Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

In contextul exercitarii de catre Romania a Presedintiei Consiliului Uniunii Europene, in perioada 26-27 martie 2019 are loc la Bucuresti Reuniunea Informala a Ministrilor Transporturilor. Lucrarile se desfasoara la Palatul Parlamentului. Discutiile sunt prezidate de ministrul roman al Transporturilor, Alexandru – Razvan Cuc.
La reuniune vor participa ministri si secretari de stat din domeniul transporturilor din statele membre UE, Violeta Bulc, comisarul european pentru transport, Gratiela Leocadia Gavrilescu, viceprim-ministru si ministru al mediului, Matthew Baldwin, director general adjunct in departamentul Mobilitate si Transporturi al UE si Carlo Secchi, coordonator european TEN-T.

Agenda discutiilor include trei subiecte principale: multimodalitate, mobilitate (cu accent pe rolul digitalizarii in planificarea si gestionarea strategiei europene pentru mobilitate durabila, cu obiectiv major in reducerea emisiilor de gaze) si consolidarea conectivitatii si coeziunii prin reteaua TEN-T. Aceasta din urma se concentreaza asupra realizarii unei retele trans-europene de transport extinse si conectate, cu includerea tuturor regiunilor, chiar sia celor periferice. Se vor stimula astfel investitiile, se vor reduce decalajele de dezvoltare si se va asigura tranzitia catre o mobilitate prietenoasa cu mediul. In cadrul sesiunii de lucru, ministrii transporturilor isi reafirma angajamentele fata de punerea in aplicare a obiectivelor si termenelor din cadrul acestui proiect.

In contextul crizei de soferi, foarte multi operatori de transport sunt interesati sa angajeze forta de munca din state din afara Uniunii Europene, iar Ucraina pare cea mai atractiva optiune. In piata se vehiculeaza deja ideea ca acest lucru este posibil, iar unele firme de recrutare de personal au facut deja demersuri in acest sens.
Inspectoratul de Stat pentru Control in Transport Rutier (ISCTR) lamureste aceasta chestiune: in urma unei solicitari trimise de revista Tranzit, ISCTR arata ca, potrivit ordinului nr. 1214/2015 pentru aprobarea normelor privind pregatirea si atestarea profesionala a personalului de specialitate din domeniul transporturilor rutiere sunt recunoscute ca valabile certificatele de pregatire initiala si continua (CPI si CPC), eliberate in conditiile directivei 2003/59/CE, de autoritatea competenta din Romania si de alte state membre UE. Astfel, este clar ca operatorii de transport din Romania nu pot angaja si utiliza un conducator auto dintr-un stat non-UE (inclusiv Ucraina), daca acesta nu detine un certificat de pregatire profesionala emis de autoritatea competenta dintr-un stat membru.

La control, inspectorii ISCTR solicita soferilor sa prezinte atestatul de conducator auto prevazut la articolul 5 din regulamentul european 1072/2009, dupa caz, certificatul de pregatire profesionala, avizul medical si psihologic eliberat de un cabinet medical agreat de Ministerul Transporturilor si cartela tahograf emisa conform legislatiei in vigoare, in cazul in care efectueaza operatiuni de transoport care intra in domeniul de reglementare al regulamentului 561/2006 privind armonizarea anumitor dispozitii ale legislatiei sociale in domeniul transporturilor rutiere.