Protestele actuale din Franța, precum și protestele recente din alte state membre (inclusiv din România) pot pune în pericol libera circulație a mărfurilor, dar și securitatea șoferilor și a mărfurilor, se arată în cel mai recent comunicat de presă al Uniunii Transporturilor Rutiere Internaționale (IRU). În aceste condiții, Comisia Europeană a fost chemată să intervină pentru a asigura libera circulație a mărfurilor, într-o scrisoare adresată comisarului Thierry Breton.
Directorul IRU EU Advocacy, Raluca Marian, a declarat: „Situația de-a lungul coridoarelor comerciale vitale ale Europei este profund îngrijorătoare. Blocajele rutiere și întreruperile din cauza protestelor fermierilor riscă să provoace întârzieri directe în livrarea mărfurilor, să afecteze lanțurile de aprovizionare pentru producție și să amenințe disponibilitatea alimentelor, a medicamentelor și a altor produse esențiale. Mai mult, având în vedere lipsa parcărilor sigure și securizate pentru camioane în totă Europa, șoferii nu au unde să meargă, punându-și în pericol securitatea în timp ce, pur și simplu, încearcă să-și facă treaba.” IRU solicită Comisiei Europene să îndemne statele membre afectate să ia măsuri preventive instantanee pentru a facilita libera circulație a mărfurilor, permițând accesul nestingherit la rutele comerciale cheie, pentru a proteja șoferii, prin garantarea unei securități suficiente și a unor facilități adecvate, precum și să încurajeze statele membre să furnizeze informații transparente privind accesul la autostrăzi.
Sursa foto: IRU
Legislatorii Uniunii Europene au ajuns la un acord care stabilește cele mai ambițioase obiective de reducere a CO2 pentru camioane și autobuze la nivel global.
Producătorii de camioane și autobuze susțin pe deplin o agendă ambițioasă de decarbonizare, însă calendarul de implementare convenit rămâne extrem de strâns în absența unor condiții de piață favorabile, se arată într-un comunicat al Asociația Constructorilor Europeni de Autovehicule (ACEA).
„Infrastructura de alimentare cu energie electrică și cu hidrogen, scheme cuprinzătoare de tarifare a carbonului și măsuri de sprijin semnificative pentru ca operatorii de transport să investească rapid: toate acestea sunt ingredientele cheie pentru decarbonizarea rapidă a sectorului transporturilor grele, pe lângă disponibilitatea tehnologică a vehiculelor cu zero emisii”, a subliniat Sigrid de Vries, director general ACEA.
„Nu putem stabili în continuare obiective ambițioase pentru producătorii de autovehicule și să așteptăm o implementare rapidă și fără probleme.
Fără un cadru care să susțină cererea pentru modelele cu emisii zero, atingerea obiectivelor va fi imposibilă, în special cu calendarul prevăzut”, a mai precizat de Vries.
Pentru a atinge obiectivele ecologice până în 2030, mai mult de 400.000 de vehicule electrice și/sau alimentate cu hidrogen vor trebui să intre în operare, iar cel puțin o treime din toate înmatriculările de modele noi trebuie să fie cu emisii zero. Europa are nevoie de cel puțin 50.000 de stații de încărcare adecvate (majoritatea fiind sisteme de încărcare Megawatt) și cel puțin 700 de stații de alimentare cu hidrogen pentru ca ecuația să funcționeze.
Decarbonizarea transporturilor grele necesită un efort colectiv. „Ne jucăm rolul investind și intensificând producția de serie a camioanelor și autobuzelor cu emisii zero, dar ne bazăm pe capacitatea clienților noștri de a investi și de a opera vehicule noi, pentru a le înlocui pe cele mai vechi aflate în prezent pe drumurile europene”, a adăugat de Vries.
Industria auto europeană este încurajată de acordul privind anunțarea unei date mai recente de revizuire a legislației decât cea propusă inițial de Comisie (adică în 2027) și de a continua stimulentele pentru vehicule cu emisii reduse și zero (ZLEV) până în 2029.
În continuare, industria auto europeană va continua să monitorizeze îndeaproape adoptarea condițiilor esențiale favorabile pentru a se asigura că obiectivele sunt îndeplinite. Comisia Europeană și statele membre trebuie să se angajeze în egală măsură să monitorizeze progresele realizate, pentru a se asigura că deficiențele preconizate sunt abordate din timp, în vederea atingerii obiectivul comun de decarbonizare.
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit