Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Mercedes-Benz Trucks a fost în 2024, pentru al 11-lea an consecutiv, liderul pieței românești de camioane, cu 24,6% din cele aproximativ 8.000 de vehicule noi de peste 6 t. „După un 2023 glorios în care am bătut toate recordurile posibile – am vândut 2.100 de camioane, depășind nivelul din 2007 care fusese cel mai bun an în România al Mercedes-Benz Trucks, cu 2.000 de camioane livrate – 2024 a început promițător, însă după a doua jumătate a anului livrările au încetinit considerabil”, rememorează Valeriu Zaharia, director general Daimler Truck & Bus Romania.

Peste jumătate din vehiculele noi Mercedes-Benz au fost livrate în 2024 în cadrul unor flote mai mari de 10 unități, mai ales pentru transport pe distanțe lungi. Două flote semnificative, de peste 100 de unități fiecare, au fost livrate în segmentele de construcții și transport internațional.

Actros L a continuat să fie cel mai vândut produs din portofoliul companiei, reprezentând peste 80% din vânzări, în special în segmentul autotractoarelor, 15% din vânzări au constituit modelele Arocs pentru construcții, iar restul livrărilor au fost completate de Atego, Unimog, Canter și eActros, arătând diversitatea ofertei companiei.

La fel ca anul trecut, când majoritatea vânzărilor din primul trimestru a fost rezultatul negocierilor inițiate în 2023, susținute de campanii tactice realizate în parteneriat cu Daimler Truck Financial Services powered by Raiffeisen Leasing IFN, și anul acesta Daimler Truck & Bus România are deja comenzi pentru câteva sute de camioane. „Aș putea spune că stăm chiar mai bine decât anul trecut, deoarece acum vorbim despre comenzi ferme, semnate, cu avansuri plătite, comparativ cu anul trecut când aveam multe discuții, care s-au și materializat ulterior în cea mai mare parte”, a precizat Valeriu Zaharia.

Mercedes-Benz Trucks & Buses Romania și CTE Solution Utilaje Specializate finalizează luna aceasta livrarea primei tranșe de 45 de vehicule multifuncționale Mercedes-Benz Unimog U423, alocate anului 2021, din cele 135 de vehicule contractate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Procedura publică de achiziție derulată anul trecut, ai căror câștigători au fost cele două companii, prevede livrarea vehiculelor în  trei tranșe, până la finalul anului 2023.

Cea mai nouă generație de vehicule Unimog va fi folosită de catre CNAIR la nivel național pentru realizarea lucrărilor de întreținere a drumurilor. Cu un concept constructiv unic, Unimog este un vehicul multifuncțional compact, ușor de manevrat, ce se remarcă printr-o vizibilitate deosebită din postul de conducere asupra căii de rulare și echipamentelor atașate acestuia. Multitudinea de echipamente dedicate ce se pot atașa acestui vehicul și ușurinta interschimbării lor face ca Unimog să fie un vehicul foarte versatil, cu o eficiență crescută, prin folosirea lui 365 de zile pe an. Unimog se remarcă prin tracțiunea integrală permanentă, garda la sol impresionantă și suspensia cu arcuri elicoidale ce oferă performanțe remarcabile atât în afara drumurilor consolidate cât și pe șosea.

„Există multe vehicule de legendă, însă cele mai multe dintre ele sunt deja acoperite de praful istoriei. Nu este cazul Mercedes-Benz Unimog. Lansat în vremuri dificile, imediat după sfârșitul celui de-al Doilea Război Mondial, indestructibilul Unimog a devenit una dintre legendele vii din industria auto. De aceea, cu atât mai mult ne bucurăm că autorități din România optează pentru acest vehicul, vârf de lance al gamei Mercedes-Benz Special Trucks. În plus, anul 2021 reprezintă pentru Daimler Truck AG celebrarea a 75 de ani de existență a modelului Unimog și suntem mândri că în România marcăm acest moment prin demararea unui proiect de anvergură națională”, a declarat Valeriu Zaharia, CEO Mercedes-Benz Trucks & Buses Romania.

Vehiculele livrate către CNAIR sunt echipate cu atașamente destinate lucrărilor de întreținere de vară – braț de lucru multifuncțional Mulag MFK500, cap cositor vegetație Mulag TMK1200, cap cositor vegetație grosieră (până la 60 mm) Mulag GMK1200, cap tăietor de crengi Mulag AWS2200, perie frontală Schmidt VKS26, precum și pentru deszăpezire- lamă de zapadă Schmidt Cirron SL27, răspânditor de material antiderapant Schmidt B30.

“Multitudinea și varietatea echipamentelor denotă gradul ridicat de multifuncționalitate a acestui model de camion. Suntem convinși că reprezentanțele locale ale C.N.A.I.R. vor profita de capacitățile deosebite ale acestor vehicule versatile și le vor pune la treabă, în beneficiul comunităților” a declarat Andrei Dumitra, Director General CTE Solution – Utilaje Specializate.

Toate vehiculele și echipamentele beneficiază de garanție extinsă pentru trei ani. În plus, în calitate de furnizori de servicii integrate, Mercedes-Benz Trucks & Buses și CTE Solution au asigurat instruirea operatorilor pentru exploatarea optimă a vehiculelor și echipamentelor și reducerea costurilor de operare.

Mercedes-Benz Trucks & Buses Romania și Grupul CTE au o colaborare de lungă durată, CTE Solution fiind unul dintre partenerii carosieri autorizați ce furnizează soluții complete pentru reciclare, salubritate și construcții.