezinfectanti in autobuze, instituirea unui program strict de curatenie si igienizare a vehiculelor sau izolarea suplimentara a postului de lucru a soferului.
UITP, IRU, Polis, EuroCities si CER avertizeaza asupra impactului economic si financiar pe care pandemia o are asupra sectorului de transport public, in conditiile in care incasarile s-au redus cu aproximativ 85% si au aparut costuri suplimentare generate de implementarea masurilor aditionale de igiena si de distantare sociala in vehicule, dar si la nivelul retelei (statii, autogari). In aceste conditii, este necesara adoptarea unei flexibilitati bugetare, astfel incat autoritatile locale sa poata raspunde adecvat la criza.
Fondul Monetar International (FMI) a avertizat, de asemenea, ca in contextul crizei Covid-19 se impun masuri dedicate, in plus fata de traditionalele imprumuri de urgenta. „Suntem intr-o situatie fara precedent, in care pandemia s-a transformat intr-o criza economica si financiara”, a declarat Kristalina Georgieva, director executiv FMI.

Otokar e Kent C, de 12 m lungime, a fost prezentat in premiera anul trecut, la UITP. Autobuzul este echipat cu axa electrica ZF AVE 130, cele doua motoare montate direct pe roti dezvoltand Impreuna 310 kW. Pachetul de baterii standard este alcatuit din 4 module a cate 7 baterii Li-ion fiecare, ce asigura o capacitate totala de stocare de 300 kWh si o autonomie maxima de pana la 300 km. Gratie unitatii performante de management al bateriilor si sistemului de racire pe baza de lichid, bateriile pot fi operate pe o plaja larga de temperaturi si au o durata de viata optima.

Amplasarea pachetelor de baterii integral pe plafon permite amenajarea unui spatiu generos pentru pasageri in partea din spate a autobuzului, unde locul compartimentului motorului a fost luat de mai multe scaune si de o luneta mai mare. Capacitatea maxima de transport este de 95 de pasageri. Special pentru modelul electric a fost dezvoltat un bord nou, cu panouri digitale de instrumente, grupate inteligent, in stanga si in dreapta volanului. Pentru moment, autobuzul electric este disponibil doar cu sistem de incarcare lenta (plug-in), intreg procesul de alimentare fiind realizat in 4 ore. Gama de autobuze urbane electrice va fi extinsa in perioada urmatoare cu modelele de 10,8 si 18 m lungime, construite de asemenea pe platforma Kent.